Jak samodzielnie zbudować niezwykłego Golfa Mk2? Piotr to wie! - Trends Magazines

Jak samodzielnie zbudować niezwykłego Golfa Mk2? Piotr to wie!

Tuning VW Golf Mk2 auto od przodu

Volkswagen Golf drugiej generacji należy do najczęściej przerabianych aut w Polsce. Wpływ na to mają zapewne: relatywnie niski koszt zakupu, olbrzymie zaplecze części zamiennych oraz podatność na modyfikacje. Piotr na kupno Golfa II zdecydował się z powodu sentymentu nie tylko do marki z Wolfsburga, ale także do tego konkretnego modelu.

 

Piotrek wcześniej był już właścicielem kilku dwójek oraz kultowej jedynki. Dlaczego po raz kolejny postanowił kupić samochód, który znał na wylot? Na decyzji zaważyły sentyment i bardzo dobre wspomnienia. Żadne poprzednie auto nie spełniało jego oczekiwań w 100 procentach. Tym razem plan zmian był o wiele bardziej ambitny niż w przypadku poprzednich aut. Nie bez znaczenia było także to, że zdążył bardzo dobrze poznać ten model i przez lata zgromadził wiele części zamiennych.

Tuning VW Golf Mk2 widok z boku

Piotr szukał Golfa z nadwoziem bez śladów rdzy. Bezwypadkowa przeszłość auta była na wagę złota. Takich Golfów już nie ma? Nic bardziej mylnego! Piotrek odkupił zadbaną dwójkę od kolegi.

Tuning VW Golf Mk2 reflektor Hella

Samochód nie wyróżniał się absolutnie niczym. Najważniejsze, że miał zdrowe nadwozie z fabrycznym lakierem. Napędzał go silnik 1,8 1, ale nie było to istotne, bo i tak miał zostać wymieniony.

Modyfikacje i swap silnika

Plan modyfikacji został opracowany jeszcze przez zakupem. W pierwszym punkcie Piotr zapisał montaż wolnossącej jednostki 2.0 16V ABF. Kompletnego silnika nie udało się jednak kupić. Udało się natomiast kupić Golfa III z taką jednostką pod maską. Została wyjęta z trójki, wyremontowana i wpakowana pod maskę dwójki Piotrka. Wprowadzono także niewielkie modyfikacje, które nieco podniosły seryjną moc, wynoszącą 150 KM, a tuż przed montażem motoru pomalowano komorę silnika.

Tuning VW Golf Mk2 silnik 2.0 16V ABF

W tym samym czasie zamontowano większe, 256-milimetrowe hamulce z topowej wersji Golfa II oraz gwintowane zawieszenie MTS. Po dopracowaniu elementów mechaniki zaczął się najbardziej żmudny proces metamorfozy samochodu. Golf II został rozebrany do ostatniej śrubki i na nowo polakierowany. Po morskim kolorze nadwozia pozostało tylko wspomnienie. Dzięki czerwonemu lakierowi auto nabrało charakteru.

Tuning VW Golf Mk2 front auta

Warto dodać, że wszystkie elementy były malowane z każdej strony. Jak się okazało, to właśnie malowanie nadwozia przysporzyło najwięcej problemów. Znalezienie rzetelnego lakiernika nie było łatwe. Ostatecznie nowy czerwony lakier położył szef Piotrka. On sam natomiast samodzielnie rozłożył auto na części pierwsze, a następnie złożył w całość z pomalowanych już elementów. Zużyto 15 litrów lakieru.

Wnętrze Golfa II GTI

Tuning VW Golf Mk2 kokpit

Zmiany nie ominęły wnętrza. Pojawiło się mnóstwo elementów z Golfa II GTI. Fotele to kultowe i bardzo pożądane Recaro – elektrycznie regulowane i podgrzewane. Gałka zmiany biegów i kierownica także pochodzą z odmiany GTI.

Tuning VW Golf Mk2 felga Ronal Aero 16``

 

Kolejną zmianą mającą wpływ na charakter samochodu był montaż felg. Jeszcze do niedawna auto jeździło na złotych BBS-ach. Jednak Piotr szukał czegoś mniej oczywistego i nieco bardziej szalonego. Wybór padł na Ronal Turbo w rozmiarze 16 cali. Znane i cenione felgi, ale nieczęsto widywane w Golfach.

Tuning VW Golf Mk2 fotele Recaro

 

Jedną z ostatnich i zarazem najnowszych modyfikacji Golfa II jest zestaw audio. Plan zakładał pozostawienie w pełni funkcjonalnego bagażnika. Montaż wzmacniaczy czy dużych głośników niskotonowych w kufrze nie był brany pod uwagę.

Tuning VW Golf Mk2 głośnik Hertz

Na lewej burcie pojawił się subwoofer Hertz, osłonięty obudową z Audi A3. Zestaw grający napędza wzmacniacz CarPower o mocy 750 W. Czysto, schludnie, bez znaczącego ograniczenia przestrzeni bagażowej i co ważne – z pazurem.

Tuning VW Golf Mk2 koło zapasowe i wzmacniacz 750W

Ciekawym elementem bagażnika jest nietypowy montaż koła zapasowego, idealnie wpasowanego w wycięty otwór w podłodze. Wygląda to jak mało praktyczny gadżet, ale zapas jest w pełni funkcjonalny i w razie potrzeby można go użyć.

Spełnienie marzeń o Golfie

Warto zaznaczyć, że 90 procent prac przy aucie Piotrek wykonał sam. I właśnie dzięki temu efekt cieszy jeszcze bardziej. Piotr spełnił marzenie o samodzielnej przebudowanie auta według własnego planu. Samochód nie jest trzymany pod kocem.

Tuning VW Golf Mk2 widok z boku

Golf II jest widywany nie tylko na zlotach marki, ale także gdy dzień w dzień pokonuje kolejne kilometry. Plany na przyszłość? Jedyną rzeczą, której brakuje, jest system pneumatycznego zawieszenia. Taki układ miałby bardzo praktyczne zastosowanie, ponieważ samochód jest bardzo nisko zawieszony, co przeszkadza w codziennym użytkowaniu.

Tuning VW Golf Mk2 logo Wolfsburg Edition i GTI

Post Scriptum

Na koniec spotkania Piotr pokazał mi pamiątkowy album ze zdjęciami z kolejnych etapów prac. Pierwsza fotografia przedstawia Golfa, który właśnie został dostarczony do Piotrka. Pozostałe zdjęcia dokumentują m.in. proces malowania samochodu, montażu silnika, zmiany wnętrza, a wreszcie przedstawiają złożone już auto na poprzednich felgach. Wszystkie fotografie opatrzono datami wykonania. To się nazywa pasja!

Paweł Kaczor

Fot. autor

Tuning VW Golf Mk2 auto z boku

VW Golf II, 1991 rok

SILNIK/ NAPĘD
Fabrycznie 1.8 GU, swap silnika 2.0 16V ABF z Golfa III, 150 KM, pięciobiegowa manualna skrzynia ZF, napęd na przednią oś
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Gwintowane zawieszenie MTS; hamulce z topowej wersji Golfa II, 256 mm z przodu
KOŁA/ OPONY
Ronal Turbo 16 cali
NADWOZIE
Nowy czerwony lakier, emblemat GTI na grillu, halogeny Hella
WNĘTRZE
Nowe wnętrze z odmiany GTI, fotele Recaro, gałka zmiany biegów GTI
AUDIO:
Głośnik niskotonowy Hertz w bagażniku, wzmacniacz CarPower 750 W
INNE:
-album ze zdjęciami przedstawiającymi kolejne etapy prac nad samochodem od momentu zakupu
STYL
Nisko i czysto
WŁAŚCICIEL
Piotr
AUTO W SIECI
@golf_mk2_16v_

(VW TRENDS 3/2021)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

TEST Cupra Leon Sportstourer 310 KM – mało rozpoznawalne kombi

Kiedyś slogan hiszpańskiej marki brzmiał: „Auto emoción”. Sprawdzamy, czy w tych słowach jest jeszcze ziarno prawdy i czy w rodzinnym kombi faktycznie można znaleźć jakieś emocje. Oto test Cupry Leona VZ ST z najmocniejszym 310-konnym silnikiem, którą nie każdy rozpoznaje na ulicy. W dawnych czasach Cupra oznaczała najmocniejsze i najostrzejsze modele Seata. Dziś to już…

Niepozorne 100 KM w VW Lupo 1.4 TDI

Mały, zwarty i zwinny – właśnie taki jest Volkswagen Lupo. Dodatkowo, jeśli ma pod maską silnik wysokoprężny, do jego zalet można dorzucić znikomy apetyt na paliwo. Dzięki wszystkim wyżej wymienionym cechom niezbyt popularne w naszym kraju Lupo jest do bólu rozsądnym miejskim samochodem bez przejawów jakiejkolwiek fantazji. Czy aby na pewno? Powstały w 1998 roku…