Jadowite BMW M235i coupé od Manharta- TUNING - Trends Magazines

Jadowite BMW M235i coupé od Manharta- TUNING

Nie pomyliliśmy się pisząc, że rozsądnie wyceniona, zwarta i mocna seria 2 szybko stanie się ulubieńcem tunerów. Swój pomysł na M235i Coupé przedstawił Manhart Performance.

MH2 Clubsport jest promowany hasłem „Uwaga: ryzyko uzależnienia!”. Nie jest to pusty slogan reklamowy. Tuner z Wuppertalu stworzył samochód, który na własnych kołach dojedzie na tor wyścigowy, da kierowcy masę frajdy, a jednocześnie nie będzie na tyle spartański, by zupełnie nie nadawał się do codziennej eksploatacji.


Zamów prenumeratę

Seryjne fotele zastąpiono kubełkami Recaro Pole Position. Tylną kanapę usunięto, pozbywając się zbędnych kilogramów, a jednocześnie uzyskując miejsce do zamontowania pałąka przeciwkapotażowego.

Dźwignię zmiany biegów i nakładki na pedały znaleziono w katalogu BMW Performance. Autorskim pomysłem Manharta jest zastąpienie jednej ze środkowych kratek wentylacji wyświetlaczem, który informuje o poziomie doładowania, temperaturze w układzie dolotowym, ciśnieniu i temperaturze oleju czy czasach okrążeń.

Silnik seryjnego M235i ma 326 KM i 450 Nm. Manhart zamontował większy intercooler, zastąpił seryjny wydech mniej restrykcyjnym odpowiednikiem ze sportowym katalizatorem i przeprogramował jednostkę sterującą. Uzyskano 430 KM i 592 Nm. Taka porcja sił po usunięciu ogranicznika prędkości maksymalnej pozwala na przekraczanie magicznego progu 300 km/h.

Wykorzystanie potencjału silnika ułatwia gwintowane zawieszenie Club Sport oraz mechanizm różnicowy z możliwością pełnego zblokowania. Na felgi Manhart Concave One założono opony Michelin Pilot Super Sport w rozmiarach 225/35ZR19 oraz 255/30ZR19. Dopełnieniem zmian są 6-tłoczkowe zaciski na przedniej osi z tarczami o średnicy 350 mm i przewodami w stalowym oplocie, które trafiły także na tył.

Karoserię oklejono matową żółtą folią, która efektownie kontrastuje z karbonowymi lusterkami, spojlerami i dyfuzorami z katalogu BMW Performance. Zmiana nie była konieczna. Manhart Performance wychodzi jednak z założenia, że dobry styl jest potrzebny nawet na torach wyścigowych.


Zamów prenumeratę

Podobne

Wychodzisz z domu? KUP BMW TRENDS

Idziesz na spacer? Kup BMW TRENDS jak najszybciej. Nie dajmy się COVID-19! W najnowszym numerze BMW Trends: 1. Nasz RAPORT o płonących BMW2. Poradnik kupującego używane E463. Poradnik kupującego używane E39 530d Zaprenumeruj już dziś!

Używane BMW X6 E71. Zalety, wady i typowe usterki

Używane BMW X6 z prawie milionowym przebiegiem

"Te auta dziś to nie to, co kiedyś", "Dzisiaj 150 tys km i po aucie", "Dzisiejsze auta to jednorazówki" - zapewne słyszeliście podobne opinie. Po części możemy się z tym zgodzić, ale jak widać na przykładzie tego BMW X6 sprawdza się też inne powiedzenie - "Jak dbasz, tak masz".  Pierwsza generacja BMW X6 zawitała na…