Jadowite BMW M235i coupé od Manharta- TUNING - Trends Magazines

Jadowite BMW M235i coupé od Manharta- TUNING

Nie pomyliliśmy się pisząc, że rozsądnie wyceniona, zwarta i mocna seria 2 szybko stanie się ulubieńcem tunerów. Swój pomysł na M235i Coupé przedstawił Manhart Performance.

MH2 Clubsport jest promowany hasłem „Uwaga: ryzyko uzależnienia!”. Nie jest to pusty slogan reklamowy. Tuner z Wuppertalu stworzył samochód, który na własnych kołach dojedzie na tor wyścigowy, da kierowcy masę frajdy, a jednocześnie nie będzie na tyle spartański, by zupełnie nie nadawał się do codziennej eksploatacji.


Zamów prenumeratę

Seryjne fotele zastąpiono kubełkami Recaro Pole Position. Tylną kanapę usunięto, pozbywając się zbędnych kilogramów, a jednocześnie uzyskując miejsce do zamontowania pałąka przeciwkapotażowego.

Dźwignię zmiany biegów i nakładki na pedały znaleziono w katalogu BMW Performance. Autorskim pomysłem Manharta jest zastąpienie jednej ze środkowych kratek wentylacji wyświetlaczem, który informuje o poziomie doładowania, temperaturze w układzie dolotowym, ciśnieniu i temperaturze oleju czy czasach okrążeń.

Silnik seryjnego M235i ma 326 KM i 450 Nm. Manhart zamontował większy intercooler, zastąpił seryjny wydech mniej restrykcyjnym odpowiednikiem ze sportowym katalizatorem i przeprogramował jednostkę sterującą. Uzyskano 430 KM i 592 Nm. Taka porcja sił po usunięciu ogranicznika prędkości maksymalnej pozwala na przekraczanie magicznego progu 300 km/h.

Wykorzystanie potencjału silnika ułatwia gwintowane zawieszenie Club Sport oraz mechanizm różnicowy z możliwością pełnego zblokowania. Na felgi Manhart Concave One założono opony Michelin Pilot Super Sport w rozmiarach 225/35ZR19 oraz 255/30ZR19. Dopełnieniem zmian są 6-tłoczkowe zaciski na przedniej osi z tarczami o średnicy 350 mm i przewodami w stalowym oplocie, które trafiły także na tył.

Karoserię oklejono matową żółtą folią, która efektownie kontrastuje z karbonowymi lusterkami, spojlerami i dyfuzorami z katalogu BMW Performance. Zmiana nie była konieczna. Manhart Performance wychodzi jednak z założenia, że dobry styl jest potrzebny nawet na torach wyścigowych.


Zamów prenumeratę

Podobne

Milion kilometrów Volkswagenem Polo 1.4 TDI

Polo czwartej generacji pana Sławomira zostało kupione 26 kwietnia 2004 r. w salonie Volkswagena w Piotrkowie Trybunalskim. Samochód, początkowo zarejestrowany jako ciężarowy, był używany w firmie transportowej i służył do przewozu kierowców. Bardzo często zdarzało się, że na liczniku Polo przybywało po 15 – 20 tys. km. miesięcznie. Po odbyciu „służby” w firmie auto przerejestrowano…

BMW-850Ci-E31-i-BMW-G15-840d-przodem

Kult, czy nowoczesność – BMW 850Ci E31 vs. 840d G15

BMW serii 8 zawsze intrygowało! Po 19 latach przerwy, w ofercie bawarskiego producenta znów pojawiło się to zjawiskowe auto, oznaczone najwyższą cyfrą w historii marki. Jak najnowsza wersja ósemki (G15) wypada na tle swojego kultowego i mocno pożądanego poprzednika (E31)? Przełom lat 80. i 90. był złotą erą motoryzacji. Pojęcie downsizingu nikomu nie było znane,…