Inne oblicze BMW E28 - Trends Magazines

Inne oblicze BMW E28

Prezentowane BMW wspaniale interpretuje nowoczesny styl tuningu, wykorzystując klasyczną platformę z lat 80. Mateusz znalazł ten egzemplarz w Austrii. Był to pojazd z najmniejszym silnikiem o pojemności 1,8 litra. Nie miało to jednak znaczenia, ponieważ nadwozie było w świetnym stanie, a cena niezwykle atrakcyjna. Samochód trafił do Polski i od początku dla nowego właściciela było oczywiste, że będzie to baza bezkompromisowego projektu.

W dzisiejszych czasach wyjątkowy i pełen klasy wygląd tuningowanego samochodu to w dużym stopniu zasługa odpowiednich modyfikacji zawieszenia i doboru kół.

W przypadku opisywanego BMW amortyzatory i sprężyny to odpowiednio przerobione do E28 komponenty marki TA Technix z regulacją wysokości. Regulowany jest również kąt nachylenia kół przedniej osi dzięki zastosowaniu camber plates. Zarówno z przodu, jak i z tyłu fabryczne gumowe łączniki zostały zastąpione twardszymi, ale odpornymi na zużywanie się poliuretanowymi.

Wszystkie te modyfikacje zdają się idealnie komplementować niesamowite felgi wybrane do tego sedana. Są to 18-calowe BBS RS o szerokości 8,5 cala z przodu i 9,5 z tyłu. Zanim jednak trafiły w nadkola, przeszły gruntowną odbudowę i polerowanie. Mateusz wybrał złote rotory i srebrne ranty oraz opony Nankang w rozmiarach 205/35 (przód) i 215/35 (tył).

O odpowiednie wytracanie prędkości dbają nowe, większe hamulce. Z przodu znajdują się czterotłoczkowe zaciski marki Brembo (BMW E38). Z tyłu zamontowano tarczowe hamulce z BMW E34 540i. Wszystkie tarcze to produkty firmy ATE i mają 348 mm na osi skrętnej oraz 302 mm na napędowej.

Poza zmianami w mechanice nie mogło zabraknąć wysmakowanych modyfikacji stylistycznych. Najpierw taki jak w oryginale biały lakier został nałożony na całej powierzchni auta. Nowa powłoka znalazła się również w komorze silnika. Wszystkie zniszczone i brakujące chromowane listwy zostały uzupełnione. Na tylnej klapie zamontowano czarny spojler marki Pfeba.

Również i wnętrze w tym BMW przeszło fantastyczną metamorfozę. W miejscu tylnej kanapy znajduje się teraz złoty roll bar, który zmienia pięcioosobową limuzynę w dwuosobowy bolid.

W środku zamontowno kubełkowe fotele Recaro z Hondy Accord Type R. Mieszek zmiany biegów pokryto alcantarą. Deska rozdzielcza jest seryjnym, ale już wymienionym elementem, gdyż oryginał był pełen typowych dla tego modelu pęknięć. Również zegary zostały zamienione na nowy element wyposażony w obrotomierz. Aby kokpit pozostał spójny stylistycznie, użyty został odtwarzacz Becker Indianapolis CD.

Krzysztof Kaźmierczak

Fot. Piotr Mokwiński

BMW E28 (1985 r. )

SILNIK/NAPĘD: M30B35, dolot stożek tzw. grzyb, wydech custom z X-pipe 70 mm, skrzynia biegów od 535i; dyferencjał 3.45 od E34, V maks. 250 km/h

 ZAWIESZENIE/HAMULCE: na bazieTA Technix, twardsze sprężyny, caber plates, poliuretanowe tuleje zawieszenia UK, z przodu czterotłoczkowe hamulce Brembood E38, tarcze ATE 348 mm i adaptery, z tyłu zestaw od E34 V8 540i, tarcze 302 mm

KOŁA/OPONY:BBS RS 18 CALI model 256/ 257 o rozmiarze: 8,5 i 9,5 cala, polerowane fronty i ranty – wnętrza rotorów złote, opony sportowe NANKANG 205/35 I 215/35 – 18 cali

 NADWOZIE:nowy lakier w odcieniu fabrycznym; nowe chromowane listwy; spojler Pfeba; zderzaki, oświetlenie i plastiki – OEM, odmalowana komora silnika

 WNĘTRZE:fotele kubełkowe Recaro z Hondy Accord Type R, złoty roll bar, mieszek z alcantary, nowa deska rozdzielcza, zegary z obrotomierzem

 AUDIO:radio Becker Indianapolis CD

 INNE:nagrody: Styled 14, nagroda Porsche, Styled 15 Top 10, Rothenburg 14 Top 10, Tuning Battle, Old School Suidside 14/15

 STYL:Classic – Stance

WŁAŚCICIEL:Mateusz Barański – Baran

PODZIĘKOWANIA:dla tych, którzy wspomagali mnie przy tworzeniu tego i innych projektów , byli ze mną na dobre i na złe!

(BMW TRENDS 1/2016)

Podobne

Tuning BMW G30 by JMS widok z przodu

Szybka kosmetyka BMW serii 5 (G30)

Debiutujące w 2016 r. BMW G30 wciąż prezentuje się doskonale. Niemiecka firma JMS Fahrzeugteile przygotowała propozycję dla zainteresowanych niedrogą modyfikacją tego modelu. Im nowszy samochód, tym jego tuning zwykle jest droższy. To efekt ograniczonej podaży elementów – zwykle dostarczają je wyłącznie najbardziej renomowane firmy, jak również samo BMW w ramach linii M Performance. Próbę wyjścia…

Używane BMW E39. Ile kosztuje jego eksploatacja?

E39 to czwarta generacja serii 5, bezpośredni następca bardzo udanego E34. Produkcja limuzyn ruszyła na początku roku 1995, natomiast kombi pojawiło się w drugiej połowie roku 1996. Zakończenie produkcji tych modeli przypadło odpowiednio na początek i koniec 2003 roku. Jeszcze do niedawna E39 było dostępne jedynie dla wąskiej grupy zamożnych klientów, obecnie ceny najstarszych egzemplarzy…