i2002 to wizja klasyka z przyszłości - Trends Magazines

i2002 to wizja klasyka z przyszłości

bmw-i2002-by-naoto-kobayashi-2

BMW 2002 jest jednym z najważniejszych pojazdów w historii bawarskiej marki. Projektant Naoto Kobayashi przedstawia swoją wizję Neue Klasse, która łączy klasyczne elementy ze stylem nowoczesnych BMW.

Podobieństwa do oryginalnego 2002 są subtelne. Kobayashi wydaje się być bardziej zainteresowany kontynuacją ducha modelu, niż bezpośrednim naśladowaniem jego stylu.

Detale

Klasyczne 2002 ma dwa reflektory w rogach przodu. Są one osadzone w poziome kratki, które prowadzą do charakterystycznych nerek. Kobayashi zachowuje ogólny pomysł, ale wygładził design i wkomponował nerki w całokształt. W oryginale były cienkie słupki A i B, które tutaj w ogóle zniknęły. Pozostał jedynie słupek C.

Projektant inaczej widzi auto z tyłu. Szersze błotniki jego projektu zupełnie zmieniają proporcje.  W zależności od roku modelowego 2002 ma okrągłe lub prostokątne tylne światła. Kobayashi używa w swoim pojeździe cienkiego paska diod LED. 

BMW również bawiło się wizją 2002 dzięki dwóm koncepcyjnym modelom Hommage 2002 w 2016 roku. Dziś Coupé serii 2 jest prawdopodobnie najbliższym modelem w gamie BMW, który kontynuuje etos oryginalnego 2002.

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

Driving a car at night - young man driving her car

Automatyczna skrzynia biegów – czy warto kupić „automat”?

Jeszcze dekadę temu auta z automatyczną skrzynią biegów stanowiły na polskich drogach wyjątek. Dzisiaj, mimo iż wciąż stanowią mniejszość, każdego roku udział w rynku tychże samochodów zwiększa się nawet kilkukrotnie. Polscy kierowcy coraz chętniej nabywają "automaty" i dostrzegają ich liczne zalety. Przedstawiamy te najważniejsze, ale zwracamy też uwagę na ewentualne wady. Komfort prowadzenia auta Kierujący…

BMW M2 CS Racing Nürburgring 24 Hours

Ile razy BMW wygrało w Nürburgring 24 Hours? Poznajcie wszystkich zwycięzców

BMW M Motorsport i 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring świętują w tym roku wspólną rocznicę. W 2020 roku mija 50 lat od inauguracji tego wyścigu wytrzymałościowego i pierwszego zwycięstwa BMW w klasyfikacji generalnej na „Green Hell”.  Ponieważ w obecnej sytuacji żadne większe wydarzenie rocznicowe nie jest możliwe, BMW M Motorsport świętuje swoją historię na Nordschleife…