i2002 to wizja klasyka z przyszłości - Trends Magazines

i2002 to wizja klasyka z przyszłości

bmw-i2002-by-naoto-kobayashi-2

BMW 2002 jest jednym z najważniejszych pojazdów w historii bawarskiej marki. Projektant Naoto Kobayashi przedstawia swoją wizję Neue Klasse, która łączy klasyczne elementy ze stylem nowoczesnych BMW.

Podobieństwa do oryginalnego 2002 są subtelne. Kobayashi wydaje się być bardziej zainteresowany kontynuacją ducha modelu, niż bezpośrednim naśladowaniem jego stylu.

Detale

Klasyczne 2002 ma dwa reflektory w rogach przodu. Są one osadzone w poziome kratki, które prowadzą do charakterystycznych nerek. Kobayashi zachowuje ogólny pomysł, ale wygładził design i wkomponował nerki w całokształt. W oryginale były cienkie słupki A i B, które tutaj w ogóle zniknęły. Pozostał jedynie słupek C.

Projektant inaczej widzi auto z tyłu. Szersze błotniki jego projektu zupełnie zmieniają proporcje.  W zależności od roku modelowego 2002 ma okrągłe lub prostokątne tylne światła. Kobayashi używa w swoim pojeździe cienkiego paska diod LED. 

BMW również bawiło się wizją 2002 dzięki dwóm koncepcyjnym modelom Hommage 2002 w 2016 roku. Dziś Coupé serii 2 jest prawdopodobnie najbliższym modelem w gamie BMW, który kontynuuje etos oryginalnego 2002.

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

BMW i8 od AC Schnitzer. Szlachetne oblicze tuningu

Salon samochodowy w Genewie uchodzi za najbardziej prestiżowe wydarzenie świata motoryzacji. AC Schnitzer sumiennie się do niego przygotował. Ozdobą stoiska tunera będzie BMW i8 z pakietem karbonowych elementów aerodynamicznych. Tworzą go dokładki pasa przedniego i progów, tylny spojler oraz trzyczęściowy dyfuzor. AC Schnitzer zadbał też o detale - wykonał z karbonu elementy wlotu powietrza w…

Najbardziej niezawodne marki aut 2024

Najbardziej niezawodne marki aut 2024 – dominuje Azja

Jakie są najbardziej niezawodne marki aut w 2024 roku? Na to pytanie odpowiedzieli specjaliści z organizacji Consumer Reports, którzy przebadali ponad 300 tys. aut z lat 2020-2024. Ranking nie zaskakuje, ale jedna marka zdominowała resztę! Pod lupę wzięto ponad 300 tys. samochodów, których użytkownicy skarżyli się na problemy z ostatnich 12 miesięcy. W każdym aucie…