Historia gwiezdnej podsufitki w samochodach Rolls Royce - Trends Magazines

Historia gwiezdnej podsufitki w samochodach Rolls Royce

Rolls Royce Starlight

Gwiezdna podsufitka, czyli Starlight Headliner, stała się częścią ikonografii Rolls-Royce’a. Marka utożsamia ten element ze swoimi bestsellerami i stawia tę opcję obok Spirit of Ecstasy, Pantheon Grille, czy monogramu „Double R”. Jak to się stało, że firma wyposażyła w nią swój pojazd po raz pierwszy? Rolls Royce słynie ze spełniania życzeń swoich klientów. Jeden z nich cierpiał na światłowstręt, ekstremalną wrażliwość na światło i mógł czytać swoją codzienną gazetę jedynie w świetle gwiazd. To on zamawiając Phantoma poprosił, aby firma odtworzyła tę aurę w budowanej dla niego limuzynie.

Wspomniany Phantom został odebrany w 2006 roku i był wyposażony w 800 gwiazd. W związku z entuzjastycznym odbiorem tego elementu przez publikę, Rolls Royce stworzył specjalistyczny kolektyw projektantów, inżynierów i rzemieślników, aby opracować nową, niezwykłą technologię. Dzięki niej gwiazdy mogą zajmować całą długość dachu i mają różną intensywność światła emitowanego przez każdą gwiazdę, aby lepiej odzwierciedlać nocne niebo.


Zamów prenumeratę

Konstelacja każdej podsufitki Starlight jest całkowicie unikalna dla właściciela. Zazwyczaj wykonanie zajmuje dziewięć godzin, ale gdy spersonalizowany wzór potrzebuje własnego szablonu, to ukończenie może potrwać nawet tydzień. Dwóch rzemieślników Rolls-Royce tworzy ten niezwykły element. Jest to idealne połączenie tradycyjnego rzemiosła i współczesnej technologii.

Podsufitka Starlight może przedstawiać dowolny wzór lub konstelacje dokładnie tak, jak w każdym dniu w historii współczesnej. Jeden klient poprosił o skonfigurowanie świateł w kształcie jego herbu, inny poprosił o konfigurację reprezentującą konstelacje Ursa Major i Minor. Dla jednego klienta stworzono też monogram Rolls-Royce’a.

Podobne

E30 325i z topowym gwintem od KW

Wyposażenie samochodu w gwintowane zawieszenie jest marzeniem wielu miłośników tuningu. Kto przymierza się do modyfikacji BMW E30, może pomyśleć o propozycji KW Classic. Owszem, będzie to wybór, który uderzy po kieszeni (przeszło 1800 euro). Co otrzymamy więc w zamian? Pakiet zawiera krótsze i twardsze sprężyny (przednie z tzw. helperami) oraz amortyzatory z 16-stopniową regulacją siły…

Jaki koszt zmian BMW 650i AC Schnitzer

Czy tuning sportowego i pięknego auta jakim jest BMW serii sześć to przerost formy nad treścią? Na pewno nie w tym wydaniu! Tu bowiem wszystkie zmiany idealnie dopasowano do eleganckiego i dynamicznego charakteru prezentowanego samochodu, podkreślając jego wyjątkowość. Tuningowe elementy eksponują agresywne linie karoserii nakreślone z wielką precyzją przez bawarskich projektantów. Nowej „szóstki” nie trzeba…