Hartge F36 V8. Kup Pan sobie jednego z dwóch Compactów V8 od braci Hartge- TUNING - Trends Magazines

Hartge F36 V8. Kup Pan sobie jednego z dwóch Compactów V8 od braci Hartge- TUNING

Pisaliśmy niedawno łódzkim projekcie E36 Compact (TUTAJ), który ma ponad 500 KM. To jednak nie jest jedyna szalona alteracja „3/4 E36”. Przedstawiamy jeden z dwóch zbudowanych przez braci Hartge Compactów z silnikiem V8. Pod maską tego potwora mamy 4.7-litrowy motor o mocy 350 KM. To jednak tylko czubek góry lodowej. Koszty modyfikacji wynosiły 90 tys. Marek, a auto zostało sprzedane w 1997 za 146 tys. Marek. 

Oto specyfikacja tego wyjątkowego BMW:


Silnik: V8 o pojemności 4722 cm³; 32 zawory
Moc: 350 KM przy 5700 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 3800 obr./min
Masa: 1350 kg
Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa z M3

Tuning:

– układ hamulcowy Hartge,
– układ wydechowy Hartge,
– zawieszenie sportowe Hartge,
– modyfikacje tylnej osi Hartge,
– skrzynia Hartge M3,
– zegary Hartge,
– gałka zmiany biegów Hartge,
– body kit Hartge,
– fotele Recaro

Wyposażenie dodatkowe:

– radio BMW,
– klimatyzacja automatyczna,
– komputer pokładowy,
– wspomaganie kierownicy,
– ABS,
– poduszka powietrzna,
– zamek centralny,
– elektryczne szyby

Okazuje się, że odpowiednio potraktowany E36 Compact może być autem dużo bardziej wyjątkowym niż inne wersje nadwoziowe. Co ciekawe również ten samochód znajduje się w Polsce i  jest obecnie sprzedawany przez Bawaria Racing Power.

Zapraszamy na fanpage BRP: Facebook 

 

Podobne

Honda Jazz Crosstar – zaskoczy cię nie tylko średnim spalaniem!

Zawsze staram się podchodzić do każdego auta z dystansem. Staram się przedstawiać Wam nowy samochód z uśmiechem oraz przysłowiowym jajem. Skupiam się na tym, co ważne i zupełnie… nieoczywiste. Tak, abyście cały tekst przeczytali nie tylko z chęcią, ale i z uśmiechem na ustach. Jednak w przypadku widocznej na zdjęciach Hondy Jazz Crosstar nie było…

BMW 750i G11 widok z boku

BMW 750i (G11) prawie jak prywatny odrzutowiec

Oznaczenie 750i w nomenklaturze BMW jest kultowe. Przez wiele lat tak nazywały się topowe limuzyny serii 7 z 12-cylindrowymi silnikami. Tak było w przypadku typoszeregów E32 i E38. Sytuacja uległa zmianie wraz z pojawieniem się modelu E65. Motor V12 otrzymał oznaczenie 760i, a wersja z silnikiem V8 odziedziczyła numer 750i i tak jest do dziś. Tyle że dekadę temu N62B48 dysponowało mocą 362 KM, a prezentowane dziś przez nas…