"GTX Gon' Give It To Ya" - czyli 3,2 do setki w ID.4 GTX - Trends Magazines

„GTX Gon’ Give It To Ya” – czyli 3,2 do setki w ID.4 GTX

GTX

Skrót GTX wyróżnia najmocniejsze, sportowe wersje modeli z rodziny ID. Po modelu ID.4 GTX zadebiutują kolejne oznaczone nowym skrótem. Dwa silniki w pierwszym elektrycznym SUV-ie Volkswagena – po jednym przy każdej osi – zapewniają ID.4 GTX napęd na cztery koła.

 

Do 2030 roku Volkswagen chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70% (na rynkach Europejskich). ID.4 należy do największej na świecie klasy aut – klasy kompaktowych SUV-ów. Z tego powodu ma on strategiczne znaczenie dla prowadzonej przez koncern Volkswagen ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych. Już w zeszłym roku koncern potroił sprzedaż elektrycznych aut, a najpóźniej do 2025 roku zamierza stać się światowym liderem w ich produkcji.

Sportowy i ekologiczny    GTX

Nabywcy ID.4 GTX otrzymują samochód wyprodukowany w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Jeśli będą zasilać jego akumulator energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych – w Polsce oferowaną przez Volkswagena dzięki współpracy z Grupą Polenergia – ID.4 GTX pozostanie neutralny dla środowiska także w fazie eksploatacji.

Kiedyś Syncro dziś GTXGTX

Układ napędu na cztery koła w Volkswagenie ID.4 GTX zaprojektowano w zupełnie nowy sposób. Jego elementami są dwa silniki elektryczne napędzające – za pośrednictwem jednostopniowej przekładni – tylne i przednie koła samochodu. W przeciwieństwie do tradycyjnych układów napędowych na cztery koła, między osiami w ID.4 GTX nie ma mechanicznego połączenia, dlatego podłoga w kabinie pasażerskiej jest płaska.

3,2 sekundy do setkiGTX

Elektryczne silniki ID.4 GTX są małe i lekkie. Przy tylnej osi pracuje stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM) o mocy 150 kW (204 KM), który odznacza się dużą sprawnością. Przy osi przedniej zamontowano jednostkę asynchroniczną (ASM). Umożliwia to najmocniejszemu modelowi z rodziny ID.4 uzyskanie przyspieszenia od zera do 60 km/h w ciągu 3,2 sekundy i od zera do 100 km/h w ciągu 6,2 s. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Klienci w Polsce mogą już zamawiać ID.4 GTX. Cena podstawowa modelu wynosi 226 190 złotych. Szczegóły oferty modelu, pełny zakres jego wyposażenia standardowego jak i opcjonalnego znaleźć można na stronie internetowej marki Volkswagen.

GTX

Podobne

Test bmw i7

Tak BMW testuje nowe i7

Trwają zimowe testy nowego elektrycznego BMW i7. Jak widać, Niemcy dobrze się przy tym bawią latając bokiem na śniegu nowym prototypem. Jednak to istotny element przy testach wdrażanego modelu.  BMW i7 będzie odpowiedzią na elektryfikację całej branży motoryzacyjnej, gdzie silniki spalinowe stopniowo przestaną być oferowane. Elektryczna "siódemka" będzie tym samym autem co tradycyjna Seria 7,…

VW_up!_GTI

Dusza i charakter oryginalnego Golfa GTI. Zobaczcie VW up! GTI – TEST

Ten samochód niczego nie udaje. Tutaj od razu widać gdzie up! czuje się najlepiej oraz do czego został stworzony. W przeciwieństwie do wszechobecnych SUV-ów bez problemu wciśniemy się na małe miejsce parkingowe a wąskie uliczki nagle staną się przyjazne. Już z zewnątrz widać, że nie jest to zwykła wersja up-a! Muskularny zderzak, czerwony pasek w…