Golf 1 cabrio - idealny youngtimer na lato - Trends Magazines

Golf 1 cabrio – idealny youngtimer na lato

VW-Golf-Mk1-cabrio-GL-widok z przodu
Youngtimer to nie tylko stare zadbane auto. To coś więcej, samochód z duszą, klasą, stylem i przede wszystkim ciekawą historią. Właśnie takiego Golfa pierwszej generacji i to w wersji idealnej na lato, czyli cabrio. przedstawiamy.

Od Passata do Golfa 1

Tomasz to programista i CTO w dobrze prosperującej warszawskiej firmie i fan motoryzacji, zwłaszcza z grupy VAG, od dłuższego czasu nasz czytelnik i dobry kolega. Jego pierwszym autem był Passat B5 1.8 T. Kolejno był właścicielem Seata Leona 1M TopSport, któremu podniósł moc na 300 KM i 450 Nm, EOS-a 3.2 VR6. Obecnie jeździ Leonem 1P1 w wersji Cupra R o zaskakujących parametrach – 380 KM oraz 480 Nm.

VW-Golf-Mk1-cabrio-Golf GL-z otwartym dachem

Miłość do motoryzacji ma w genach. Jego dziadek był mechanikiem samochodowym, a tata od zawsze uwielbiał dobre, ciekawe auta. Zakup każdego rodzinnego środka transportu był wydarzeniem, a kolejne auta traktowane były jak członkowie rodziny.

Oryginał z 1982 roku

Motywacja do zakupu opisywanego Golfa była bardzo osobista. Kilka lat przed tym wydarzeniem rodzice Tomka obchodzili 30. rocznicę ślubu. Z tej okazji kupili Wartburga – takiego samego jak ten, którym jechali na ceremonię. Po odrestaurowaniu jest wspaniałą pamiątką i do dzisiaj przypomina im o tym pięknym wydarzeniu. Tomek także zapragnął stać się właścicielem takiego wyjątkowego auta.

VW-Golf-Mk1-cabrio-ozanczenie Golf GL

Warunek był jeden – miał to być samochód wyprodukowany w roku, w którym i on przyszedł na świat. Poszukiwania zakończyły się sukcesem. Tomasz, urodzony 20 maja 1982 roku, znalazł Golfa 1 Cabrio w bardzo rzadko spotykanym kolorze Sudan Brown Metallic, wyprodukowanego… 21 maja 1982 roku!

Oryginalność tego egzemplarza jest jego wielką zaletą. Każdy element jest zgodny z fabryczną specyfikacją, a wyglądem i stanem technicznym przewyższa niejedno kilkuletnie auto. Warto wspomnieć, że to jedyny typ Golfa, który powstawał na linii montażowej firmy Karmann.

Klasyka Golfa 1 cabrio

Przedliftingowy model charakteryzują wąskie zderzaki, które świetnie komponują się z klasycznymi obręczami Avus Snowflake w rozmiarze 14 cali. Rozmiar 185/55 doskonale pasuje do stylu auta. Wprawne oko dostrzeże jedyną modyfikację w Golfie – sprężyny obniżające MTS Technik. Taką zmianę możemy wybaczyć. Samochód prowadzi się pewniej, a przy tym wygląda o niebo lepiej.

VW-Golf-Mk1-cabrio-GL-kokpit i przednie fotele

Wnętrze kolorem nawiązuje do barwy lakieru. Oryginalna tapicerka w wersji ES zachowała się w idealnym stanie. Nie znajdziemy tu rozbudowanego audio, klimatyzacji czy foteli kubełkowych i klatki bezpieczeństwa, ale gwarantujemy, że po zajęciu miejsca na fotelu i tak uśmiechalibyście się szeroko.

VW-Golf-Mk1-cabrio-GL-tylna kanapa

Fenomen aut klasycznych tkwi w czystej radości z jazdy, która pokonuje niedoskonałości techniczne, osiągi odbiegające od dzisiejszych standardów czy zdarzające się usterki.

Silnik VW Golfa 1 nadal robi wrażenie

Do napędzenia tego maleństwa użyto 4-cylindrowego silnika o pojemności 1,5 litra. Jednostka o symbolu JB ma 70 KM i 110 Nm. Przy wadze poniżej 900 kg pozwala to na sprint do 100 km/h w mniej niż 15 sekund. Moc przekazywana jest na przednią oś przez 4-biegową skrzynię manualną. W prawie 35-letnim aucie to robi wrażenie.

VW-Golf-Mk1-cabrio-GL-silnik

Początek osobistej przygody z youngtimerami Tomasz może zaliczyć do bardzo udanych. Liczymy na to, że rodzinna tradycja nie zostanie zapomniana i za jakiś czas będziemy mieli zaszczyt pokazać kolejny egzemplarz z kolekcji.

 

Łukasz Miturski

Fot. autor

VW-Golf-Mk1-cabrio-Golf GL-z zamknietym dachem

VW Golf 1 Cabriolet, 1982 r.

SILNIK/NAPĘD: 1.5 8V JB, 70 KM, 110 Nm, 4-biegowa manualna skrzynia biegów, napęd na przednią oś

ZAWIESZENIE/HAMULCE: sprężyny obniżające MTS Technik, seryjny układ hamulcowy (z przodu tarczowy, z tyłu bębnowy)

KOŁA/OPONY: obręcze Avus Snowflake 14-calowe x6J ET38, opony w rozmiarze 185/55

NADWOZIE: wersja nadwozia Cabriolet, lakier Sudan Brown Metallic, wąskie przedliftingowe zderzaki

WNĘTRZE: fabryczne z wersji ES, zgodne ze specyfikacją i naklejką w bagażniku

STYL: youngtimer

PODZIĘKOWANIA: dla żony, która stara się zrozumieć pasję motoryzacyjną i chętnie towarzyszy w licznych wyjazdach na zloty

INNE: wydarzenia z udziałem Golfa można śledzić na Facebooku na stronie VW Golf MK1 Cabriolet, @mk1cabriolet

(VW TRENDS 3/2016)

Podobne

Volkswagen ARVW, czyli 362 km/h dieslem!

Jak szybko jest w stanie pojechać samochód ze 175-konnym dieslem? Keke Rosberg za kierownicą ARVW osiągnął obłędne... 362 km/h! Za sprawą turbodoładowania parametry silników benzynowych i wysokoprężnych zaczęły gwałtownie rosnąć. Nim turbo na dobre zadomowiło się pod maskami popularnych aut, musiało przejść liczne testy. Oznaczony symbolem D24 rzędowy sześciocylindrowy diesel Volkswagena 8,8 z komorami wirowymi…

Czym jeździła polska mafia w latach 90-tych? – CIEKAWOSTKI

Z uporem maniaka wertowałem zdjęcia w poszukiwaniu ciekawych motoryzacyjnych akcentów w galerii pt."Luksusowe życie mafijnych bossów i gangsterów w Polsce". To opublikowana przez łódzki Express Ilustrowany seria fotografii, której źródłem jest konto facebook.com/jaroslaw.masa. Miałem nadzieję, że będę mógł zaraportować o jakimś ciekawym egzemplarzu BMW  E34, czy większego E32. Niestety zdjęcia pokazują jasno - mafia kochała…