Garbus, który zdobył Antarktydę - Trends Magazines

Garbus, który zdobył Antarktydę

W 1963 r. Volkswagen Beetle stał się pierwszym samochodem produkcyjnym, który eksplorował Antarktydę. Nazwany Antarctica 1 i pomalowany na czerwono, aby wyróżnić się na śniegu, został dostarczony bezpłatnie przez dział marketingu VW. Volkswagen chciał pokazać możliwości pojazdu w każdych warunkach pogodowych. Misja odbyła się pod patronatem ANARE, czyli Australijskich Narodowych Ekspedycji Antarktycznych.

Antarctica 1, przetransportowany przez lodołamacz, spędził rok na zdalnej stacji Mawson ANARE, gdzie pracował ramię w ramię z psimi drużynami i większymi pojazdami gąsienicowymi, takimi jak Snowtrac. Okazało się, że Garbus doskonale nadaje się do pracy na stacji i krótkich trawersów po lodzie. Chłodzony powietrzem silnik nigdy nie zamarzł.

Po powrocie z krainy lodu A1 wystąpił w kampanii reklamowej, w której reklamowano jego imponującą wytrzymałość wobec ekstremalnych warunków.

Po powrocie do Australii po roku służby Antarktyda 1 wygrała Rajd BP 1964 po stosunkowo niewielkich naprawach. Tymczasem został zastąpiony w ANARE przez podobnego VW z 1964 roku o nazwie Antarctica 2 i pomalowanego na kolor International Orange.  Ten Garbus służył znacznie dłużej, pozostając na zamarzniętym pustkowiu do 1969 roku.


Zamów prenumeratę

 

Podobne

Tuning-VW-Golf-3-VR6-widok od tylu

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych Golfów 3 w Polsce

Szwajcaria kojarzy nam się przede wszystkim z zegarkami, które wytwarza się ze specjalną dbałością o szczegóły. Podobne skojarzenia wzbudza Golf III generacji, którego chcemy bliżej przedstawić. Stefan, autor tego projektu, zadbał o każdy, nawet najmniejszy i ledwie widoczny, detal. Teraz to jeden z najbardziej rozpoznawalnych Volkswagenów w kraju. Profesjonale podejście do tuningu Golfa 3 Wystarczy…

Volkswagen odkrywa karty. Prezentuje Polo GTI R5

Rozłąka Volkswagena z rajdami nie trwała długo. Koncern właśnie przedstawił Polo GTI R5, które w drugiej połowie przyszłego roku pojawi się na odcinkach specjalnych. Samochody klasy R5 znajdują się szczebel niżej od bardziej zaawansowanych, jednak dużo droższych rajdówek WRC. Nie dość, że R5 są w zasięgu finansowym większego grona zespołów, to regulaminy pozwalają na starty…