Garbus, który zdobył Antarktydę - Trends Magazines

Garbus, który zdobył Antarktydę

W 1963 r. Volkswagen Beetle stał się pierwszym samochodem produkcyjnym, który eksplorował Antarktydę. Nazwany Antarctica 1 i pomalowany na czerwono, aby wyróżnić się na śniegu, został dostarczony bezpłatnie przez dział marketingu VW. Volkswagen chciał pokazać możliwości pojazdu w każdych warunkach pogodowych. Misja odbyła się pod patronatem ANARE, czyli Australijskich Narodowych Ekspedycji Antarktycznych.

Antarctica 1, przetransportowany przez lodołamacz, spędził rok na zdalnej stacji Mawson ANARE, gdzie pracował ramię w ramię z psimi drużynami i większymi pojazdami gąsienicowymi, takimi jak Snowtrac. Okazało się, że Garbus doskonale nadaje się do pracy na stacji i krótkich trawersów po lodzie. Chłodzony powietrzem silnik nigdy nie zamarzł.

Po powrocie z krainy lodu A1 wystąpił w kampanii reklamowej, w której reklamowano jego imponującą wytrzymałość wobec ekstremalnych warunków.

Po powrocie do Australii po roku służby Antarktyda 1 wygrała Rajd BP 1964 po stosunkowo niewielkich naprawach. Tymczasem został zastąpiony w ANARE przez podobnego VW z 1964 roku o nazwie Antarctica 2 i pomalowanego na kolor International Orange.  Ten Garbus służył znacznie dłużej, pozostając na zamarzniętym pustkowiu do 1969 roku.


Zamów prenumeratę

 

Podobne

VW Tiguan R-Line 2.0 TDI auto z przodu

Jeszcze lepszy – TEST Tiguan R-Line 2.0 TDI

Tiguan to najpopularniejszy SUV w Europie. To także najlepiej sprzedający się Volkswagen. Stawiany za wzór, bardzo wysoko ceniony przez klientów. Kilka miesięcy temu kompaktowy SUV z Wolfsburga przeszedł kurację odmładzającą. Czy dzięki wielu zmianom bardzo dobre auto stało się jeszcze lepsze? Motoryzacyjny świat po raz pierwszy poznał VW Tiguana w 2007 roku. Auto bazowało na płycie podłogowej, wykorzystanej m.in.…

Tuning VW Golf Mk2 1.8 tył auta

Stylowy VW Golf Mk2

VW Golf jest w Polsce na tyle znany, że praktycznie każdy jest w stanie go rozpoznać. Starsze modele zaczęły jednak powoli znikać z ulic, przez co stają się coraz bardziej interesujące.   Michała, jak większość chłopaków, od dzieciństwa pasjonowała motoryzacja. Z czasem zainteresował się tuningiem, zaczął czytać magazyny poświęcone tej tematyce, jeździć na zloty, zwłaszcza zrzeszające właścicieli youngtimerów. Gdy…