Garbus, który zdobył Antarktydę - Trends Magazines

Garbus, który zdobył Antarktydę

W 1963 r. Volkswagen Beetle stał się pierwszym samochodem produkcyjnym, który eksplorował Antarktydę. Nazwany Antarctica 1 i pomalowany na czerwono, aby wyróżnić się na śniegu, został dostarczony bezpłatnie przez dział marketingu VW. Volkswagen chciał pokazać możliwości pojazdu w każdych warunkach pogodowych. Misja odbyła się pod patronatem ANARE, czyli Australijskich Narodowych Ekspedycji Antarktycznych.

Antarctica 1, przetransportowany przez lodołamacz, spędził rok na zdalnej stacji Mawson ANARE, gdzie pracował ramię w ramię z psimi drużynami i większymi pojazdami gąsienicowymi, takimi jak Snowtrac. Okazało się, że Garbus doskonale nadaje się do pracy na stacji i krótkich trawersów po lodzie. Chłodzony powietrzem silnik nigdy nie zamarzł.

Po powrocie z krainy lodu A1 wystąpił w kampanii reklamowej, w której reklamowano jego imponującą wytrzymałość wobec ekstremalnych warunków.

Po powrocie do Australii po roku służby Antarktyda 1 wygrała Rajd BP 1964 po stosunkowo niewielkich naprawach. Tymczasem został zastąpiony w ANARE przez podobnego VW z 1964 roku o nazwie Antarctica 2 i pomalowanego na kolor International Orange.  Ten Garbus służył znacznie dłużej, pozostając na zamarzniętym pustkowiu do 1969 roku.


Zamów prenumeratę

 

Podobne

Wyniki plebiscytu VW TRENDS na najlepszy projekt 2017

Tytuł najlepszego projektu roku 2017 plebiscytu VW Trends otrzymuje Maciek Rzyna i jego Passat B6 Rotiform. Na II miejscu mamy projekt VW Garbusa, którego właścicielem jest Ryszard Mazurkiewicz. Trzecie miejsce należy do Sławek Wąsacz. Poza tym wyróżniliśmy dodatkowo dwa projekty, których właścicielami są: Szymon Gocławski oraz Darek Marek. Gratulujemy! Zwycięzców prosimy o kontakt. (więcej…)

Auta w Rosji droższe z dnia na dzień

Sankcje nałożone na Rosję po inwazji na Ukrainę są coraz bardziej widoczne dla przeciętnych obywateli. Widać to chociażby na przykładzie nowych samochodów, których w zasadzie za chwilę nie będzie.  Praktycznie wszyscy producenci motoryzacyjni albo całkowicie zaprzestali sprzedaży i produkcji swoich samochodów na terenie Rosji, albo mocno je ograniczyli. To zdecydowanie mocno odbije się na rosyjskim…