Garbojama 2021, czyli Garbusy, boxery i inne atrakcje - Trends Magazines

Garbojama 2021, czyli Garbusy, boxery i inne atrakcje

Garbojama-2021-auta zlotowe-napis garbojama 2021

Byliśmy na Garbojamie 2021 – XX europejskim zlocie miłośników Volkswagena Garbusa. Impreza, w której wzięło udział kilkuset fanów VW w swoich samochodach  odbywała się w podkrakowskiej miejscowości Borek. 

 

XX edycja Garbojamy idealnie wpisała się w sytuację – obostrzenia związane z pandemią dobiegają końca, więc można swobodnie się przemieszczać i spotykać, a pogoda uległa znaczącej poprawie – jeszcze kilka dni przed imprezą termometry wskazywały kilkanaście stopni, a podczas Garbojamy ich słupki wystrzeliły w okolice podziałki z liczbą 30. Organizatorzy wiedzą jednak, że ten rok nie jest jeszcze całkowicie „zdrowy”, więc świętowanie jubileuszu z pełną mocą postanowiono przenieść na XXI edycję Garbojamy.

Oczywiście nie oznacza to, że na XX edycji zabrakło atrakcji. Główną były oczywiście Garbusy. Na zlocie nie znaleźliśmy dwóch identycznych egzemplarzy. Każdy został nie tylko pieczołowicie odrestaurowany, ale również zmodyfikowany przez właściciela.

Okazuje się, że ile osób, tyle pomysłów. Niektórzy idą na całość i pod maskę wstawiają mocniejsze niż w oryginale silniki – zdarza się, że z turbodoładowaniem.

W Garbojamie wzięli też udział właściciele Transporterów. Część z nich opuściła fabrykę z namiotem na dachu, inne zostały przez właścicieli dopasowane do turystycznych wypadów. Nie zabrakło też urodziwych Karmannów Ghia, a nawet Buggy!

Wśród atrakcji był m.in. wspólny wyjazd do kopalni soli w Bochni, test wiedzy o Volkswagenie, wybór najładniejszych aut zlotu czy nagroda m.in. za najdalszy przyjazd. Poinformujemy o nagrodzonych później.

 

Imprezie patronował Volkswagen Bank, który przygotował dla zlotowiczów ofertę m.in. specjalnych kart płatniczych z wizerunkiem Garbusów lub Bullika, kredytu na klasyki oraz wiele innych atrakcji.

 

Podobne

Używany Golf IV 2.8 V6 (1999–2003). Zalety, wady i typowe usterki

Mocny i przyjemnie brzmiący silnik, napęd na cztery koła i bardziej wyrafinowane zawieszenie tylnych kół niż w słabszych wersjach. Golf IV 2.8 V6 to przedsmak kompaktu z półki premium, wciąż do kupienia za rozsądne pieniądze. Pod koniec XX wieku Volkswagen złapał wiatr w żagle. Koncern mierzył coraz wyżej i wprowadzał na rynek ciekawe modele. Jednym…

Nowe Porsche GT3 RS – aż trudno uwierzyć, że ma homologację drogową

Porsche GT3 RS zawsze było najbardziej rasową "911" i miało najwięcej cech auta wyścigowego. Z nową odmianą GT3 RS, Porsche weszło na nieznany dotąd poziom.  Porsche GT3 RS zawsze wyglądały jak ugrzecznione wyścigówki. Ale teraz wykreślilibyśmy słowo "ugrzecznione", bo nowa generacja GT3 RS niczego nie udaje i wygląda jak żywcem przeniesiona z toru wyścigowego. Auto…