Garbojama 2021, czyli Garbusy, boxery i inne atrakcje - Trends Magazines

Garbojama 2021, czyli Garbusy, boxery i inne atrakcje

Garbojama-2021-auta zlotowe-napis garbojama 2021

Byliśmy na Garbojamie 2021 – XX europejskim zlocie miłośników Volkswagena Garbusa. Impreza, w której wzięło udział kilkuset fanów VW w swoich samochodach  odbywała się w podkrakowskiej miejscowości Borek. 

 

XX edycja Garbojamy idealnie wpisała się w sytuację – obostrzenia związane z pandemią dobiegają końca, więc można swobodnie się przemieszczać i spotykać, a pogoda uległa znaczącej poprawie – jeszcze kilka dni przed imprezą termometry wskazywały kilkanaście stopni, a podczas Garbojamy ich słupki wystrzeliły w okolice podziałki z liczbą 30. Organizatorzy wiedzą jednak, że ten rok nie jest jeszcze całkowicie „zdrowy”, więc świętowanie jubileuszu z pełną mocą postanowiono przenieść na XXI edycję Garbojamy.

Oczywiście nie oznacza to, że na XX edycji zabrakło atrakcji. Główną były oczywiście Garbusy. Na zlocie nie znaleźliśmy dwóch identycznych egzemplarzy. Każdy został nie tylko pieczołowicie odrestaurowany, ale również zmodyfikowany przez właściciela.

Okazuje się, że ile osób, tyle pomysłów. Niektórzy idą na całość i pod maskę wstawiają mocniejsze niż w oryginale silniki – zdarza się, że z turbodoładowaniem.

W Garbojamie wzięli też udział właściciele Transporterów. Część z nich opuściła fabrykę z namiotem na dachu, inne zostały przez właścicieli dopasowane do turystycznych wypadów. Nie zabrakło też urodziwych Karmannów Ghia, a nawet Buggy!

Wśród atrakcji był m.in. wspólny wyjazd do kopalni soli w Bochni, test wiedzy o Volkswagenie, wybór najładniejszych aut zlotu czy nagroda m.in. za najdalszy przyjazd. Poinformujemy o nagrodzonych później.

 

Imprezie patronował Volkswagen Bank, który przygotował dla zlotowiczów ofertę m.in. specjalnych kart płatniczych z wizerunkiem Garbusów lub Bullika, kredytu na klasyki oraz wiele innych atrakcji.

 

Podobne

Volkswagen Polo GTI R5. Kontynuacja legendy

Rajdowe Polo przez długi czas było do wyłącznej dyspozycji fabrycznego zespołu Volkswagena. Wraz z wprowadzeniem Polo GTI R5 sytuacja uległa jednak zmianie. Auto jest bowiem kierowane do teamów prywatnych. W latach 2013-2016 w rajdowych samochodowych mistrzostwach świata niepodzielnie panowało niepodzielnie Polo R WRC. Od 2017 r. zbudowane na jego bazie Polo R Supercar pisze kolejny…

VW na Essen Motor Show 2019 (część 2) – GALERIA

Podczas dzisiejszej popołudniowej herbaty zapraszamy Was na kolejną porcję zmodyfikowanych Volkswagenów. To dobry moment, żeby zobaczyć "co w trawie piszczy" i poświęcić się zadumie. Cóż uczynić z własnym projektem podczas przerwy zimowej? Tradycyjnie, jak co roku, najciekawsze projekty będziemy pokazywać na łamach naszego magazynu i portalu w 2020. To jak, będzie "gruby projekt"?