Ford GT kończy żywot - Trends Magazines

Ford GT kończy żywot

2022 Ford GT Alan Mann Heritage Edition z 1966 Ford “AM GT-1”

W tym roku niestety będziemy musieli pożegnać świetnego Forda GT. Amerykański producent właśnie ogłosił koniec produkcji. 

Pomimo że powstanie tylko 1350 egzemplarzy tego hiperauta, już w tym roku zakończy się jego produkcja. Ford GT najnowszej generacji powstał jako hołd dla zwycięskiego auta, które w latach 60. wygrało wyścig Le Mans z ówczesnym mistrzem – Ferrari. Pierwszą generację nowoczesnej wersji mogliśmy podziwiać w 2003 roku, ale obecna generacja jest na rynku od 2016 roku. I właśnie z tą przyjdzie się nam niedługo pożegnać.

2016 był szczególnym rokiem dla Forda. To wtedy minęło 50 lat od legendarnego zwycięstwa Forda GT nad Ferrari w wyścigu Le Mans 1966. To z tej okazji amerykańska marka postanowiła wprowadzić na rynek drugą generację hiperauta. 

Forda GT napędza 3,5-litrowe V6 o mocy 656 KM, które rozpędza ten samochód do niemal 350 km/h (dzięki aerodynamice). Co ciekawe, od 7 lat Fordowi nie udało się sprzedać limitowanej ilości aut. Do końca zaplanowanej produkcji pozostało 250 sztuk i do końca roku mają zostać wyprzedane. W grudniu 2022 skończy się era Forda GT obecnej generacji i nastanie nowa. Jaka? Zapewne elektryczna lub przynajmniej hybrydowa. Nie ma co liczyć na silnik większy niż 4-cylindrowy. 

Możemy jednak spodziewać się nieziemskich osiągów, biorąc pod uwagę to, że dla Forda model GT jest topowy pod kątem osiągów w katalogu amerykańskiego giganta. 

Niektóre używane modele kosztują ok. 2,5 miliona złotych, ale Ford zapewnia że można jeszcze składać zamówienia na nowe. Klienci mają na to czas do grudnia tego roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 750i G11 widok z boku

BMW 750i (G11) prawie jak prywatny odrzutowiec

Oznaczenie 750i w nomenklaturze BMW jest kultowe. Przez wiele lat tak nazywały się topowe limuzyny serii 7 z 12-cylindrowymi silnikami. Tak było w przypadku typoszeregów E32 i E38. Sytuacja uległa zmianie wraz z pojawieniem się modelu E65. Motor V12 otrzymał oznaczenie 760i, a wersja z silnikiem V8 odziedziczyła numer 750i i tak jest do dziś. Tyle że dekadę temu N62B48 dysponowało mocą 362 KM, a prezentowane dziś przez nas…

Konkurs „Pokaż swoje BMW” – II miejsce

Dobiegł końca nasz KONKURS - "Pokaż swoje BMW". Po kilku tygodniach i wielu dyskusjach wyłoniliśmy zwycięzców. Oto zdobywca II miejsca.  Znamy już kolejnego laureata naszego konkursu. II miejsce, latarkę ledową Philips PJH10 oraz prezentację swojej bawarki na stronie trends.com.pl, wywalczyło BMW E61 Touring (zdjęcie nr 7). Jak to określił jeden z komentujących jest to: "Najładniejszy turas jakiego widziałem,…