Ford GT kończy żywot - Trends Magazines

Ford GT kończy żywot

2022 Ford GT Alan Mann Heritage Edition z 1966 Ford “AM GT-1”

W tym roku niestety będziemy musieli pożegnać świetnego Forda GT. Amerykański producent właśnie ogłosił koniec produkcji. 

Pomimo że powstanie tylko 1350 egzemplarzy tego hiperauta, już w tym roku zakończy się jego produkcja. Ford GT najnowszej generacji powstał jako hołd dla zwycięskiego auta, które w latach 60. wygrało wyścig Le Mans z ówczesnym mistrzem – Ferrari. Pierwszą generację nowoczesnej wersji mogliśmy podziwiać w 2003 roku, ale obecna generacja jest na rynku od 2016 roku. I właśnie z tą przyjdzie się nam niedługo pożegnać.

2016 był szczególnym rokiem dla Forda. To wtedy minęło 50 lat od legendarnego zwycięstwa Forda GT nad Ferrari w wyścigu Le Mans 1966. To z tej okazji amerykańska marka postanowiła wprowadzić na rynek drugą generację hiperauta. 

Forda GT napędza 3,5-litrowe V6 o mocy 656 KM, które rozpędza ten samochód do niemal 350 km/h (dzięki aerodynamice). Co ciekawe, od 7 lat Fordowi nie udało się sprzedać limitowanej ilości aut. Do końca zaplanowanej produkcji pozostało 250 sztuk i do końca roku mają zostać wyprzedane. W grudniu 2022 skończy się era Forda GT obecnej generacji i nastanie nowa. Jaka? Zapewne elektryczna lub przynajmniej hybrydowa. Nie ma co liczyć na silnik większy niż 4-cylindrowy. 

Możemy jednak spodziewać się nieziemskich osiągów, biorąc pod uwagę to, że dla Forda model GT jest topowy pod kątem osiągów w katalogu amerykańskiego giganta. 

Niektóre używane modele kosztują ok. 2,5 miliona złotych, ale Ford zapewnia że można jeszcze składać zamówienia na nowe. Klienci mają na to czas do grudnia tego roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW Boba Marley’a

Bob Marley to niekwestionowany król muzyki reggae. Choć nie żyje przeszło 40 lat, jego utwory wciąż są znane milionom ludzi na całym świecie. Mało kto jednak pamięta, że pochodzący z Jamajki artysta miał słabość do samochodów marki BMW, które dziś są klasykami motoryzacji. Jakie BMW miał Bob Marley? Pierwszym BMW muzyka był model 1602. Samochód, debiutujący na…

Używany Volkswagen Golf VII. Zalety, wady i typowe usterki. Czy warto kupić?

Volkswagen Golf GTE. Test hybrydy, która wymaga wyrzeczeń

Doskonale wygląda, świetnie jeździ i pali niewiele. Ideał? Nie do końca. W naszych warunkach hybrydowy Golf GTE wymaga jednak pewnych wyrzeczeń. Volkswagen nie spieszył się z wprowadzaniem samochodów hybrydowych do salonów. I dobrze, bo tym samym uniknięto niedopracowanych modeli. Trzonem hybrydowej oferty koncernu staje się linia GTE. To hybrydy z możliwością „dokarmiania” akumulatora trakcyjnego prądem…