Ford GT kończy żywot - Trends Magazines

Ford GT kończy żywot

2022 Ford GT Alan Mann Heritage Edition z 1966 Ford “AM GT-1”

W tym roku niestety będziemy musieli pożegnać świetnego Forda GT. Amerykański producent właśnie ogłosił koniec produkcji. 

Pomimo że powstanie tylko 1350 egzemplarzy tego hiperauta, już w tym roku zakończy się jego produkcja. Ford GT najnowszej generacji powstał jako hołd dla zwycięskiego auta, które w latach 60. wygrało wyścig Le Mans z ówczesnym mistrzem – Ferrari. Pierwszą generację nowoczesnej wersji mogliśmy podziwiać w 2003 roku, ale obecna generacja jest na rynku od 2016 roku. I właśnie z tą przyjdzie się nam niedługo pożegnać.

2016 był szczególnym rokiem dla Forda. To wtedy minęło 50 lat od legendarnego zwycięstwa Forda GT nad Ferrari w wyścigu Le Mans 1966. To z tej okazji amerykańska marka postanowiła wprowadzić na rynek drugą generację hiperauta. 

Forda GT napędza 3,5-litrowe V6 o mocy 656 KM, które rozpędza ten samochód do niemal 350 km/h (dzięki aerodynamice). Co ciekawe, od 7 lat Fordowi nie udało się sprzedać limitowanej ilości aut. Do końca zaplanowanej produkcji pozostało 250 sztuk i do końca roku mają zostać wyprzedane. W grudniu 2022 skończy się era Forda GT obecnej generacji i nastanie nowa. Jaka? Zapewne elektryczna lub przynajmniej hybrydowa. Nie ma co liczyć na silnik większy niż 4-cylindrowy. 

Możemy jednak spodziewać się nieziemskich osiągów, biorąc pod uwagę to, że dla Forda model GT jest topowy pod kątem osiągów w katalogu amerykańskiego giganta. 

Niektóre używane modele kosztują ok. 2,5 miliona złotych, ale Ford zapewnia że można jeszcze składać zamówienia na nowe. Klienci mają na to czas do grudnia tego roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Koronawirus: Lamborghini zamyka fabryki we Włoszech. Porsche ponownie otwiera salony w Chinach. Dyrektor VW: „Z każdego z tych kryzysów uczysz się czegoś”- RYNEK

Z ostatniej chwili: Lamborghini Automobili zamyka swoje fabryki na terenie Włoch do 25 Marca w związku z zagrożeniem spowodowanym przez koronawirusa. Jak do tego doszło?   Na razie wydaje się, że największym problemem producentów samochodów nie jest to, czy mogą budować samochody, ale czy mogą je sprzedawać. Europejscy producenci samochodów do tej pory odrzucali myśl,…

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé

Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé: Autostradowy krążownik

Pierwszą Alpinę B6, na bazie BMW 650i typoszeregu F12/F13 (kabriolet i coupé), można było kupić tylko w Europie. Wyposażono ją w dostrojony 4,4-litrowy silnik V8 o mocy 500 KM, połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Dopiero wprowadzona w 2014 roku na rok modelowy 2015 zmodernizowana generacja Alpiny B6 jest dostępna jako coupé, cabriolet i prezentowane Gran Coupé. Druga odsłona B-szóstki została wyposażona…