Fabryki BMW generują coraz mniej CO2 - firma korzysta z wodnej energii! - Trends Magazines

Fabryki BMW generują coraz mniej CO2 – firma korzysta z wodnej energii!

BMW iX

Do produkcji swoich nowych modeli elektrycznych BMW iX* oraz BMW i4 w zakładach w Dingolfing i Monachium BMW Group wykorzystuje produkowaną regionalnie ekologiczną energię elektryczną pochodzącą z elektrowni wodnych. 

Energia z wody

Ekologiczna energia elektryczna potrzebna do produkcji BMW iX* oraz BMW i4 pochodzi z elektrowni wodnych Uppenborn-Isar położonych między Moosburgiem a Landshut oraz z elektrowni w Gersthofen i Rain na rzece Lech. Ilości energii elektrycznej uwzględniają również zapotrzebowanie na produkcję licznych komponentów do obu modeli elektrycznych w zakładach BMW Group w Landshut, Dingolfing i Berlinie.

Coraz mniej CO2

Równolegle do coraz częstszego zawierania takich umów na energię elektryczną zwiększa się udział energii elektrycznej produkowanej w zakładach BMW Group ze źródeł odnawialnych lub neutralnych pod względem emisji CO2. Już od 2013 roku cztery turbiny wiatrowe w zakładzie w Lipsku wytwarzają całą energię elektryczną potrzebną do produkcji BMW i3. Inny przykład: w najnowszym zakładzie w San Luis Potosí w Meksyku duże instalacje solarne zapewniają udział własny w energii elektrycznej potrzebnej do produkcji.

BMW iX

Ambitne cele

Cele energetyczne BMW Group są ustalane długoterminowo. Od 2006 do 2019 roku firma zredukowała emisję na jeden wyprodukowany pojazd o ponad 70 procent. Oznacza to, że emisja CO2 zostanie wtedy zredukowana do mniej niż dziesięciu procent wartości z 2006 roku.

Nowe inwestycje

Oprócz stosowania 100% ekologicznej energii elektrycznej od roku 2020 BMW Group inwestuje w optymalizację swojej efektywności energetycznej – i w tym celu wykorzystuje również możliwości, jakie daje cyfryzacja. Dzięki analizie danych BMW Group już teraz zwiększa wydajność swojej produkcji – na przykład poprzez minimalizację odrzutów materiału w produkcji karoserii lub poprzez predykcyjną konserwację maszyn. Oprócz znacznej redukcji BMW Group już w 2021 r. całkowicie zneutralizuje pozostałą emisję CO2 (zakres 1 + 2), stosując odpowiednie certyfikaty.

Podobne

Luksusowa i piekielnie szybka Alpina B7 Bi-Turbo

M7 jest niespełnionym snem miłośników szybkich BMW. Lukę w ofercie bawarskiego koncernu wypełniła Alpina. Jej model B7 Bi-Turbo stanowi przykład perfekcyjnej fuzji luksusu i osiągów. Alpina B7 Bi-Turbo została zbudowana na bazie 750i z podwójnie doładowanym 4.4 V8. Modyfikacje przeprowadzone przez specjalistów z Buchloe zapewniły imponujące 608 KM i 800 Nm. Podczas prac nad jednostką napędową m.in.…

Prąd, wodór, czy silnik spalinowy? Który układ napędowy jest lepszy?

Motoryzacja stanęła u progu największych przemian od początku swojego istnienia. Do lamusa odchodzą bowiem silniki tłokowe. Który układ napędowy jest lepszy? Prąd, wodór, czy może wciąż silnik spalinowy? Volkswagen nie skreślił napędu wodorowego – został on użyty w prototypowym Crafterze HyMotion. Koncern z Wolfsburga postawił jednak na energię elektryczną. Prąd wprawi w ruch całą rodzinę ID. Inwestycja w rozwój…