Fabryki BMW generują coraz mniej CO2 - firma korzysta z wodnej energii! - Trends Magazines

Fabryki BMW generują coraz mniej CO2 – firma korzysta z wodnej energii!

BMW iX

Do produkcji swoich nowych modeli elektrycznych BMW iX* oraz BMW i4 w zakładach w Dingolfing i Monachium BMW Group wykorzystuje produkowaną regionalnie ekologiczną energię elektryczną pochodzącą z elektrowni wodnych. 

Energia z wody

Ekologiczna energia elektryczna potrzebna do produkcji BMW iX* oraz BMW i4 pochodzi z elektrowni wodnych Uppenborn-Isar położonych między Moosburgiem a Landshut oraz z elektrowni w Gersthofen i Rain na rzece Lech. Ilości energii elektrycznej uwzględniają również zapotrzebowanie na produkcję licznych komponentów do obu modeli elektrycznych w zakładach BMW Group w Landshut, Dingolfing i Berlinie.

Coraz mniej CO2

Równolegle do coraz częstszego zawierania takich umów na energię elektryczną zwiększa się udział energii elektrycznej produkowanej w zakładach BMW Group ze źródeł odnawialnych lub neutralnych pod względem emisji CO2. Już od 2013 roku cztery turbiny wiatrowe w zakładzie w Lipsku wytwarzają całą energię elektryczną potrzebną do produkcji BMW i3. Inny przykład: w najnowszym zakładzie w San Luis Potosí w Meksyku duże instalacje solarne zapewniają udział własny w energii elektrycznej potrzebnej do produkcji.

BMW iX

Ambitne cele

Cele energetyczne BMW Group są ustalane długoterminowo. Od 2006 do 2019 roku firma zredukowała emisję na jeden wyprodukowany pojazd o ponad 70 procent. Oznacza to, że emisja CO2 zostanie wtedy zredukowana do mniej niż dziesięciu procent wartości z 2006 roku.

Nowe inwestycje

Oprócz stosowania 100% ekologicznej energii elektrycznej od roku 2020 BMW Group inwestuje w optymalizację swojej efektywności energetycznej – i w tym celu wykorzystuje również możliwości, jakie daje cyfryzacja. Dzięki analizie danych BMW Group już teraz zwiększa wydajność swojej produkcji – na przykład poprzez minimalizację odrzutów materiału w produkcji karoserii lub poprzez predykcyjną konserwację maszyn. Oprócz znacznej redukcji BMW Group już w 2021 r. całkowicie zneutralizuje pozostałą emisję CO2 (zakres 1 + 2), stosując odpowiednie certyfikaty.

Podobne

BMW E10 1802 w trakcie jazdy

Prawie trafiło na złom – dziś jest dumą właściciela. Historia BMW 1802

– Obejrzałem auto i dotarło do mnie, co zrobiłem. Niewiele brakowało, bym je odsprzedał koledze, a on by je pewnie zezłomował... – tak zaczął swoją opowieść Jakub Boryczko, właściciel wyjątkowego BMW E10. BMW 1802 z 1973 roku Serce Jakuba zabiło mocniej, kiedy wśród dziesiątek samochodów w komisie niedaleko Krakowa zauważył BMW 1802 z 1973 roku. Wyglądem przypominało model 2002, tylko silnik miało…

BMW 330e Touring na autobahnie. Jak sprawuje się hybryda kombi?

Przyjęło się, że samochody hybrydowe są powolne, nudne i stworzone dla ekologów, którzy nienawidzą aut, ale muszą się czymś przemieszczać. Test BMW 330e Touring na autostradzie pokazuje zupełne przeciwieństwo.  Era samochodów z silnikami spalinowymi się kończy - to już pewne. Jedni producenci ostro zrywają z tą "przestarzałą" technologią, a inni, jak np. BMW deklarują, że…