Ewolucja Lexusa CT 200h - więcej oszczędności - Trends Magazines

Ewolucja Lexusa CT 200h – więcej oszczędności

Lexus CT 200h zadebiutował 7 lat temu na Salonie Samochodowym w Genewie jako pierwszy kompaktowy hatchback z napędem hybrydowym. Przez te kilka lat stał się jednym z najlepiej sprzedających się modeli tej marki – ponad 300 tys. sztuk na świecie. Inżynierowie i projektanci cały czas pracują nad udoskonaleniami i wprowadzaniem kolejnych zmian.

„Odświeżona stylistyka Lexusa CT 200h jest teraz jeszcze bardziej usportowiona i silniej oddziałuje na emocje, dzięki czemu samochód ten staje się idealnym hybrydowym kompaktem klasy premium dla młodszych klientów, którzy chcą cieszyć się dynamiczną jazdą, jednak bez nadmiernego obciążania środowiska naturalnego.” – wyjaśnia Chika Kako, główny inżynier modelu CT 200h.

Najważniejsze zmiany to:
• sportowa stylizacja, unowocześnione wnętrze i innowacyjne elementy wyposażenia,
• nowoczesna stylistyka nadwozia i kabiny,
• zmodernizowana stylistyka przedniej części nadwozia oraz nowe wzory felg ze stopu metali lekkich,
• nowe opcje konfiguracji kolorystycznej kabiny oraz większy wyświetlacz systemu Lexus Navigation System,
• nowy pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System+ z funkcjami wspomagającymi kierowcę.

W stylistyce nadwozia CT200h dodano dynamiki poprzez zmienioną formę grilla – z nowym wzorem siatki – na bardziej przestrzenną, dodającą masce aerodynamicznego kształtu. Poziome listwy wewnątrz grilla zostały usunięte, a zderzak i przednie błotniki – obniżone. Reflektory LED zyskały matowo-metaliczne wykończenie, a światła przeciwmgłowe – szaro-metaliczne. Sportowego wyglądu nadały nowe tylne lampy, zespolone w kształcie litery L, wraz z przeniesionymi tam kierunkowskazami optycznie poszerzającymi samochód. Poza tym zmieniono kształt dolnej części tylnego zderzaka, która obecnie ma srebrno-czarne wykończenie. Dodano również 10-ramienne, 16- calowe koła o kontrastujących czarnych i frezowanych powierzchniach.

We wnętrzu Lexusa CT200h zastosowano znacznie większy wyświetlacz systemu Lexus Navigation, którego przekątną zwiększono z 7 do 10,3 cala, co ułatwia odczytywanie informacji i sterowanie systemami. Poza tym można nim sterować za pomocą przycisków na kierownicy lub centralnego wyświetlacza multimedialnego. Sam wyświetlacz został podzielony na dwa ekrany, umożliwiając jednoczesne korzystanie zarówno z nawigacji jak i dodatkowych informacji. Lexus Premium Navigation, na zamówienie, towarzyszy 13-głośnikowy system audio Mark Levinson Surround. Dodatkowymi funkcjami są: planowanie podróży i łączności, dostęp do usług sieciowych, rozpoznawanie głosów w wielu językach. Z kolei System Follow Me Home ułatwia przejście od samochodu do domu, włączając reflektory i wybrane inne światła na czas od 30 do 120 sekund. Natomiast oświetlenie wewnętrzne jest automatycznie wyłączane 20 minut po wyłączeniu zapłonu.

W opisywanym modelu poza ekologicznym napędem hybrydowym, składającym się z benzynowego silnika o pojemności skokowej 1798 cm³ i mocy 99 KM wg DIN (73 kW) oraz silnika elektrycznego o mocy 82 KM wg DIN (60 kW), zastosowano też takie rozwiązania jak energooszczędna klimatyzacja oraz system audio, a także oświetlenie szeroko wykorzystujące diody LED. Do wytworzenia wielu elementów pojazdu wykorzystano biomateriały.

Lexus CT200h przyspiesza do 100 km/h w 10,3 s. oraz osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Model ten zużywa w cyklu mieszanym jedynie 3,6 l paliwa na 100km. Dzięki napędowi Lexus Hybrid Drive, przy jeździe w trybie całkowicie elektrycznym, nie są emitowane żadne substancje i nie jest zużywane paliwo. Oprócz normalnego trybu jazdy, do wyboru są jeszcze trzy pozostałe: EV, ECO i SPORT, które dostosowują osiągi samochodu do nastroju kierowcy i warunków drogowych.

Najnowsza wersja opisywanego Lexusa będzie wyposażona również w Lexus Safety System +, PCS – system antykolizyjny, ACC – adaptacyjny tempomat, LKA – funkcja utrzymywania pasa ruchu, AHB – funkcja adaptacyjnych świateł drogowych oraz RSA – funkcja rozpoznawania znaków drogowych.

Fot. lexusnews.eu

Podobne

I.D. R Pikes Peak – film z przejazdu

Pikes Peak International Hill Climb 2018 kierowca Romain Dumas zasiadający za kierownicą modelu I.D. R Pikes Peak z elektrycznym napędem o mocy 500 kW (680 KM) pokonał konkurentów w samochodach z silnikami spalinowymi. 40-letni Francuz uzyskując czas 7 minut i 57, 148 sekundy nie tylko poprawił dotychczasowy rekord w kategorii samochodów elektrycznych, ale też rekord…

Telemetria na torze. Technologia, która pomaga jeździć szybko

W motorsporcie oczywiście ważny jest  talent, ale by właściwie go wykorzystać, potrzebne są praca, analiza i trening. Pomagał w tym choćby popularny w ostatnich latach cykl wyścigów Volkswagen Castrol Cup, w którym można było nauczyć się profesjonalnej rywalizacji na torze. KNOW-HOW NA DZIEŃ DOBRY 310 KM, wyczynowe opony (slicki i deszczówki) o szerokości 240 mm i sportowe…