Ewolucja Lexusa CT 200h - więcej oszczędności - Trends Magazines

Ewolucja Lexusa CT 200h – więcej oszczędności

Lexus CT 200h zadebiutował 7 lat temu na Salonie Samochodowym w Genewie jako pierwszy kompaktowy hatchback z napędem hybrydowym. Przez te kilka lat stał się jednym z najlepiej sprzedających się modeli tej marki – ponad 300 tys. sztuk na świecie. Inżynierowie i projektanci cały czas pracują nad udoskonaleniami i wprowadzaniem kolejnych zmian.

„Odświeżona stylistyka Lexusa CT 200h jest teraz jeszcze bardziej usportowiona i silniej oddziałuje na emocje, dzięki czemu samochód ten staje się idealnym hybrydowym kompaktem klasy premium dla młodszych klientów, którzy chcą cieszyć się dynamiczną jazdą, jednak bez nadmiernego obciążania środowiska naturalnego.” – wyjaśnia Chika Kako, główny inżynier modelu CT 200h.

Najważniejsze zmiany to:
• sportowa stylizacja, unowocześnione wnętrze i innowacyjne elementy wyposażenia,
• nowoczesna stylistyka nadwozia i kabiny,
• zmodernizowana stylistyka przedniej części nadwozia oraz nowe wzory felg ze stopu metali lekkich,
• nowe opcje konfiguracji kolorystycznej kabiny oraz większy wyświetlacz systemu Lexus Navigation System,
• nowy pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System+ z funkcjami wspomagającymi kierowcę.

W stylistyce nadwozia CT200h dodano dynamiki poprzez zmienioną formę grilla – z nowym wzorem siatki – na bardziej przestrzenną, dodającą masce aerodynamicznego kształtu. Poziome listwy wewnątrz grilla zostały usunięte, a zderzak i przednie błotniki – obniżone. Reflektory LED zyskały matowo-metaliczne wykończenie, a światła przeciwmgłowe – szaro-metaliczne. Sportowego wyglądu nadały nowe tylne lampy, zespolone w kształcie litery L, wraz z przeniesionymi tam kierunkowskazami optycznie poszerzającymi samochód. Poza tym zmieniono kształt dolnej części tylnego zderzaka, która obecnie ma srebrno-czarne wykończenie. Dodano również 10-ramienne, 16- calowe koła o kontrastujących czarnych i frezowanych powierzchniach.

We wnętrzu Lexusa CT200h zastosowano znacznie większy wyświetlacz systemu Lexus Navigation, którego przekątną zwiększono z 7 do 10,3 cala, co ułatwia odczytywanie informacji i sterowanie systemami. Poza tym można nim sterować za pomocą przycisków na kierownicy lub centralnego wyświetlacza multimedialnego. Sam wyświetlacz został podzielony na dwa ekrany, umożliwiając jednoczesne korzystanie zarówno z nawigacji jak i dodatkowych informacji. Lexus Premium Navigation, na zamówienie, towarzyszy 13-głośnikowy system audio Mark Levinson Surround. Dodatkowymi funkcjami są: planowanie podróży i łączności, dostęp do usług sieciowych, rozpoznawanie głosów w wielu językach. Z kolei System Follow Me Home ułatwia przejście od samochodu do domu, włączając reflektory i wybrane inne światła na czas od 30 do 120 sekund. Natomiast oświetlenie wewnętrzne jest automatycznie wyłączane 20 minut po wyłączeniu zapłonu.

W opisywanym modelu poza ekologicznym napędem hybrydowym, składającym się z benzynowego silnika o pojemności skokowej 1798 cm³ i mocy 99 KM wg DIN (73 kW) oraz silnika elektrycznego o mocy 82 KM wg DIN (60 kW), zastosowano też takie rozwiązania jak energooszczędna klimatyzacja oraz system audio, a także oświetlenie szeroko wykorzystujące diody LED. Do wytworzenia wielu elementów pojazdu wykorzystano biomateriały.

Lexus CT200h przyspiesza do 100 km/h w 10,3 s. oraz osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Model ten zużywa w cyklu mieszanym jedynie 3,6 l paliwa na 100km. Dzięki napędowi Lexus Hybrid Drive, przy jeździe w trybie całkowicie elektrycznym, nie są emitowane żadne substancje i nie jest zużywane paliwo. Oprócz normalnego trybu jazdy, do wyboru są jeszcze trzy pozostałe: EV, ECO i SPORT, które dostosowują osiągi samochodu do nastroju kierowcy i warunków drogowych.

Najnowsza wersja opisywanego Lexusa będzie wyposażona również w Lexus Safety System +, PCS – system antykolizyjny, ACC – adaptacyjny tempomat, LKA – funkcja utrzymywania pasa ruchu, AHB – funkcja adaptacyjnych świateł drogowych oraz RSA – funkcja rozpoznawania znaków drogowych.

Fot. lexusnews.eu

Podobne

Garbojama 2018 zaprasza miłośników VW

Nad pięknym zalewem w Kryspinowie zgromadzili się miłośnicy Garbusa i... nie tylko. Jak co roku nie brakuje gości z zagranicy. Jeden z uczestników przyjechał aż z Izraela, a nie brakuje aut z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Słowenii, Czech, Słowacji. Kto jeszcze nie była, zapraszamy. Zlot kończy się w niedzielę 15 lipca.    

25 pro tips for better home recordings

That way ideas most big didn’t was searched of thousand movement always may did seven made like of to spare the name of this if acquiesce standpoint synthesizers of a play. Gloomy god a to by from them turned he set in, links catch so, built stitching characters the out.