Elektryk z pazurem - TEST Jaguara I-Pace EV 400 AWD - Trends Magazines

Elektryk z pazurem – TEST Jaguara I-Pace EV 400 AWD

Jaguar I-Pace widok od tyłu

Chcesz elektryka niekoniecznie z niemieckim rodowodem? Lubisz brytyjską motoryzację? Spójrz na Jaguara I-Pace. To może być propozycja dla Ciebie. Oczywiście jeśli masz wystarczająco gotówki.

Jaguar I-Pace widok od przodu

Trudno nawet w czasach, gdy prąd drożeje nie zastanawiać się nad zakupem auta elektrycznego. Jest ich coraz więcej a i dostępność stacji ładowania jest coraz lepsza. Jedną z opcji, którą warto uwzględnić jest 400-konny Jaguar I-Pace.

Jaguar I-Pace tył auta

Zewnętrznie

Zgrabna sylwetka I-Pace wyróżnia Jaguara wśród innych, podobnych do siebie SUV-ów. Choć jest od nich krótszy (np. od BMW X3 i Porsche Macan) ma większy od nich rozstaw osi, co korzystanie wpływa na przestrzeń w środku i komfort jazdy. Ładnie poprowadzona linia nadwozia z zakończonym spojlerem dachem i zgrabnym tyłem sprawia wrażenie lekkości i elegancji.

Jaguar I-Pace tylny spojler

Podkreślają to jeszcze, jak w naszym testowym aucie, piękny metaliczny lakier Portofino blue, 20-calowe, 5-ramienne felgi Diamond Turned z całorocznymi oponami Goodyear i subtelne czarne wstawki.

Jaguar I-Pace widok z boku

W środku

We wnętrzu znajdziemy klimat E-Pce czy Range Rovera Velara. Porządek i elegancja podkreślana przez wygodne siedziska ze skóry ziarnistej w kolorze kości słoniowej (Ebony) oraz pozostałe elementy tapicerki.

Jaguar I-Pace kokpit

Najważniejszą cechą dla potencjalnego kupca jest to, iż w Jaguarze I-Pace nie brakuje miejsca – może nim spokojnie podróżować całą rodziną. Z tyłu bez trudu zmieszczą się nie tylko dzieci, ale też w pełni dwie dorosłe osoby. Warte podkreślenia są liczne schowki, uchwyty na napoje, czy obszerne kieszenie we wszystkich drzwiach. Prawdziwie rodzinne auto.

Do tego wystarczająco pojemny bagażnik (od 656 do 1453 litrów) z dodatkowym schowkiem na kable do ładowania z przodu. Każdą podróż na pewno umili duży panoramiczny dach oraz dobrze brzmiący system audio.

Napęd

W I-Pace mamy dwa silniki elektryczne (2 x 200 KM) po jednym przy każdej z osi. Dzięki temu otrzymujemy efektywny napęd o łącznej mocy na wszystkie koła bez mechanicznego połączenia między osiami. Prąd do nich płynie z zestawu akumulatorów (pojemność 90 kWh) zamontowanych w płycie podłogowej samochodu.

Jaguar I-Pace centralny wyświetlacz

Przyspieszenie, jak w każdym elektryku, robi wrażenie. Cicho, z lekkim szumem powietrza i opon osiągniemy 100 km/h w niecałe 5 sekund. Do tego sprawnie działający napęd 4×4 pozwala nam bezpiecznie utrzymać trakcję, co szczególnie przyda się zimą.

Jaguar I-Pace koło

Wrażenia

Jazda Jaguarem I-Pace była dla mnie miłą niespodzianką. Dużo miejsca w środku, łatwość obsługi poręczność tzw. infotainmentu, cisza, elastyczność napędu i trzymanie się drogi były takie, jak oczekiwałem od auta wartego prawie pół miliona złotych.

Jaguar I-Pace front auta

Jedyną niewiadomą, jak u wszystkich elektryków jest zasięg. Deklarowane prawie 500 km trudno w naszych warunkach osiągnąć, gdy poruszamy się w ruchu miejskim, na zwykłej drodze czy później autostradzie. Chcąc spokojnie wybrać się w podróż trzeba rozplanować sobie półgodzinne postoje na doładowania by stresu dotrzeć do wyznaczonego celu.

Podsumowanie

Jaguar I-Pace to ciekawa propozycja na rynku elektryków szczególnie dla osób, które lubią auta inne niż tylko niemieckie lub japońskie. Brytyjczyk z pewnością spełni ich oczekiwania, także gdy będzie używany jako auto rodzinne. Mimo sporej wagi (baterie) ma swój tzw. pazur, który od czasu do czasu możemy, oczywiście w zgodzie z prawem, pokazać na drodze.

Ryszard Turski

Fot. autor

Jaguar I-Pace widok z przodu

Jaguar I-Pace AWD SE 400

Silnik 2 elektryczne
Skrzynia biegów 1-stopniowa
Maksymalna łączna moc 400 KM (2 x 200 KM)
Maksymalny moment obrotowy 696 Nm
Napęd  (AWD)
Długość/ szerokość/ wysokość 4682/2011/1565 mm
Rozstaw osi 2990 mm
Pojemność bagażnika 656-1435 l
Masa własna 2208 kg
0-100 km/h 4,7 s
V-maks. 200 km/h
Zasięg (WLTP) do 480 km
Cena od 398.700 (445.240 – testowa) zł

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning VW Golf Mk2 1.3 widok z przodu

Klasyk na piąte z plusem, czyli Golf Mk2 w czystej postaci

Każdy, kto interesuje się klasyczną motoryzacją, setki razy widział poddanego modyfikacjom Golfa drugiej generacji. Można pokusić się o twierdzenie, że w przypadku tego modelu nikt nie jest w stanie niczym nas zaskoczyć. Patrząc jednak na auto Michała można zmienić zdanie. Czy jego klasyk zasługuje na najwyższą ocenę?   Swojego Golfa Michał odkupił w 2012 roku od znajomego z grupy Vagmalopolska.…

Nissaj Juke auto od tyłu

Wyprawa w przyszłość – test Nissan Juke N-Design

Nissan lubi odważne linie. Takie było i jest nadal widoczne na drogach Murano. Taki też był i jest mniejszy brat - Juke. Sprawdziliśmy, jak się spisuje ten bardziej młodzieżowy model w odmianie N-Design. Nie da się ukryć, że Juke jest autem zwracającym uwagę. Tak było od chwili jego prezentacji w Genewie w 2009. Podobnie futurystyczne…