Renault Kadjar- moja rodzina była zachwycona- TESTY - Trends Magazines

Renault Kadjar- moja rodzina była zachwycona- TESTY

Miałem okazję spędzić tydzień z Renault Kadjar. Polubiłem go, a moja żona i dziecko wręcz pokochali. Samochód reprezentuje najszybciej rozwijający się segment rynku, czyli kompaktowe crossovery. Kadjar dzieli podzespoły z Nissanem Qashqai i Dacią Duster. Nissan to samochód, który ten segment praktycznie stworzył. Z kolei Dacia to w tej chwili bestseller wśród prywatnych klientów w Polsce. Trzeba przyznać, że to dość utytułowana rodzina. Czy Kadjar to niedoceniony brat? Oczywiście, że nie!

Nadwozie i wnętrze

Samochód ma bardzo pojemne wnętrze i zapewnia podwyższoną pozycję za kierownicą. W testowanej wersji Intense Blue dCi 150 4×4 wyposażony był praktycznie we wszystko, czego możemy oczekiwać od nowoczesnego auta w 2019. Wygodne (bo francuskie) podgrzewane skórzane fotele, klimatyzacja dwustrefowa, czy wielki panoramiczny szklany dach- to wszystko mieliśmy na pokładzie tego SUV-a. Rzeczy, które mnie spodobały się najbardziej, to właśnie szklany sufit, i coś, czego nigdzie indziej nie spotkałem- składane oparcie fotela pasażera. Zaprojektowane jako ułatwienie do wożenia długich przedmiotów, dla mnie okazało się zbawieniem w… transporcie dziecka. Siedzący z tyłu maluch nie miał przed sobą oparcia i dlatego miał panoramiczny widok. Bobas jeździł jak zahipnotyzowany i cały czas mógł swobodnie poznawać świat. To edukacyjno-wychowawczy majstersztyk. W Kadjarze jest sporo miejsca nad głową i na nogi dla pasażerów obu rzędów. Zbyt mały jest jedynie bagażnik, który w wersji 4×4 ma dość skromne 408 litrów pojemości(472 l napęd na przód). Wszyscy pasażerowie mają dostęp do złączy USB, a system audio BOSE rozpieszcza jakością dźwięku w tej klasie. Z przodu kierowca korzysta z kolorowego systemu R-LINK 2, który jest responsywny i intuicyjny, ale niezbyt ciekawy graficznie. Drugi ekran znajduje się bezpośrednio przed kierowcą i czytelnie przekazuje wszystkie informacje.

Technika

Nasz egzemplarz miał najmocniejszy silnik diesel o pojemności 1.8 i mocy 150 KM (340 Nm). To jedyna wersja z napędem na obie osie. Niestety ten wariant dostępny jest tylko z 6-biegową manualną skrzynią biegów. W dzisiejszych czasach automat powoli staje się standardem. Kupując samochód tej klasy, szczególnie mając w zamyśle codzienne przemieszczanie się, sugerowałbym rozważenie automatycznej przekładni. Świetny 7-biegowy dwusprzęgłowiec jest dostępny z mniejszym dieslem albo z bardzo dobrym silnikiem benzynowym 1.3, który jest żwawy i oszczędny. Niestety tam dostępny jest tylko napęd na przednią oś. Czy warto zrezygnować z napędu na obie osie? Zastosowany system 4×4 dynamicznie przydziela moment między kołami i z pewnością będzie nieoceniony, jeżeli mieszkamy na wsi lub w warunkach, gdzie często jest śnieg. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że suchy asfalt nie pozwala poczuć zalet tego rozwiązania. Zawieszenie francuskiego SUV-a jest komfortowe i zapewnia pewne prowadzenie. Wysoko zawieszone auto nie boi się też dziur ani krawężników, a jego zewnętrzne rozmiary pozawalają na komfortowe parkowanie w miejskiej dżungli.

Bezpieczeństwo

Dla zapewnienia maksymalnej kontroli podczas jazdy do dyspozycji są 2 kamery, 12 czujników i radar, które stale czuwa nad bezpieczeństwem podczas podróży. System kontroli pasa ruchu poinformuje o konieczności skorygowania toru jazdy. System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych powiadomi o jej przekroczeniu. System Easy Park Assist przejmie kontrolę nad autem i wykona manewr parkowania.

Podsumowanie

Pisałem, dlaczego Kadjara pokochał mój syn, a czym auto wkupiło się w łaski mojej żony? Kadjar łatwo się prowadzi, jest prosty w obsłudze i świetnie się nim parkuje. Ale przede wszystkim moja małżonka pokochała Kadjara za to, co miał do zaoferowania naszemu dziecku. Ja polecam każdego z trojaczków Duster-Kadjar-Qashqai. Każdy z nich ma swoja osobowość i swoje zalety, a przy tym zachowuje wyrazisty charakter. Jeżeli tylko napęd na cztery koła nie będzie Państwu potrzebny, to sugerujemy wybór silnika, który da się sparować z 7-biegowym automatem.

Krzysztof Kaźmierczak

Fot. Autor

NADWOZIE

długość/szerokość/wysokość (mm) 4489/1836/1613

rozstaw osi (mm) 2646

pojemność bagażnika (l) 408/472

koła 19-calowe Yohan

SILNIK/NAPĘD

typ, liczba zaworów R4 turbodiesel

poj. skokowa 1749

maks. moc (KM) 150

maks. mom. obr. (Nm/przy obr./min) 340/1750

skrzynia biegów manualna 6

napędzana oś 4×4

OSIĄGI/ZUŻYCIE PALIWA

0–100 km/h (s) 10,60

V maks. (km/h) 197

spalanie (l/100 km) śr. katalogowe/test) 5,2/6,7

CENA (PLN)

Podstawowa 86 900

testowanego modelu 118 900

Podobne

VW Typ3 Variant w czasie jazdy

Typ 3 – pierwszy uniwersalny Vokswagen

Pod koniec 1959 roku zarząd VW doszedł do wniosku, iż należy wzbogacić dotychczasową skromną ofertę. Podstawowe założenia dla konstruktorów nowego Volkswagena lat sześćdziesiątych były jasne - bardziej uniwersalny i nowocześniejszy samochód - VW Typ 3. Od T1 do T3 Klienci nie mieli bowiem dotychczas wielkiego wyboru. Produkowano tylko dwa auta: Garbusa (Typ 1) i Transportera…

Koniec nieuczciwej praktyki dużego ubezpieczyciela

Prezes UOKiK wydał decyzję w sprawie Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń. Decyzja dotyczy zasad przedłużania umów ubezpieczenia OC. Spółka zobowiązała się do zmiany nieuczciwej praktyki. Każdy posiadacz pojazdu mechanicznego ma obowiązek ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Umowa podpisywana jest na 12 miesięcy. Jeżeli konsument jej nie wypowie nie później niż na jeden dzień przed upływem okresu 12 miesięcy,…