Elektryk czy auto sportowe? Pojedynek BMW M8 vs iX M60 - Trends Magazines

Elektryk czy auto sportowe? Pojedynek BMW M8 vs iX M60

Dwa zupełnie różne, choć obydwa bardzo szybkie samochody stanęły w wyścigu na prostej. BMW M8 reprezentuje segment dinozaurów, które niedługo wymrą. Z kolei iX M60 to elektryczna przyszłość. Który z nich okaże się szybszy w wyścigu na prostej?

Porównanie tych dwóch samochodów wydaje się niedorzeczne. Już samo zestawienie samochodu z napędem spalinowym z autem elektrycznym jest nietypowe, a co dopiero porównywać coupe z SUVem. Jednak dziś motoryzacja nie jest czarno-biała i segmenty mieszają się ze sobą jak składniki w garnku z bigosem.

Dodatkowo, biorąc pod uwagę dane techniczne BMW M8 Coupe Competition oraz iX M60 zwycięzca nie jest tak oczywisty do wskazania. 

Model BMW M8 Coupe Competition BMW iX M60
Silnik Benzynowy V8 Elektryczny
Pojemność 4395 cm3 105,2 kWh
Moc  625 KM 619 KM
Moment obrotowy 750 Nm 1015 Nm
Czas 0-100 km/h 3,2 s 3,8 s
Prędkość maks. 250 km/h 250 km/h
Masa własna 1975 kg 2670 kg

BMW M8 wydaje się być szybsze, ale trzeba pamiętać, że moment obrotowy w samochodzie elektrycznym jest rozwijany stale, więc przyspieszenie jest ograniczone jedynie oporem powietrza. Z drugiej strony elektryczny SUV jest aż o 600 kg cięższy niż sportowe BMW. Kto wygra wyścig?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Skoda Enyaq 80 Maxx 23

Używany samochód elektryczny – na co zwracać uwagę przy zakupie?

Elektryków przybywa, zarówno nowych, jak i tych używanych i coraz więcej osób decyduje się na zakup auta na prąd. Na co zwrócić uwagę kupując używany samochód elektryczny? Jak weryfikować ogłoszenia i stan techniczny pojazdu? O co pytać sprzedającego i jaki serwis przeprowadzić po zakupie?  Na koniec kwietnia 2024 roku na portalu otomoto dostępnych było 4,4…

Volkswagen Power Day 2021

POWER DAY – Volkswagen pokazał jaka będzie elektryczna przyszłość

Koncern Volkswagen zaprezentował technologiczną mapę drogową dotyczącą akumulatorów i ładowania samochodów elektrycznych do 2030 roku, podczas swojego pierwszego Power Day. Jej celem jest znaczne zmniejszenie stopnia różnorodności i kosztów produkcji akumulatorów po to, by auta elektryczne stały się atrakcyjne i cenowo dostępne dla jak największej liczby użytkowników. Koncern zamierza również zapewnić sobie potrzebną ilość akumulatorów…