Elektryk czy auto sportowe? Pojedynek BMW M8 vs iX M60 - Trends Magazines

Elektryk czy auto sportowe? Pojedynek BMW M8 vs iX M60

Dwa zupełnie różne, choć obydwa bardzo szybkie samochody stanęły w wyścigu na prostej. BMW M8 reprezentuje segment dinozaurów, które niedługo wymrą. Z kolei iX M60 to elektryczna przyszłość. Który z nich okaże się szybszy w wyścigu na prostej?

Porównanie tych dwóch samochodów wydaje się niedorzeczne. Już samo zestawienie samochodu z napędem spalinowym z autem elektrycznym jest nietypowe, a co dopiero porównywać coupe z SUVem. Jednak dziś motoryzacja nie jest czarno-biała i segmenty mieszają się ze sobą jak składniki w garnku z bigosem.

Dodatkowo, biorąc pod uwagę dane techniczne BMW M8 Coupe Competition oraz iX M60 zwycięzca nie jest tak oczywisty do wskazania. 

Model BMW M8 Coupe Competition BMW iX M60
Silnik Benzynowy V8 Elektryczny
Pojemność 4395 cm3 105,2 kWh
Moc  625 KM 619 KM
Moment obrotowy 750 Nm 1015 Nm
Czas 0-100 km/h 3,2 s 3,8 s
Prędkość maks. 250 km/h 250 km/h
Masa własna 1975 kg 2670 kg

BMW M8 wydaje się być szybsze, ale trzeba pamiętać, że moment obrotowy w samochodzie elektrycznym jest rozwijany stale, więc przyspieszenie jest ograniczone jedynie oporem powietrza. Z drugiej strony elektryczny SUV jest aż o 600 kg cięższy niż sportowe BMW. Kto wygra wyścig?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tarcze i klocki: hamulce seryjne czy tuningowe? Co wybrać?

Jeśli ktoś szuka bezwzględnie najlepszych klocków i tarcz hamulcowych, powinien dać sobie spokój i nie tracić czasu. Ideał świetnie sprawdzający się we wszystkich warunkach nie istnieje. Większość seryjnych kompletów hamulcowych tarcza + klocki jest zawsze rozwiązaniem kompromisowym, które zdaje egzamin we wszystkich możliwych warunkach. Rozwiązania tuningowe mają dla odmiany przeznaczenie specjalistyczne – wzorowo sprawdzają się…

BMW E46 M3 z silnikiem Toyoty Supry! Co za zmiana.

Prezentowane E46 Adama gościło na łamach BMW Trends niespełna cztery lata temu. Nawet najbardziej zagorzali czytelnicy mogą nie kojarzyć tego samochodu, bowiem ze srebrnego ponadczterystukonnego sleepera pozostała jedynie deska rozdzielcza. Choć i to nie do końca prawda. Już wcześniej auto zostało przerobione z dużym rozmachem. Było to bardzo „czyste” 330Ci z prawdopodobnie najbardziej zmodyfikowanym i…