Elektryczny napęd BMW eDrive piątej generacji - Trends Magazines
4 °C Warsaw, PL
8 marca 2021

Elektryczny napęd BMW eDrive piątej generacji

bmw ix3 technologia

W nowym BMW iX3 debiutuje już piąta generacja technologii BMW eDrive. BMW Group polega na własnych rozwiązaniach w zakresie wszystkich komponentów technologii BMW eDrive. Jednym z przykładów osiągniętego w ten sposób postępu jest akumulator wysokonapięciowy w BMW i3, którego pojemność została podwojona od czasu wprowadzenia tego modelu na rynek, podczas gdy objętość montażowa pozostała bez zmian.

BMW iX3

Technologia BMW eDrive piątej generacji zastosowana w BMW iX3 oferuje nowy poziom wydajności i oddawania mocy silnika elektrycznego, gęstości energii akumulatora wysokonapięciowego, mocy ładowania i inteligentnego sterowanie całym systemem. Nowo opracowany silnik elektryczny ma moc 210 kW (286 KM) i napędza tylne koła. Pierwszy czysto elektryczny samochód typu Sports Activity Vehicle łączy w sobie sportowy charakter i duży zasięg do 520 km nie dzięki wyjątkowo dużym akumulatorom, ale poprzez inteligentną ogólną koncepcję wydajności i dynamiki. Od roku 2021 technologia BMW eDrive piątej generacji będzie również stosowana w modelach BMW i4 oraz BMW iNEXT.

ionity bmw ładowarka ix3

BMW i3

W pełni elektryczny napęd, aluminiowe podwozie i karbonowa kabina pasażerska (z CFRP) – tak właśnie prawie siedem lat po debiucie BMW i3 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 13,1 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) nadal przekonująco pełni rolę pioniera elektromobilności w klasie premium. Dzięki lekkiemu karbonowi BMW i3 może pochwalić się sportowymi osiągami nawet przy stosunkowo małym akumulatorze. Masa pojazdu jest porównywalna z konwencjonalnymi modelami w tym segmencie. Synchroniczny silnik elektryczny BMW i3 generuje maksymalną moc 125 kW/170 KM, a w BMW i3s (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,6 – 14,0 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) nawet 135 kW/184 KM.

BMW i3s

MINI Cooper SE

Mocniejsza wersja napędu jest również stosowana w MINI Cooper SE. Najważniejsza różnica w stosunku do BMW i3s: w pierwszym w pełni elektrycznym pojeździe marki MINI silnik napędza w typowym dla tej marki stylu oś przednią. BMW i3 oraz BMW i3s mają natomiast klasyczny napęd tylny. Elastyczność technologii BMW eDrive widać również w specyficznym dla tego modelu wykonaniu akumulatora wysokonapięciowego. Ma on kształt litery T i umieszczony jest nisko w podłodze pojazdu. Dzięki temu przestrzeń dla pasażerów i pojemność bagażnika są w MINI Cooper SE dokładnie takie jak w konwencjonalnych wariantach 3-drzwiowych MINI.

Mini Cooper SE

Prawie dekada doświadczenia

Jakość komponentów silnika elektrycznego, akumulatora wysokonapięciowego, ładowania i energoelektroniki zarządzana energią jest wynikiem doświadczenia marki BMW i w dziedzinie elektromobilności gromadzonego już od 2011 roku.

silnik elektryczny bmw ix3 silnik elektryczny bmw ix3 bmw bateria

Podobne

X5 50d i X6 M50d – BMW warte milion złotych!

Milion złotych to ogromna suma pieniędzy. Można ją przeznaczyć na zakup domu z ogrodem bądź dużego mieszkania w prestiżowej części miasta. Kwota umożliwia także realizację motoryzacyjnych marzeń. Okrągły milion trzeba wydać, by wejść w posiadanie widocznych na zdjęciach X5 M50d oraz X6 M50d. Oczywiście kupowanie dwóch niemal bliźniaczych SUV-ów mija się celem. Pozostaje więc znaleźć…

Nietuzinkowy BMW X5 E53 4.8is

BMW X5 pierwszej generacji niewielu kojarzy się z nadzwyczajnymi emocjami. Samochód jest zbyt młody na klasyka, a dzięki coraz bardziej przystępnym cenom stał się osiągalny dla szerszej grupy osób. Wystarczy jednak kilka ciekawych dodatków oraz mocny silnik pod maską, aby BMW X5 stało się bardziej atrakcyjne. Oznaczone kodem E53 pierwsze BMW X5 zadebiutowało w 1999…