e-BULLI to klasyczny T1 w wersji elektrycznej- E-TRENDS - Trends Magazines

Tuning, modyfikacje, porady – BMW, VW i inne

VW_prenu
BMW_prenu
previous arrow
next arrow

e-BULLI to klasyczny T1 w wersji elektrycznej- E-TRENDS

e-BULLI to pojazd koncepcyjny na bazie klasycznego Busa z 1966. To pierwszy egzemplarz, ale Volkswagen eClassics zapowiada, że to dopiero początek.

e-BULLI jest wyposażony w elementy układów napędowych z pojazdów elektrycznych Volkswagen. Sceną światowej premiery miała być Techno Classica 2020. Ponieważ została przełożona, VW prezentuje auto online. Jako bazę zespół wybrał VW T1 Samba, który został wyprodukowany w Hanowerze w 1966 r. Przed Przebudową ten bus spędził pół wieku na drogach Kalifornii.

Napęd elektryczny

Czterocylindrowy silnik typu bokser o mocy 32 kW (44 KM) zastąpił w e-BULLI cichy silnik elektryczny Volkswagena o mocy 61 kW (83 KM). Porównanie samej mocy wyjściowej silników pokazuje, że pojazd koncepcyjny ma zupełnie nową charakterystykę napędu, ponieważ silnik elektryczny jest prawie dwa razy mocniejszy niż bokser. Maksymalny moment obrotowy to 212 Nm. Nowy napęd zapewnia ponad dwukrotnie więcej niż oryginalny silnik T1 z 1966 r. (102 Nm). Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą 1-biegowej skrzyni biegów.

Układ napędowy jest sprzężony z dźwignią zmiany biegów, która jest teraz umieszczona między fotelem kierowcy i pasażera z przodu. Ustawienia selektora automatycznej skrzyni biegów (P, R, N, D, B) są pokazane obok dźwigni. W pozycji B kierowca może zmieniać stopień rekuperacji, tj. Odzysku energii podczas hamowania. E-BULLI osiąga prędkość maksymalną 130 km/h (ograniczona elektronicznie). Fabrycznie T1 osiągał prędkość maksymalną 105 km/h.

Bateria

Akumulator litowo-jonowy jest odpowiedzialny za zasilanie silnika elektrycznego. Pojemność użyteczna akumulatora wynosi 45 kWh. Dostosowany do e-BULLI we współpracy z eClassics, układ elektroniki z tyłu pojazdu kontroluje przepływ energii o wysokim napięciu między silnikiem elektrycznym a akumulatorem, a podczas tego procesu przekształca zgromadzony prąd stały (DC) w prąd przemienny (AC). Ponadto elektronika pokładowa jest zasilana napięciem 12 woltów. Podobnie jak w nowym ID.3 i nadchodzącym ID.BUZZ, akumulator jest umieszczony centralnie w podłodze pojazdu. Taki układ obniża środek ciężkości, a tym samym poprawia właściwości jezdne. Zasięg przy pełnym naładowaniu akumulatora wynosi ponad 200 kilometrów.

Zawieszenie

Nowy jest nie tylko napęd. Za lepsze prowadzenie odpowiada wielowahaczowe przednie i tylne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami, a także nowy układ kierowniczy i cztery wentylowane wewnętrznie hamulce tarczowe.

Stylowy i awangardowy

Projektanci zmodernizowali nadwozie kultowego pojazdu nadając mu dwukolorowe wykończenie lakieru. Oprócz tego jest masa nowych detali, jak choćby okrągłe reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej. Na zewnątrz z tyłu znajdują się również diody LED. 

  

Wnętrze

W konsoli między fotelem kierowcy i pasażera z przodu znajduje się nowa dźwignia zmiany biegów praktycznie bliźniacza do hybryd VW, jak np. Passata GTE. Również tutaj zintegrowano: przycisk Start / Stop silnika elektrycznego. Nowy prędkościomierz jest oparty na oryginale, a zintegrowany z nim wyświetlacz stanowi nawiązanie do epoki współczesnej. Ten cyfrowy ekran w analogowym prędkościomierzu dostarcza kierowcy różnych informacji, w tym zasięgu. Diody LED wskazują również, czy na przykład hamulec postojowy jest włączony, czy wtyczka ładowania jest podłączona. Na środku prędkościomierza znajduje się mały, ale piękny szczegół: stylizowany symbol Bulli. Wiele dodatkowych informacji jest wyświetlanych za pomocą tabletu zintegrowanego z konsolą dachową. Za pośrednictwem systemu „We Connect” kierowca może również wywoływać informacje online za pomocą aplikacji na smartfona lub komputera PC. Możemy się dowiedzieć np. o pozostałym czasie ładowania, aktualnym zasięgu, przejechanych kilometrach, czasach podróży, zużyciu energii i rekuperacji.

Dzięki drewnianej podłodze i jasnym odcieniom skóry Samba nabiera plażowego charakteru. Wrażenie to potęguje duży panoramiczny składany dach.Muzyka na pokładzie pochodzi z autentycznie wyglądającego radia w stylu retro, które jest jednak wyposażone w najnowocześniejsze technologie, takie jak DAB +, Bluetooth i USB. Radio jest podłączone do systemu dźwiękowego z elementami niewidocznymi, w tym z aktywnym subwooferem.

Można mieć takiego busa

Wszyscy, którzy uważają, że nowy e-BULLI to elektryzująca perspektywa, mogą spełnić swoje marzenie o posiadaniu bezemisyjnego T1 w eClassics. Niemcy oferują konwersję T1, wraz z przeprojektowanymi osiami przednimi i tylnymi, w cenie od 64 900 euro. EClassics oferuje również konwersje T2 i T3. Firma oferuje również wykwalifikowanym dealerom gotowe zestawy części.

 

Podobne

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi widok z przodu

SsangYong Tivoli 1.5 T-GDI, to ciekawa propozycja

SsangYong, to koreańska marka, którą znamy z wcześniejszych modeli Musso, Rexton czy Korando. Tym razem chce podbić polski rynek małym SUV-em lub - jak kto woli - crossoverem  o wdzięcznej nazwie Tivoli. Kilka lat po pierwszym spotkaniu z marką, która m.in. na zlecenie armii amerykańskiej produkowała Jeepy, a przejęta w 2010 roku przez indyjską firmę…

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V-na starcie wyscigow

Jak z dwóch Corrado zrobić jedno – wyjątkowe?

Oto piękne, zadbane kultowe Corrado z mocnym silnikiem, które właściciel odnowił i zmodyfikował. Realizacji swojego planu poświęcił sporo pracy i czasu. Teoretycznie nic prostszego, należy tylko  kupić Corrado z jak najmocniejszą jednostką i już można się zabrać za usprawnianie. Jednak trafić na G60 godne uwagi, niepoobijane i ze sprawnym motorem to prawdziwa sztuka. Mimo wysiłków właścicielowi…