Doinwestowane i zadbane BMW E32 740i V8? | Trends

Doinwestowane i zadbane BMW E32 740i V8

Luksusowy sedan serii 7. Zarówno elegancki, jak i agresywny. Mocno doinwestowany i odpowiednio zadbany. Prezentujemy BMW E32 740i z silnikiem V8 o mocy 316 KM.

Ponaddwudziestoletnia siódemka robi niesamowite wrażenie – nieważne, czy stoi przed domem, czy pokonuje kolejne kilometry, przepięknie pomrukując. Nic zatem dziwnego, że właściciel bezgranicznie zakochał się w autach koncernu BMW. A przemieszczanie się z punktu A do B to dla niego coś więcej niż zwykła podróż – to ogromna radość z jazdy!

E32 740i zostało kupione w bardzo dobrym stanie w Niemczech i sprowadzone do Polski. – Chciałem konkretnie ten model, ponieważ jest dla mnie kwintesencją tego, co piękne w BMW – ma szeroki „ryjek” i najpiękniejszą linię ze wszystkich aut BMW, a do tego wspaniały, głęboki kolor – Brokatrot Metallic – opowiada właściciel, Krzysztof Wójciński.

W chwili zakupu na lakierze widocznych było kilka małych rys i delikatne wgniecenia, nic dziwnego dla 18-letniego auta. Przez cztery lata siódemka służyła do codziennej jazdy, natomiast od roku Krzysztof jeździ nią tylko w wolne dni.

Po zrobieniu podstawowego przeglądu zabrał się za pierwsze modyfikacje. – Wykonałem serwis oleju i filtrów. Został wymieniony układ zapłonowy oraz sondy lambda. Następnie zająłem się ciśnieniem paliwa – zmieniłem regulator z seryjnego 3,5 bara na 4 bary z Audi S6. W układzie wydechowym dodałem końcowy przelotowy tłumik. Z kolei dolot jest własnego pomysłu – filtr K&N w zabudowie i z dopływem powietrza ze zderzaka powoduje szybszą reakcję na gaz i daje kilka dodatkowych koni mechanicznych – opowiada Krzysztof.

Kiedy dźwięk był już odpowiedni dla silnika V8, można było zabrać się za stronę mechaniczną. Mimo że silnik był w dobrym stanie, przeszedł kapitalny remont. Automatyczna skrzynia została zastąpiona manualną 6-biegową, dającdużo więcej frajdy z jazdy. Zmieniono też zawieszenie na Bilstein b6 oraz Eibach pro kit, które zapewniło lepsze prowadzenie samochodu. W przypadku hamulców zamontowano odnowiony zestaw z 750i firmy ATE. Dodatkowo zamontowano tarcze typu pływającego z najwyższej półki firmy Zimmerman Formula Z i klocki hamulcowe EBC Red Stuff, co poskutkowało dużo lepszym hamowaniem samochodu. W tylnym zawieszeniu zamontowano nowe elementy, a pod maską wymieniono układ chłodzenia na zupełnie nowy.

– Po tych zmianach konieczny był zakup szpery, a wraz z nią nowe opony firmy Continental ContiSportContant 5, które zapewniły odpowiednią trakcję. Zamówiłem też kute felgi z modelu E34 M5, które są twarde, a zarazem lekkie i według mnie pasują do siódemki – opowiada właściciel E32.

Następnie przystąpiono do odnowienia wszelkich elementów zewnętrznych, takich jak listwy, światła, chromy czy klamki. Pozostała tylko jedna stara listwa, której firma BMW już nie produkuje. Dzięki odnowieniu pozostałych części samochód pięknie się prezentuje. Z ciekawostek – nawet spryskiwacze czy wycieraczki zostały wymienione na nowe, oryginalne. Na koniec położono świeży lakier – Brokatrot Metallic.

Po kapitalnej modernizacji BMW wygląda jak nowe! Jego charakter to połączenie elegancji, sportu, zadziorności i lekkiej tajemniczości. – Najbardziej podoba mi się piękny szeroki grill z chromowanymi nerkami oraz boczna linia, która podkreśla wspaniałą sylwetkę tej siódemki. Mógłbym patrzeć na nią godzinami… – mówi Krzysztof.

Jakie emocje towarzyszą kierowcy podczas jazdy? Najlepsze! Prowadzenie E32 to ogromna przyjemność. – Uwielbiam każdy sposób poruszania się tym samochodem, od powolnego toczenia się po mieście po gwałtowne przyspieszanie z rykiem V8. Głównie podczas jazdy towarzyszy mi spokój lub adrenalina na zmianę… – komentuje Krzysztof.

E32 czekają jeszcze kolejne zmiany. W planach są nowa skórzana tapicerka, podsufitka i słupki. Marzeniem Krzysztofa jest też kompresor, dzięki któremu silnik przekroczy 450 KM, oraz jeszcze lepsze hamulce.

Krzysztof dziękuje przede wszystkim swojej żonie oraz rodzicom, którzy zaszczepili w nim miłość do motoryzacji, za akceptację i wspieranie jego pasji. Dziękuje też całej ekipie, a zwłaszcza Piotrowi z Bosch Service w Rawiczu za nadgodziny spędzane w porze nocnej przy dopieszczaniu auta oraz za staranność przy rutynowych serwisach. Wszystkim kolegom, którzy pomagają mu w rozwijaniu pasji, zwłaszcza Krychowi, Karolowi, Bawarze, Sekpolowi i innym z Grupy Zachód.

Agnieszka Kujawa, Fot. autorka

BMW  E32 740

SILNIK/NAPĘD:M60B40 316 KM i 442 Nm, filtr K&N w zabudowie i z dopływem powietrza ze zderzaka,zmieniony regulator ciśnienia paliwa z seryjnego 3,5 bara na 4 bary z Audi S6, napęd tylny i szpera 25 proc.; automatyczna skrzynia zastąpiona manualną 6-biegową

NADWOZIE:limuzyna/sedan

ZAWIESZENIE:Eibach pro kit i Bilstein b6

FELGI/OPONY:17-calowe M system II kute z E34 M5, opony Continental SontiSportContact 5 235/45/17

WNĘTRZE:seryjne, czyli czarna skóra i drewno szlachetne z paskiem, jedyna zmiana to manualna dźwignia zmiany biegów oraz nowe uszczelki drzwi i listwy progowe czarne

HAMULCE:z tyłu – przewody w oplocie i z kutymi końcówkami, poza tym seryjne, z przodu – zaciski 4-tłoczkowe ATE Z 750, do tego tarcze pływające Zimmerman Formula Z i klocki EBC Red Stuff

STYL:klasyczny z delikatną nutką agresji, ale niezdradzającą potencjału samochodu

WŁAŚCICIEL:Krzysztof Wójciński

PODZIĘKOWANIA:dla rodziny za akceptację mojej pasji i wspieranie mnie w niej, zwłaszcza dla ukochanej żony Natalii i rodziców, którzy zaszczepili we mnie miłość do motoryzacji; całej ekipie, a zwłaszcza dla Piotra z Bosch Service w Rawiczu, Waldka z Kąkolewa za dobrą robotę przy remoncie silnika i montażu ręcznej skrzyni oraz inne zabiegi mechaniczne; dla Santino z BMW-Sport za pomoc przy wnętrzu; dla Karola, Mirona, Tomka i wszystkich innych kolegów z Grupy Zachód.

(BMW TRENDS 3/2015)

Podobne

Sprzedaż marek premium 2022 – BMW na czele

Na rynku samochodów premium kryzysu nie widać. Wszystkie marki z wyższej półki zanotowały wzrost sprzedaży w 2022 roku w porównaniu do roku wcześniejszego. Liderem segmentu premium okazało się BMW.  Już w zeszłym roku było widać silną tendencję wzrostową w segmencie aut premium. Bogaci wydają pieniądze i tutaj kryzysu nie widać, co dobitnie pokazują statystyki. Trzy…

Silnik BMW

Klamka zapadła. Koniec silników BMW z Monachium

BMW długo się przed tym wzbraniało, ale niestety stało się to, co nieuniknione. Z fabryki BMW w Monachium zjechał ostatni silnik spalinowy wyprodukowany w tym miejscu.  BMW od dłuższego czasu informuje, że pozostanie marką, która będzie produkowała silniki spalinowe tak długo, jak to będzie możliwe. Niestety decyzje zapadły i elektryczna przyszłość jest nieunikniona, czego efektem…