BMW naszych Czytelników: Dawid i jego BMW E46 320Cd - Trends Magazines
17 maja 2021

Tuning, modyfikacje, porady – BMW, VW i inne

previous arrow
next arrow
Slider

BMW naszych Czytelników: Dawid i jego BMW E46 320Cd

Dawid Jabłoński to jeden z naszych czytelników. Jego projektem jest BMW E46 320Cd z 2004 roku. Modyfikacje, które dotychczas przeprowadził to:

  • silnik to „hybryda” M50B25NV (cały dół) oraz M52B28 (głowica).
  • wałek wydechowy M50B25NV (ssący),
  • wałek ssący M54B30,
  • głowica po remoncie, odprężone przekładką i skręcone śrubami M11 z S54B32.
  • kolektor ssący M50B25,
  • doładowanie 1,1 bar, moc nie mierzona ze względu na ciągłe zmiany i nowe pomysły – nie jest to nadal ostateczna wersja tego setupu.
  • OCT w atmosferę. Silnik złożony przez Radka (Thunder) z Grzmiącej.
  • sprężarka: Obecnie GT3076PRC + wastegate replika turbosmarta 50 mm, w tym sezonie zmiana na Borg Warnera z wbudowanym zaworem wastegate i muszlą na twinscroll-u.
  • termostat 82st,
  • hamulce: Obecnie setup z 330Ci, na montaż czekają 4 tłokowe zaciski z Alfy Stelvio na przednią oś,
  • zawieszenie / układ napędowy: Całe zawieszenie na twardym poliuretanie 90/95Sha, tylne wahacze regulowane, dyferencjał 3.38 osadzony na odnowionym wózku + poliuretan na mocowaniach. Gwintowane zawieszenie według własnego pomysłu – przód FK Sport + tył sprężyny 8kg/mm progresywne + krótkie amortyzatory. Podłoga poprawiona po fabryce wzmocnieniami od FTWL Motorsport, usunięta wnęka na zbiornik podtlenku gazotu. Stablizator przód M3 E46 cabrio 27mm, Tył 330xD kombi 22mm (oczywiście również na poliuretanie).
  • Koła: Lekkie ATS DTM 8” + 9,5” odziane w 225/40/18 + 265/35/18 na adapterach zmieniających rozstaw (25mm + 28mm szerokości).
  • Dolot: Customowe orurowanie ze stali nierdzewnej dopasowane do zminimalizowania ilości łączeń, intercooler 550×230[mm], BOV HKS SQV IV, przepustnica seryjna M50B25, wtrysk metanolu Snow Performance stage 3 z progresywnym sterownikiem po doładowaniu.
  • Wydech: 3” układ wydechowy z jednym tłumikiem z czterema końcówkami. 76mm.
  • Układ paliwowy: Wtryski Siemens Deka 630, wydajniejsza pompa w baku.
  • Elektronika: ECU Master classic z dodatkowymi modułami (BT, CAN ) oraz sondą szerokopasmową LSU 4.2 . Wiązka silnika zrobiona od podstaw.
  • Wnętrze: Lekkie fotele, dodatkowy wskaźnik boost, sterownik od Snow Performance w miejscu kratki wlotu nad radiem, zegary M3 E46. Kierownica M3 obszyta na nowo gładką skórą + mieszki alcantara całość szyta nicą w kolorach M-power. Czerwone pasy bezpieczeństwa.
  • Zewnątrz: Dołożony M-pakiet rozbodowany o zderzak M3 z przodu, lekka klapa carbonowa wzorowana na M3 CSL. Dyfuzor tylnego zderzaka custom na bazie oryginalego z Clio RS. Wloty na masce na wzór M3 E46 GTR dla lepszej wentylacji silnika.
  • Sprzęgło: lekkie koło jednomasowe + tarcza kevlar + docisk M47N.
  • Skrzynia: 330i (M54B30),
  • Audio: PowerBass S-60C zasilane osobnym wzmacniaczem Alpine, Subwoofer Rockford Fosgate P2D2 10” w tylnym podłokietniku zasilany wzmacniaczem Crunch. Wzmacniacze ukryte pod podłogą, sub w dużej skrzyni (30 mm ścianki, z BR skierowanym w podłokietnik pod głośnikiem w tym samym miejscu) RCA wyciągnięte z ori radia.

BMW E46 po zakupie:

BMW E46 po modyfikacjach:

  • Chcesz zaprezentować nam swoje BMW? Wyślij nam wiadomość, poprzez FP BMW Trends, ze zdjęciami i opisem według powyższego schematu, a my opublikujemy je na łamach naszej strony. Najciekawsze projekty trafiają do “20 projektów naszych Czytelników i Fanów” do kolejnych numerów czasopisma BMW Trends, a 2 najlepsze projekty przedstawiamy w formie obszernego artykułu.

Podobne