Koniec Golfa? VW ma nowego lidera i rekord sprzedaży - Trends Magazines

Koniec Golfa? VW ma nowego lidera i rekord sprzedaży

Wiosną 2020 roku Volkswagen Tiguan przekroczył barierę produkcyjną wynoszącą 6.000.000 sztuk. Auto jest teraz najlepiej sprzedającym się samochodem marki i grupy Volkswagen.  

VW Tiguan I

W liczbach

Tylko w 2019 r. wyprodukowano 910 926 sztuk SUV-a. Tiguana można kupić w 80% wszystkich krajów na ziemi. Volkswagen produkuje ten model w czterech strefach czasowych na trzech kontynentach. W 2019 średnio Tiguan zjeżdżał z linii produkcyjnej co 35 sekund.

Historia

Światowa premiera pierwszej generacji odbyła się na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym (IAA) we Frankfurcie w 2007 roku. Od tego czasu samochód cieszył się stałym wzrostem popytu. W 2008 roku Volkswagen wyprodukował ponad 150.000 sztuk Tiguana, które były dostępne z napędem na wszystkie koła lub z napędem na przednie koła.  W 2011 roczny wolumen produkcji po raz pierwszy przekroczył barierę 500.000 sztuk.

VW Tiguan I

Dłuższy Tiguan

Druga generacja Tiguan pojawiła się na rynku w kwietniu 2016 r. SUV został teraz skonstruowany przy użyciu płyty podłogowej Modular Transverse Toolkit (MQB) . Oferta została wzbogacona w 2017 r. wraz z debiutem drugiego modelu Tiguan – wersji Allspace z rozstawem osi przedłużonym o 110 mm. Auto ma 7 siedzeń. Nowa wersja karoserii pojazdu okazała się strzałem w dziesiątkę – 55% wszystkich modeli Tiguan opuszczających linię produkcyjną ma teraz duży rozstaw osi. 

Podobne

BMW E36 323i

Ile kosztowało BMW E36 jako nowe?

Pewnie nie jeden z was zadawał sobie do pytanie. Dotarliśmy do starego cennika jednego z pierwszych dealerów BMW w Polsce i wiemy, ile kosztowało nowe BMW E36 w salonie. Zapraszamy do podróży w czasie! BMW E36 to w Polsce ikona. Z jednej strony auto ma zszarganą opinie przez wiele egzemplarzy po agro-tuningu i łysych "dresów",…

Tuning-BMW-X7-Vilner-Garage-wnętrze

Tuning BMW X7 po bułgarsku

BMW X7, czyli flagowy model SUVa szokuje rozmiarami, ceną i różnorodnością dostępnych opcji. Okazuje się, że przewidziane przez fabrykę dodatki nie są w stanie sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających kierowców. Propozycję dla nich ma Vilner Garage z Bułgarii. – To nie do przyjęcia, by flagowy model marki miał takie braki w wykończeniu. Zwłaszcza w topowej wersji M50d – stwierdził…