Koniec Golfa? VW ma nowego lidera i rekord sprzedaży - Trends Magazines

Koniec Golfa? VW ma nowego lidera i rekord sprzedaży

Wiosną 2020 roku Volkswagen Tiguan przekroczył barierę produkcyjną wynoszącą 6.000.000 sztuk. Auto jest teraz najlepiej sprzedającym się samochodem marki i grupy Volkswagen.  

VW Tiguan I

W liczbach

Tylko w 2019 r. wyprodukowano 910 926 sztuk SUV-a. Tiguana można kupić w 80% wszystkich krajów na ziemi. Volkswagen produkuje ten model w czterech strefach czasowych na trzech kontynentach. W 2019 średnio Tiguan zjeżdżał z linii produkcyjnej co 35 sekund.

Historia

Światowa premiera pierwszej generacji odbyła się na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym (IAA) we Frankfurcie w 2007 roku. Od tego czasu samochód cieszył się stałym wzrostem popytu. W 2008 roku Volkswagen wyprodukował ponad 150.000 sztuk Tiguana, które były dostępne z napędem na wszystkie koła lub z napędem na przednie koła.  W 2011 roczny wolumen produkcji po raz pierwszy przekroczył barierę 500.000 sztuk.

VW Tiguan I

Dłuższy Tiguan

Druga generacja Tiguan pojawiła się na rynku w kwietniu 2016 r. SUV został teraz skonstruowany przy użyciu płyty podłogowej Modular Transverse Toolkit (MQB) . Oferta została wzbogacona w 2017 r. wraz z debiutem drugiego modelu Tiguan – wersji Allspace z rozstawem osi przedłużonym o 110 mm. Auto ma 7 siedzeń. Nowa wersja karoserii pojazdu okazała się strzałem w dziesiątkę – 55% wszystkich modeli Tiguan opuszczających linię produkcyjną ma teraz duży rozstaw osi. 

Podobne

Łada e-Largus – nowa, ale stara

Rosjanie próbują udowodnić, że restrykcje nie robią na nich wrażenia i kopiują chociażby popularną sieć fast food, czy marki napojów gazowanych. W branży motoryzacyjnej nie jest lepiej. Teraz pokazali "elektryka", który ma być znakiem nowoczesności, ale jak przyjrzeć się bliżej, okazuje się, że to konstrukcja sprzed 15 lat. Oto Łada e-Largus. Wystarczy spojrzeć na samochód…

Tuning-BMW-E36-325i-widok z przodu

Klasyczna torpeda BMW E36 Coupé 325i – archiwalne rarytasy

Bohater tego artykułu jest przykładem wierności i oddania marce BMW. Mimo iż zaczynał swoją przygodę z motoryzacją od przednionapędowej Astry GSI, to i tak w końcu poddał się marzeniom z dzieciństwa i przesiadł się do dwudrzwiowej bawarskiej maszyny w nadwoziu coupé. Słuszny wybór E36 coupé 2,5-litrowa jednostka napędowa o dość sporej liczbie KM upewniła Sławka,…