Czy to BMW w lusterku to radiowóz? "Nieoznakowani" vs Yanosik - TECHNOLOGIA - Trends Magazines

Czy to BMW w lusterku to radiowóz? „Nieoznakowani” vs Yanosik – TECHNOLOGIA

W lusterku wstecznym BMW serii 3 F30. Dziś taki widok budzi skojarzenia, które kiedyś były zarezerwowane dla Opli Insignia i VW Passatów. O czym mowa? O nieoznakowanym radiowozie z kamerą rejestrującą prędkość, która nas nagrywa. Odkąd polska Policja posiada nieoznakowane BMW niepewność u kierujących budzą małe bawarskie sedany. Jak więc się przekonać, że nie ma powodu do obaw? Wystarczy jechać przepisowo, ale czasem, to nie wystarcza. Bowiem w sytuacji, gdy spodziewamy się, że jesteśmy „na świeczniku” pewność tego, co robimy zanika i pojawiają się wątpliwości. Wtedy z pomocą przychodzi Yanosik.

Najnowsza funkcja tej platformy to usprawnienie, które powinno użytkownikowi precyzyjnie wskazywać lokalizację zauważonego patrolu. Kierowca na ekranie smartfona zobaczy miejsce zgłoszenia z nazwą ulicy lub numerem drogi. Dodatkowo Yanosik zna markę nieoznakowanego radiowozu. Jak to działa tłumaczy Paweł Bahyrycz, z firmy Neptis, operatora systemu:

Zadbaliśmy o odpowiednią wizualizację, która nie rozprasza kierowcy. Wystarczy rzucić okiem na belkę w aplikacji, gdzie wyświetlane jest zgłoszenie. W przypadku notyfikacji o nieoznakowanych, pojawiają się tam także takie informacje jak: model auta, miejsce zgłoszenia czy konkretna odległość do tej lokalizacji. Strzałka wskaże także kierunek do danego punktu. Oprócz kreacji graficznej kierowca otrzyma komunikat w formie dźwiękowej. Lektor poinformuje o położeniu dodania notyfikacji o nieoznakowanych z dokładnością do ulicy czy numeru drogi.

Czy Waszym zdaniem Yanosik się przydaje? Korzystacie z tego systemu?

Podobne

Dziś startuje Rajd Dakar 2022

44. edycja Rajdu Dakar po raz kolejny odbywa się w Arabii Saudyjskiej. Na starcie znalazło się w sumie 11 Polaków. Największe szanse na wysokie miejsce mają Jakub Przygoński oraz Kamil Wiśniewski. Rajd Dakar 2022 rozpoczyna się 1 stycznia 2022 w Dżuddzie krótkim prologiem, po czym uczestnicy przejadą do Hail na miejsce startu zasadniczej części pierwszego…

Niemcy chcą ograniczeń prędkości na autobahnach?

Brak ograniczeń prędkości na niemieckich autostradach został wprowadzony przez rząd Niemiec Zachodnich w 1952 roku. Teraz okazuje się, że wielu Niemców chce powrotu ograniczeń na wszystkich odcinkach autostrad.  W sondażu przeprowadzonym przez Deutsche Welle, 60% obywateli opowiedziało się za ograniczeniem prędkości na autostradach do 130 km/h, a tylko 38% było za pozostawieniem dotychczasowych przepisów. Odsetek…