Czy BMW z napędem na przednią oś może być sportowe?  Nowe 128ti postara się udowodnić, że tak - Trends Magazines

Czy BMW z napędem na przednią oś może być sportowe?  Nowe 128ti postara się udowodnić, że tak

BMW 128ti dynamika

Kompaktowe BMW 128ti  zalicza obecnie intensywne jazdy konfiguracyjne na pagórkowatych drogach regionu Eifel wokół Pętli Północnej toru Nürburgring i również bezpośrednio na najbardziej wymagającym torze wyścigowym świata. Nowy model trafi na rynek w listopadzie 2020 roku.

BMW 128ti dynamika bok

Kompakt z charakterem

BMW 128ti z napędem przednim plasuje się za topowym modelem BMW serii 1, czyli BMW M135i xDrive, wykorzystując także jego silnik o pojemności 2,0 litra. W BMW 128ti ten czterocylindrowiec z technologią BMW TwinPower Turbo dostarcza moc 265 KM, umożliwiając sprint od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy. Producent zapewnia, że nowe BMW 128ti to więcej niż tylko nowy wariant silnika w BMW serii 1. Oprócz licznych dodatków odróżniających je na zewnątrz i wewnątrz również cały układ jezdny i kierowniczy zostały specjalnie dostrojone, aby zapewnić bardzo sportową charakterystykę. Nowy kompakt z napędem wyłącznie na przednie koła kieruje się tym samym do szczególnie młodej grupy docelowej.

BMW 128ti na zakręcie

Co nowego?

Nowe BMW 128ti jest standardowo wyposażone w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic oraz blokadę mechanizmu różnicowego Torsen zapewniającą lepszą trakcję na przedniej osi. Wyposażone jest w specjalnie dostrojony sportowy układ jezdny M obniżony o 10 milimetrów oraz układ BMW Performance Control, który został dostosowany pod kątem większej zwinności. Ponadto BMW 128ti jest o około 80 kg lżejsze od BMW M135i xDrive z napędem na wszystkie koła, od którego przejmuje mocno naprężone łożyska stabilizatorów i stabilizatory. Jeszcze większą radość z jazdy mają zapewnić oferowane na życzenie bez dopłaty sportowe opony. Odpowiednie hamowanie zapewniają przejęte od topowego modelu standardowe sportowe hamulce M.

BMW 128ti przód bok

Podobne

Tuning po norwesku – 1060 KM w BMW E30!

Pomysłów na modyfikacje BMW E30 jest wiele. Ostrzejsze wałki rozrządu, doprężanie silnika, montaż turbosprężarki czy swap – nierzadko na silnik z Lancera Evo czy kultowe 2JZ z Supry. Ola Eggan poszedł własną drogą. Mieszkaniec położonego w środkowej części Norwegii Sør-Trøndelag postanowił zmodyfikować E30 z użyciem możliwie dużej liczby podzespołów wyprodukowanych przez BMW. Trudno się dziwić. Ta…

BMW E23 735i i BMW E23 740iL z przodu

Anioł i Demon – dwie limuzyny BMW

BMW E32 to dziś prawdziwy youngtimer. Majestatyczna seria 7 z przełomu lat 80. i 90. była biznesowym samochodem, którym Zachód wjechał do Polski po upadku komunizmu. Mercedes dopiero kończył prace projektowe nad kultowym W140, a Audi A8 jeszcze w ogóle nie istniało. Dlatego właśnie BMW 7 typoszeregu E32 jest najwspanialszą limuzyną z okresu zmian ustrojowych w Polsce. Prawdę mówiąc po 30 latach niewiele się zmieniło, bo wciąż…