Czy auta elektryczne są ładne? Tak zaprojektowano CUPRĘ Born - Trends Magazines

Czy auta elektryczne są ładne? Tak zaprojektowano CUPRĘ Born

CUPRA BORN

Już niedługo zostanie zaprezentowana CUPRA Born, pierwszy w pełni elektryczny samochód hiszpańskiej marki. Dyrektor ds. Designu CUPRY, Jorge Diez, zdradza jeszcze przed premierą 5 głównych założeń, które towarzyszyły zespołowi projektowemu podczas tworzenia bezemisyjnego miejskiego auta.

Sportowe proporcje na miarę człowieka

Pojazdy elektryczne charakteryzują się szczególną konstrukcją, która pozwala m.in. na optymalne umieszczenie akumulatorów. W przypadku CUPRY Borna projektanci postanowili odpowiedzieć na tę konieczność poprzez rozszerzenie rozstawu kół, jednak jak zaznacza dyrektor ds. Designu marki, zapewniło to dodatkowe zalety.CUPRA BORN

Większy rozstaw kół pozwolił nam na powiększenie wnętrza samochodu. Dzięki temu mogliśmy całkowicie dostosować kabinę do potrzeb pasażerów. Ekspresyjny charakter samochodu podkreśliliśmy m.in. poprzez wprowadzenie bardzo stromego słupka A, długiego rozstawu osi i skrócenie maski oraz tyłu pojazdu ­­– wymienia Diez. Wierzymy, że dzięki temu prowadzenie w pełni elektrycznej CUPRY przyniesie kierowcom jeszcze więcej radości.

Osobowość CUPRY

Jak zaznacza dyrektor ds. Designu, front Borna został zaprojektowany, by w pełni oddawać osobowość modelu. Wrażenie bojowości samochodu uzyskano również poprzez zamontowanie dużego wlotu powietrza przy dolnej krawędzi frontu. Rozwiązanie to zarazem pozwala zwiększyć przyczepność pojazdu.CUPRA BORN

Przednie reflektory zwykle przywodzą na myśl ludzką twarz – zauważa Diez. – Postanowiliśmy więc nadać im bardziej ukośny kształt, który podkreśli dynamiczność i zadziorność Borna. To samochód dla osób, które wiedzą, czego chcą i ku temu dążą.

 

Nowe linie

Specjalnie dla modelu Born zaprojektowano również nową estetykę wykończenia tyłu samochodu. Szerokość pojazdu podkreślono poziomą listwą świetlną LED, która idealnie współgra z wydatnym dyfuzorem.CUPRA BORN

Rozwiązania te pozwoliły na zapewnienie jeszcze lepszej aerodynamiki – mówi dyrektor ds. Designu CUPRY. – Cały zespół projektowy pracował nad modelem zgodnie z zamysłem, że elektryfikacja musi iść w parze z osiągami. Wierzymy, że klienci docenią wynik końcowy.

Barceloński rodowód

Nazwa elektrycznego modelu CUPRY nawiązuje do kultowej dzielnicy Barcelony – el Born. Intencją zespołu marki było oddanie atmosfery tego tętniącego życiem, dynamicznego miejsca. Przy wykończeniu wnętrza korzystano z rozwiązań projektowania parametrycznego i nowoczesnych technologii precyzyjnego cięcia laserowego. W kwestii kolorystyki postawiono na odcień miedzi, który stał się już znakiem rozpoznawczym CUPRY.CUPRA BORN

Inspirację Barceloną można zobaczyć choćby w grze światła i cieni, charakterystycznej dla tego miasta, którą odtworzyliśmy w projekcie wnętrza – wspomina Diez. – Postanowiliśmy przy tym postawić na zupełnie nowe materiały i tkaniny.

 

Dawka emocji

Zespół projektowy CUPRY postawił sobie wyzwanie stworzenia samochodu miejskiego, który momentalnie wywoła wrażenie w przestrzeni miejskiej.CUPRA BORN

Warstwa emocjonalna jest bardzo ważna przy projektowaniu samochodu. Dotyczy to również pojazdów elektrycznych, które niektórym osobom do tej pory kojarzyły się z nudą – zaznacza Diez. – CUPRA Born jest dowodem, że samochody elektryczne nie muszą być nudne. Największą satysfakcją dla nas będzie, gdy na widok Borna na ulicy miasta ludzie pomyślą, że chcieliby się nim przejechać.

Podobne

VW Buggy – z genami Garbusa

Buggy to pojazd rekreacyjny, który mimo banalnych rozwiązań technicznych zapewnia dużą przyjemność z jazdy, nadaje się również do forsowania lekkiego terenu. Idea buggy zrodziła się w USA w połowie lat 60. XX wieku. Inspiracją dla konstruktorów specyficznych pojazdów były maszyny biorące udział w pierwszych edycjach wydmowego wyścigu Baja 1000. Buggy miały jednak inne przeznaczenie od…

Polo GTI R5. Volkswagen wraca do rajdów

Rozłąka Volkswagena z rajdami nie trwała długo. Koncern właśnie zapowiedział Polo GTI R5, które w drugiej połowie przyszłego roku pojawi się na odcinkach specjalnych. Samochody klasy R5 znajdują się szczebel niżej od bardziej zaawansowanych, jednak dużo droższych rajdówek WRC. Nie dość, że R5 są w zasięgu finansowym większego grona zespołów, to regulaminy pozwalają na starty…