Cupra Born VZ to prawdziwy gokart! - Trends Magazines

Cupra Born VZ to prawdziwy gokart!

Cupra Born VZ

Cupra Born VZ to pierwszy elektryk hiszpańskiego producenta, a teraz jest dostępny w nowej, sportowej wersji. Auto może pochwalić się osiągami, jak prawdziwy hot hatch. 

Cupra Born to stosunkowo świeży model. Auto wprowadzono na rynek w 2021 roku, w ubiegłym roku sprzedano 45 300 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 44,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Teraz model doczekał się bardziej rasowej wersji, a auto nazywa się Cupra Born VZ. 

Cupra Born VZ jest mocniejsza 

Silnik zapewnia 240 kW mocy (o 40% więcej niż w wersji z e-Boost) oraz 545 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu, Born VZ może osiągnąć prędkość 100 km/h w 5,7 sekundy (o sekundę szybciej niż w e-Boost). Wzrosła również prędkość maksymalna pojazdu do 200 km/h – o 40km/h więcej niż w wersji z eBoost.

Projektanci zadbali o dynamikę pojazdu dzięki ulepszonej geometrii sportowego zawieszenia DCC, a układowi kierowniczy ma być bardziej responsywny. Hiszpański elektryk w sportowym wydaniu jest sztywniejszy w porównaniu ze standardowymi wersjami tego modelu.

Cupra Born VZ jest w stanie przejechać do 570 km na jednym ładowaniu. Akumulator oferuje 79 kWh pojemności netto (+2 kWh). Można go ładować w domu za pomocą systemu prądu przemiennego o mocy 11 kW lub w punkcie szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 170 kW. W przypadku drugiej opcji, ładowanie Borna VZ do poziomu 80% zajmie jedynie 30 minut.

TEST Cupra Formentor VZ5 – jeździmy autem Lewandowskiego

Wnętrze nabrało bardziej sportowego charakteru

Cupra Born VZ, podobnie jak Formentor VZ5 oraz Leon VZ Cup, została wyposażona w sportowe fotele kubełkowe CUP Bucket. Wyglądają świetnie i mają za zadanie lepsze trzymanie boczne w zakrętach. 

Najnowszą wersję Borna wyposażono również w skrzynię biegów z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy, które umożliwiają kierowcy wybór pomiędzy 3 różnymi poziomami rekuperacji energii. Właściciele pojazdów mają również do wyboru samochód w opcji z szyberdachem.

TEST Cupra Leon Sportstourer 310 KM – mało rozpoznawalne kombi

W palecie znajdziemy dwa specjalne lakiery nadwozia, które powstały wyłącznie dla Borna VZ – Dark Forest oraz Midnight Black.

Wśród nowych rozwiązań technologicznych zastosowanych w Bornie VZ, inżynierowie z Barcelony postawili na system infotainment o przekątnej 12,9 cala (o 0,9 cala większy niż w standardowej wersji) oraz opcjonalny 10-głośnikowy system audio o mocy 425 watów, powstały we współpracy z firmą Senheiser.

Cupra Born VZ pojawi się na rynku w trzecim kwartale 2024 roku. Producent nie podaje w tej chwili informacji na temat dostępności samochodu w Polsce.

Cupra Tavascan – największy elektryk w gamie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M3 RWD vs xDrive – które szybsze?

Odpowiedź na to pytanie nie jest wcale oczywista. BMW M3 xDrive może i waży więcej, ale za to odznacza się lepszą przyczepnością, zarówno przy starcie, jak i w zakrętach. Czy zatem tylnonapędowa wersja będzie szybsza? BMW oferuje M3 z klasycznym napędem na tył lub xDrive. Jeśli zastanawiacie się, które jest szybsze, z pomocą przychodzi brytyjski…

Robert Kubia BMW M4 Nurburgring Apex

Powiedzieli Kubicy, że nie może jeździć po Nürburgring bez instruktora – WIDEO

Tytułowe zdanie to nie jest wymysł mojej fantazji - właśnie takie słowa usłyszał kierowca F1, gdy poprosił o wynajęcie samochodu na legendarnym niemieckim torze. Wszystko jest nagrane na kamerze- wystarczy posłuchać Roberta zza kierownicy BMW M4.  Robert Kubica na Ringu Ale to nie wszystko! Wsłuchując się w dialog między najbardziej utytułowanym polskim kierowcą i youtuberem…