Co myślą Polacy o samochodach elektrycznych? - Trends Magazines

Co myślą Polacy o samochodach elektrycznych?

Jakie jest podejście Polaków do fundamentalnych kwestii związanych z samochodami elektrycznymi? Najnowszy raport opublikowany przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen ukazuje podejście Polaków do najpopularniejszych tez na temat samochodów elektrycznych.

Reprezentatywna grupa ankietowanych miała za zadanie określić, na ile zgadza się lub nie zgadza się z popularnymi tezami dotyczącymi użytkowania samochodów na prąd. Tezy skupione były wokół najważniejszych czynników związanych z zakupem, eksploatacją i utrzymaniem samochodu:

  • Auta elektryczne są drogie.

Teza mówiąca, że samochody elektryczne są drogie, jest najczęściej i najbardziej zdecydowanie wyrażaną spośród wszystkich tez, o jakie zapytano w badaniu. Zgadza się z nią aż 84% badanych.

Zdaniem 65% ankietowanych koszty utrzymania niższe niż w przypadku samochodów z silnikami spalinowymi.

23% badanych nie wie, czy samochody elektryczne psują się rzadziej, czy częściej niż auta z silnikiem spalinowym. Wyraźna większość (61%) pod tym względem uznaje jednak wyższość samochodów na prąd, zdecydowanie lub raczej zgadzając się z tezą, że auta elektryczne są mniej awaryjne niż samochody z silnikiem spalinowym.

  • Ogólny koszt utrzymania auta elektrycznego jest niższy niż samochodu z silnikiem spalinowym.

71% badanych jest zdania, że jazda samochodem elektrycznym jest tańsza niż autem z silnikiem spalinowym.

The new Volkswagen ID.3

Co kupić?

Z badań zrealizowanych przez InsightOut Lab w kwietniu 2020 r. wynika jednak, że jeśli ankietowani stanęliby przed wyborem, czy kupić auto droższe w zakupie, ale tańsze w utrzymaniu, czy może tańsze w zakupie, ale droższe w utrzymaniu, większość (82%) wybrałaby to pierwsze (droższe w zakupie, ale tańsze w eksploatacji). Jednocześnie auta na prąd jawią im się jako te, za których utrzymanie płaci się mniej.

Samochody elektryczne w Polsce

Według danych PSPA w Polsce jest zarejestrowanych 6.837 samochodów elektrycznych oraz 5.434 hybrydowych typu plug-in, co daje łączną liczbę 12.271 aut. Ich kierowcy mogą korzystać z 1.194 stacji ładowania rozmieszczonych w całym kraju.

Podobne

Volkswagen T2a jako strażacki „ogórek”

Oto Volkswagen T2a z 1970 roku, zwany w środowisku przejściówką. Należy do Bartka, zapalonego fana starych Volkswagenów. Takiego właściciela ten „ogórek” potrzebował. To fabryczny wóz strażacki Typ 21F Feuerwehrwagen. Służył w niemieckiej gminie Manhagen na wschodnim wybrzeżu półwyspu Dänischer Wohld w landzie Szlezwik-Holsztyn. Po ponad dwóch dekadach służby w ochotniczej straży pożarnej i przejechaniu 11…

Nowy VW Passat B9 oficjalnie. Czy kombi w dieslu ma dziś sens?

Dziś na rynku dominują SUV-y i crossovery i wydawałoby się, że posiadanie kombi z silnikiem diesla jest passe. Mimo to Volkswagen prezentuje nową generację Passata Variant, a w ofercie znalazły się aż trzy silniki diesla. Co jeszcze prezentuje nowy VW Passat B9?  Pierwsze zapowiedzi i testy Passata B9 widzieliśmy już na początku roku, a teraz…