Ciekawy Passat B6 1.9 TDI - Trends Magazines

Ciekawy Passat B6 1.9 TDI

 Ubiegłoroczny konkurs, który przeprowadziliśmy na naszej stronie www.trends.com.pl, spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem i towarzyszyły mu ogromne emocje. Teraz przedstawiamy samochód, który wam i redakcji VW TRENDS najbardziej przypadł do gustu.

 Ten Passat towarzyszy Maćkowi od 2007 roku. Wówczas jego tata kupił w salonie podstawową wersję modelu B6. Niestety, dwa lata później zmarł i w tych smutnych okolicznościach auto trafiło do Maćka. Pozostał ogromny szacunek, sentyment i dużo wspomnień. Dlatego projekt zmian i jego prezentację w „VW TRENDS” zadedykował ojcu…

Postanowił stworzyć nietuzinkową wersję B-szóstki – zmienić w tzw. golasie niemal wszystko. Wizja projektu narodziła się mniej więcej w 2012 roku. Kierunek, który obrał Maciek, to styl stance, charakteryzujący się dopasowaniem szerokiej felgi, tak by koło niemal stykało się z błotnikiem. Musiało być nisko i szeroko.

Najpierw zamontowane zostały felgi Rotiform BLQ w rozmiarze 19 na 9.5 cala.To amerykańska legenda stance’u. Oryginalne kute felgi z bardzo awangardowym wzornictwem pomalowano według na kolor candy red. W trakcie sesji zdjęciowej były na nie założone opony Dunlop Sport Maxx 225x35x19, a na ten sezon przygotowane są już Hankook Evo 215x35x19.

 

Ogromną innowacją, która przyciąga wzrok, jest bez wątpienia zestaw pomalowanych na kolor neon green przednich 6-tłoczkowych zacisków z Porsche Cayenne. Zostały one przerobione indywidualnie do tego konkretnego samochodu. Zmodyfikowane zostały też zwrotnice i jest to drugi taki zestaw w Europie zamontowany w Passacie. 350-milimetrowe tarcze pochodzą natomiast z Mercedesa ML. Gwintowane zawieszenie z 30-stopniową regulacją twardości to produkt firmy DGR Perfomance. Montowane były razem z zaciskami w „Garage custom” w Łowiczu.

Zmieniło się także nadwozie. Zostały założone oryginalne (ABS) progi, spojler na klapę, dokładka przednia i tylna z wersji R-line. Lampy przednie to nowy komplet Hella Black Edition, tylne natomiast zostały przerobione na wersję a la Nissan Skyline z folią przyciemniającą.

Prawdziwe rarytasy to oryginalny gładki grill USA i spliter firmy Maxton Design. Lakier zabezpieczyła powłoką ceramiczną 9H firma Prodetailing Auto Spa w Płocku, a oklejone zewnętrzne elementy chromowane i relingi to owoc współpracy z firmą Poperzy w Pniewach.

Zajrzyjmy do wnętrza. Dwunastoprzyciskowa kierownica i zegary pochodzą z Passata CC 2012 r. (przerobione moduły, taśmy, bordnetz). Radio zmieniono z seryjnego na Sharp z DVD, Navi i USB. Fotele, kanapa tylna, boczki drzwi i tunel środkowy wymieniono na skórzane z wstawkami z alcantary. Dużą zmianą jest niewystępująca w Passacie B6 podsufitka i słupki boczne obszyte czarną alcantarą, co dodaje zadziorności i elegancji. Listwy ozdobne i dekory wewnętrzne pokryto okleiną imitującą czarne szczotkowane aluminium. Zamontowano też zestaw nakładek na pedały z serii R-line.

Nagłośnienie tworzą: z przodu głośniki Crounch, a z tyłu Rainbow. Dźwięk podbijają dwa wzmacniacze Crounch 2600 Gravity i sobwoofer.

Należący od 2015 roku do prestiżowej grupy tuningowej Raceism Passat Maćka to uczestnik największych zlotów nie tylko w Polsce (zdobywca nagrody TOP 10 podczas Seaside Puck 2017), ale też kultowego Worthersee w Austrii.

W planach jest montaż zawieszenia air ride (priorytet na 2018) i nowego silnika R32/R36 (na razie jedynie zwiększono wtryski, podniesiono moc do 150 KM i moment obrotowy).

Z niecierpliwością czekamy na koniec prac i jeszcze raz gratulujemy Maćkowi pomysłu i jego realizacji.

Tata byłby dumny.

Fot. Sebastian Adamkiewicz

(VW TRENDS 1/2018)

Podobne

Różne opony na osiach – jaki jest efekt dla samochodu?

Różne typy opon na osiach auta to rozwiązanie, którego nie wyklucza prawo czy kodeks drogowy. Jednak nie jest to korzystne dla samochodu. Stosowanie różnych opon z przodu i tyłu auta może być niebezpieczne. Ma znaczenie nie tylko dla trakcji pojazdu. Równie negatywnie wpływać może na systemy wewnętrzne systemy samochodu – ABS i ESP. Różne opony…

Nowe BMW serii 1 z ulepszeniami od AC Schnitzer- TUNING

 AC Schnitzer proponuje ulepszenia do BMW serii 1 (F40). Jeśli chcesz zmienić "jedynkę" w indywidualną serię 1 od AC Schnitzer, możesz zacząć od następujących elementów: Do wszystkich wersji: Wydech: Rury wydechowe AC Schnitzer „Sport Chrome” i „Sport BlackZawieszenie: Zestaw sprężynowy AC Schnitzer obniżenie: przód / tył: ok. 25 - 35 mm Zestawy kół: Lekkie felgi AC1 BiColor lub antracyt 7,5…