Ceramiczne układy hamulcowe dla BMW - Trends Magazines

Ceramiczne układy hamulcowe dla BMW

Przez lata ceramiczne układy hamulcowe były zarezerwowane dla supersamochodów. Rozwiązanie pozwoli staje się coraz bardziej dostępne. Na popularyzację ceramiki poczekamy jednak wiele lat.

Szkoda, bo ceramiczne układy hamulcowe są wyjątkowo odporne na zużycie, a przy okazji wykazują imponującą odporność na przegrzanie. Nie zaszkodzi im nawet wielokrotne hamowanie z maksymalnej prędkości. Ceramika wytrzymuje temperaturę rzędu 1400 stopniu Celsjusza. Tarcze ceramiczne są znacznie lżejsze od metalowych. Kompletny zestaw zmniejsza masę pojazdu nawet o 40 kg. Oszczędności uzyskujemy na masie nieresorowanej i wirującej – niektórzy eksperci porównują efekty takiej kuracji odchudzającej ze zmniejszeniem masy całego pojazdu nawet o 200 kg.

Kto chciałby cieszyć się w swoim aucie ceramicznym układem hamulcowym, nie jest zdany wyłącznie na drogie produkty OEM. Grupa Premium Tuning Custom ma w swojej ofercie produkty firmy Sicom Brakes. Sicom specjalizuje się węglowo-ceramicznych układach hamulcowych, potocznie nazywanych ceramicznymi.

Aktualnie w ofercie Sicom są ceramiczne tarcze dla: BMW serii 1 M Coupé, M3 (E9x), M5 (F10, F11), M6 (F06, F12, F13), X5 M oraz X6 M. Ceny w stosunku do produktów OEM są niekiedy dwukrotnie niższe. Podstawowy układ na oś przednią kosztuje 6400 euro. Sicom, jako jedyna firma na świecie, zajmuje się regeneracją zaawansowanych tarcz. Koszt regeneracji tarczy nie przekracza 900 euro.

Podobne

bmw-f30-335d-xDrive

Poprzednia trójka diesel ma moc! BMW 335d xDrive F30- PREZENTACJA

Jak jest każda generacja „trójk”, wiedzą już prawie wszyscy miłośnicy marki. Prawie, bo nie każdy miał jeszcze okazję siąść za jej kierownicą i poczuć radość z jazdy, ale każdy zastanawia się, jaką konfigurację najchętniej by wybrał. Po  jeździe F30 polecam 335d xDrive. Nie będę opisywał stylistyki nowej „trójki”, bo jest już dobrze znana. Co prawda…

BMW E38 – klasyki warte uwagi

BMW serii 7 w chwili swojego debiutu wyznaczało standardy i było przejawem luksusu i komfortu. Teraz, po ponad 20 latach od premiery, zadbane egzemplarze klasycznej siódemki starzeją się z niesamowitą klasą. Co więc może być lepszego od jednej serii 7 E38? Odpowiedź jest banalnie prosta – dwa egzemplarze BMW 7er E38. Osoba posiadająca dwa auta…