Ceramiczne układy hamulcowe dla BMW - Trends Magazines

Ceramiczne układy hamulcowe dla BMW

Przez lata ceramiczne układy hamulcowe były zarezerwowane dla supersamochodów. Rozwiązanie pozwoli staje się coraz bardziej dostępne. Na popularyzację ceramiki poczekamy jednak wiele lat.

Szkoda, bo ceramiczne układy hamulcowe są wyjątkowo odporne na zużycie, a przy okazji wykazują imponującą odporność na przegrzanie. Nie zaszkodzi im nawet wielokrotne hamowanie z maksymalnej prędkości. Ceramika wytrzymuje temperaturę rzędu 1400 stopniu Celsjusza. Tarcze ceramiczne są znacznie lżejsze od metalowych. Kompletny zestaw zmniejsza masę pojazdu nawet o 40 kg. Oszczędności uzyskujemy na masie nieresorowanej i wirującej – niektórzy eksperci porównują efekty takiej kuracji odchudzającej ze zmniejszeniem masy całego pojazdu nawet o 200 kg.

Kto chciałby cieszyć się w swoim aucie ceramicznym układem hamulcowym, nie jest zdany wyłącznie na drogie produkty OEM. Grupa Premium Tuning Custom ma w swojej ofercie produkty firmy Sicom Brakes. Sicom specjalizuje się węglowo-ceramicznych układach hamulcowych, potocznie nazywanych ceramicznymi.

Aktualnie w ofercie Sicom są ceramiczne tarcze dla: BMW serii 1 M Coupé, M3 (E9x), M5 (F10, F11), M6 (F06, F12, F13), X5 M oraz X6 M. Ceny w stosunku do produktów OEM są niekiedy dwukrotnie niższe. Podstawowy układ na oś przednią kosztuje 6400 euro. Sicom, jako jedyna firma na świecie, zajmuje się regeneracją zaawansowanych tarcz. Koszt regeneracji tarczy nie przekracza 900 euro.

Podobne

ALPINA B12 5.7 – Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?

Media społecznościowe obiegła informacja o znalezionej Alpinie B12 5.7l z 1996 roku. Jest to jeden z 59 egzemplarzy. Poszukiwane są wszelkie informacje na temat historii tego właśnie modelu. Wiadomość z prośbą brzmi tak: "B12 od nowości w Polsce, pierwszy właściciel jeździł nią w Szczecinie aż do 2009 r. Dziełem przypadku i uprzejmością ostatniego właściciela udało…

BMW serii 8 G15. Nowa odsłona flagowego modelu

Podczas wyścigu Le Mans zaprezentował nowe BMW serii 8, które opisano kodem G15. Auto, podobnie jak E31 w 1989 r., szokuje niezwykle nowoczesną, jak na flagowy model, linią nadwozia. Smukłą sylwetkę, „zmrużone” reflektory czy mocno podcięty przedni zderzak (na wzór „Rekinów” sprzed lat) przeniesiono wprost z prototypów zwiastujących nadejście BMW 8. Nowe BMW serii 8…