Bokiem do przodu. Inżynierowie BMW w akcji - Trends Magazines

Bokiem do przodu. Inżynierowie BMW w akcji

Przed wprowadzeniem na rynek każdy model samochodu musi przejść serię wnikliwych testów, które zweryfikują jego odporność na skrajne temperatury, jazdę w trudnych warunkach czy… nadmierną fantazję kierującego.

BMW testuje nowe X3 m.in. na zamarzniętych jeziorach w pobliżu szwedzkiej miejscowości Arjeplog, położonej 56 km od koła podbiegunowego. W okresie letnim w osadzie niewiele się dzieje. Zimą zjeżdżają tabuny inżynierów, kierowców testowych i motoryzacyjnych paparazzi, którzy wiedzą, że w ciągu jednego dnia można tam „ustrzelić” przynajmniej kilka prototypów. Byliśmy i potwierdzamy. Urobek z jednego dnia sięgnął 12 zamaskowanych aut.

W Arjeplog przedseryjne egzemplarze nowego BMW X3 musiały udowodnić, że niestraszne im ani niskie temperatury, ani śnieg. Skute lodem jeziora i wytyczane na nich tory dają możliwość zweryfikowania sposobu działania układu kierowniczego, jezdnego i napędowego, jak również porównywania wprowadzanych zmian. Potrzebny nowy tor? Żaden problem. Technicy z Arjeplog potrafią odwzorować na jeziorze niemal dowolny tor wyścigowy w skali 1:1. W przeciwieństwie do oryginału będzie on jednak idealnie płaski.

Z kolei otaczające jeziora wzgórza, miejscami bardzo strome, są doskonałym terenem do sprawdzenia terenowych możliwości samochodu.   

Podobne

Te modele BMW można już rejestrować jako zabytki

Nowy rok spowodował, że niektóre modele skończyły 30 lat i można je już rejestrować jako pojazdy zabytkowe. Sprawdzamy, na które modele BMW można już zakładać żółte tablice.  Rok 2024 spowodował, że wiele ciekawych modeli kończy już 30 lat. Przypomnijmy, że w większości Polski rejestracja samochodu jako pojazd zabytkowy jest możliwa, gdy miną właśnie trzy dekady…

BMW G21 330i Touring xDrive i BMW E21 320

Rodzinna bitwa, czy dziad pokona wnuka?

Pierwsza historyczna generacja BMW serii 3 miała dawać przede wszystkim frajdę z jazdy i zadowolenie z prowadzenia. Aktualne wcielenie serii 3, szczególnie w nadwoziu Touring, stawia na praktyczność oraz użyteczność. Czy taka zmiana w podejściu do kluczowego modelu marki BMW jest zmianą na lepsze? Dziad - E21 Był rok 1975. W siedzibie BMW czuć było wyraźne poruszenie. Wszyscy, począwszy od ludzi związanych z bawarską…