Bokiem do przodu. Inżynierowie BMW w akcji - Trends Magazines

Bokiem do przodu. Inżynierowie BMW w akcji

Przed wprowadzeniem na rynek każdy model samochodu musi przejść serię wnikliwych testów, które zweryfikują jego odporność na skrajne temperatury, jazdę w trudnych warunkach czy… nadmierną fantazję kierującego.

BMW testuje nowe X3 m.in. na zamarzniętych jeziorach w pobliżu szwedzkiej miejscowości Arjeplog, położonej 56 km od koła podbiegunowego. W okresie letnim w osadzie niewiele się dzieje. Zimą zjeżdżają tabuny inżynierów, kierowców testowych i motoryzacyjnych paparazzi, którzy wiedzą, że w ciągu jednego dnia można tam „ustrzelić” przynajmniej kilka prototypów. Byliśmy i potwierdzamy. Urobek z jednego dnia sięgnął 12 zamaskowanych aut.

W Arjeplog przedseryjne egzemplarze nowego BMW X3 musiały udowodnić, że niestraszne im ani niskie temperatury, ani śnieg. Skute lodem jeziora i wytyczane na nich tory dają możliwość zweryfikowania sposobu działania układu kierowniczego, jezdnego i napędowego, jak również porównywania wprowadzanych zmian. Potrzebny nowy tor? Żaden problem. Technicy z Arjeplog potrafią odwzorować na jeziorze niemal dowolny tor wyścigowy w skali 1:1. W przeciwieństwie do oryginału będzie on jednak idealnie płaski.

Z kolei otaczające jeziora wzgórza, miejscami bardzo strome, są doskonałym terenem do sprawdzenia terenowych możliwości samochodu.   

Podobne

Schmiedmann odbudowuje E30 M3 EVO2 w 9 minut- VIDEO

W najnowszym numerze BMW Trends opisujemy odbudowę tego M3 w siedzibie Schmiedmann'a. Jeżeli jednak chcielibyście zwizualizować sobie tę odbudowę nie tylko oczyma wyobraźni, to zapraszamy na 9-minutowy skrót video ze wszystkich prac wykonanych przez niemieckiego specjalistę od BMW. Czy Waszym zdaniem tuner dobrze wywiązał się z postawionego przed nim zadania? https://www.youtube.com/watch?v=1YJrYl8v2U4

Prototyp BMW, który wyprzedził epokę

Rekreacyjny charakter, zwiększony prześwit, 170-konny silnik, lekkie poszycie z tworzyw sztucznych i odporny na skręcanie szkielet ze stali. Wszystko to sprawiało, że prototyp BMW Z1 Coupé zdecydowanie wyprzedzał swoją epokę. W drugiej połowie 1985 roku ruszyły prace nad BMW Z1 – roadsterem ze 170-konnym silnikiem 2.5 R6, stalowym szkieletem nadwozia oraz wykonanym z tworzywa poszyciem,…