BMW Z18 to szalony prototyp. O co tutaj chodzi? - Trends Magazines

BMW Z18 to szalony prototyp. O co tutaj chodzi?

BMW Z18

W 1995 roku samochód koncepcyjny BMW Z18 przeszedł do historii jako pierwszy terenowy roadster opracowany przez BMW. Był to okres, w którym pragnienie wszechstronnej mobilności pod gołym niebem i pragnienie eksploracji terenowych terenów wywołały boom w segmencie motocykli Enduro.

 

Ośmiocylindrowy silnik o mocy 260 kW/355 KM napędzał ten prototyp, a zaprojektowany z myślą o złożoności technicznej napęd na cztery koła zapewniał niezbędną zdolność do jazdy w terenie. Plastikowe nadwozie zostało zamontowane na konstrukcji ramowej wykonanej z profili stalowych i nie różniło się niczym od łodzi – BMW Z18 było w stanie bez wysiłku jeździć po płaskich odcinkach wody. Zmienna koncepcja wnętrza – konfiguracje dwumiejscowe, czteromiejscowe i pick-up zostały zawarte w projekcie – sprawiły, że niezwykły pojazd koncepcyjny stał się prawdziwym wielozadaniowym pojazdem z kilku punktów widzenia.

Z czym kojarzy się Z18?

Napęd zwiastuje nadejście xDrive, przód został zapożyczony z BMW Z3, deska rozdzielcza jest podobna do tej z Z8, a podwójne nadkola przednich kół przypominają motocykle serii GS. Nam jednak najbardziej podoba się kierownica – polakierowana na srebrno wprost z… E36!

GALERIA BMW Z18

Podobne

O czym (nie)musi pamiętać kierowca w 2021 roku?

Nowy rok niesie ze sobą szereg zmian bardzo istotnie wpływających na codzienność kierowców. Część z nich już obowiązuje, cześć zacznie obowiązywać niebawem, część nadal mielona jest przez tryby machiny legislacyjnej. O czym musicie wiedzieć żeby w grudniu 2021 roku nadal cieszyć się z posiadania Prawa Jazdy i dowodu rejestracyjnego? Zapraszamy do naszego podsumowania. Na początek…

Chiptunig BMW. Na co uważać? Jakie błędy są popełniane?

Temat modyfikacji elektroniki sterującej pracą silnika (tzw. chiptuning) w turbodoładowanych silnikach był już wielokrotnie poruszany. Dla przypomnienia, operacja taka pozwala uzyskać lepsze od seryjnych parametry jednostki napędowej (czasem i skrzyni biegów) wykorzystując rezerwy mocy przewidziane przez producenta. Tak jak wiele jest pozytywnych opinii na ten temat, doszukać możemy się również negatywnych. Częściowo spowodowanych przez strach…