BMW Z18 to szalony prototyp. O co tutaj chodzi? - Trends Magazines

BMW Z18 to szalony prototyp. O co tutaj chodzi?

BMW Z18

W 1995 roku samochód koncepcyjny BMW Z18 przeszedł do historii jako pierwszy terenowy roadster opracowany przez BMW. Był to okres, w którym pragnienie wszechstronnej mobilności pod gołym niebem i pragnienie eksploracji terenowych terenów wywołały boom w segmencie motocykli Enduro.

 

Ośmiocylindrowy silnik o mocy 260 kW/355 KM napędzał ten prototyp, a zaprojektowany z myślą o złożoności technicznej napęd na cztery koła zapewniał niezbędną zdolność do jazdy w terenie. Plastikowe nadwozie zostało zamontowane na konstrukcji ramowej wykonanej z profili stalowych i nie różniło się niczym od łodzi – BMW Z18 było w stanie bez wysiłku jeździć po płaskich odcinkach wody. Zmienna koncepcja wnętrza – konfiguracje dwumiejscowe, czteromiejscowe i pick-up zostały zawarte w projekcie – sprawiły, że niezwykły pojazd koncepcyjny stał się prawdziwym wielozadaniowym pojazdem z kilku punktów widzenia.

Z czym kojarzy się Z18?

Napęd zwiastuje nadejście xDrive, przód został zapożyczony z BMW Z3, deska rozdzielcza jest podobna do tej z Z8, a podwójne nadkola przednich kół przypominają motocykle serii GS. Nam jednak najbardziej podoba się kierownica – polakierowana na srebrno wprost z… E36!

GALERIA BMW Z18

Podobne

Limitowane BMW M240i od AC Schnitzera

Świętujący w ubiegłym roku 30-lecie działalności AC Schnitzer oddał do dyspozycji klienta jubileuszowy model. ACL2S powstał na bazie BMW M240i. Oficjalne odsłonięcie auta nastąpiło podczas salonu samochodowego w Genewie. ACL2S jest dostępne w wersji zamkniętej, jak również jako Cabrio. Na tym kończą się dobre wiadomości. Tuner z Akwizgranu przygotował zaledwie 30 zestawów do konwersji M240i w ACL2S.…