BMW Z18 to szalony prototyp. O co tutaj chodzi? - Trends Magazines

BMW Z18 to szalony prototyp. O co tutaj chodzi?

BMW Z18

W 1995 roku samochód koncepcyjny BMW Z18 przeszedł do historii jako pierwszy terenowy roadster opracowany przez BMW. Był to okres, w którym pragnienie wszechstronnej mobilności pod gołym niebem i pragnienie eksploracji terenowych terenów wywołały boom w segmencie motocykli Enduro.

 

Ośmiocylindrowy silnik o mocy 260 kW/355 KM napędzał ten prototyp, a zaprojektowany z myślą o złożoności technicznej napęd na cztery koła zapewniał niezbędną zdolność do jazdy w terenie. Plastikowe nadwozie zostało zamontowane na konstrukcji ramowej wykonanej z profili stalowych i nie różniło się niczym od łodzi – BMW Z18 było w stanie bez wysiłku jeździć po płaskich odcinkach wody. Zmienna koncepcja wnętrza – konfiguracje dwumiejscowe, czteromiejscowe i pick-up zostały zawarte w projekcie – sprawiły, że niezwykły pojazd koncepcyjny stał się prawdziwym wielozadaniowym pojazdem z kilku punktów widzenia.

Z czym kojarzy się Z18?

Napęd zwiastuje nadejście xDrive, przód został zapożyczony z BMW Z3, deska rozdzielcza jest podobna do tej z Z8, a podwójne nadkola przednich kół przypominają motocykle serii GS. Nam jednak najbardziej podoba się kierownica – polakierowana na srebrno wprost z… E36!

GALERIA BMW Z18

Podobne

low_KW_Variante_3_BMW_3er_G31_Touring

Gwint dla BMW Touring G31

Nowe BMW serii 3 staje się ulubionym modelem tunerów. Komplety zawieszeń dla Touringa G31 z napędem xDrive właśnie zaprezentowało KW. Klienci mają do wyboru zestawy Variant 1 i Variant 2 oraz gwintowany Variant 3. Pierwszy z wymienionych ma zdefiniowaną przez ekspertów KW charakterystykę sprężyn i amortyzatorów. Zapewnia lepsze prowadzenie od seryjnego zawieszenia, a jednocześnie nie…

BMW M5 F90 Competition I BMW E28 M5 widok z przodu

Nowy, czy youngtimer? Walka na szczycie: E28 M5 vs. F90 M5

625 KM, 750 Nm, 3,3 sekundy do setki oraz 305 km/h prędkości maksymalnej. Dane techniczne BMW M5 Competition robią wrażenie. Jeszcze większe na wszystkich fanach marki robi pierwsza generacja bawarskiego supersedana. Nieosiągalna, kultowa i bardzo rzadka. Zobaczyć te dwa auta obok siebie graniczy z cudem. Nam jednak udało się zorganizować spotkanie na prawdziwym motoryzacyjnym szczycie! E28 M5 Rok 1984 jest ważny…