BMW X7 M50i od Dahlera - szybsze od M5 - Trends Magazines

BMW X7 M50i od Dahlera – szybsze od M5

Jeżeli rozglądacie się za dużym rodzinnym SUVem, ale jednocześnie chcielibyście mieć coś o osiągach BMW M5, to X7 od Dahlera jest dla was. Szwajcarski tuner przygotował tutaj naprawdę mocny zestaw!

Już BMW X7 w podstawowej odmianie benzynowej – 40i jeździ zaskakująco dobrze (jak na auto tych rozmiarów), co mieliśmy okazję sprawdzić. Wersja M50i to już potwór – 530 KM i 750 Nm krzesane z 4,4-litrowego V8 mówi samo za siebie. Ale znajdą się zapewne tacy, którym to nie wystarczy. I tu wkracza firma Dahler. Pakiet wzmacnia silnik do aż 630 KM i 830 Nm. Na tym nie koniec, firma zapowiada jeszcze mocniejszą modyfikację do 646 KM i 850 Nm!

Aby dać upust mocy, Dahler oferuje zdjęcie fabrycznej blokady z 250 km/h do nawet 330 km/h, choć nie zostało to oficjalnie zmierzone. Czy pomimo 630, czy nawet 646 KM udałoby się osiągnąć taką prędkość maksymalną? Nie damy sobie uciąć ręki, a nawet palca, bowiem X7 to ponad 5-metrowy kolos o wadze 2,5 tony. Nawet przy obniżonym zawieszeniu ten wynik mógłby być trudny do osiągnięcia. 

Oprócz podniesienia mocy, zmiany widać też na zewnątrz. Pojawiły się 23-calowe felgi, czy sportowy układ wydechowy z czterema końcówkami. BMW X7 M50i od Dahlera to będzie biały (a w zasadzie szary) kruk. Wersja Dark Shadow Edition została ograniczona do 500 egzemplarzy. Cena niestety nieznana. Co sądzicie o przeróbkach takich kolosów?

Konrad Maruszczak

Podobne

Porsche Cayenne GTS – znamy ceny w Polsce

Porsche Cayenne po faceliftingu doczekało się najmocniejszego wariantu - GTS. Krwistoczerwony SUV ma pod maską doładowane 4-litrowe V8 i równe 500 KM mocy. Ile kosztuje nowe Porsche Cayenne GTS w Polsce? Porsche Cayenne GTS to SUV, który ma dostarczyć kierowcy sportowych emocji za kierownicą.  Wersja GTS (Gran Turismo Sport) oznacza połączenie wysokich osiągów z codzienną…

Lampy projektorowe, ksenonowe, LED i OLED czyli świetlne innowacje BMW

Przed laty wszystko było prostsze. Silniki, zawieszenia czy opony. Z biegiem czasu udoskonalono nawet reflektory pojazdów. Niegdyś kierowcom musiał wystarczyć snop generowany przez słabą żarówkę i zamontowany za nią odbłyśnik. Teraz drogę coraz częściej rozświetlają niewielkie i wydajne diody. Z PRZODU Pierwszy samochód BMW trafił na drogi w 1929 roku. Sześciowoltowe żarówki, mimo że współpracowały…