BMW X5 M: ZAWIESZENIE NA DOPINGU - Trends Magazines

BMW X5 M: ZAWIESZENIE NA DOPINGU

BMW z gamy M przez wielu są uważane za synonim perfekcji. Nieco inne zdanie ma firma H&R. Specjalista od zawieszeń wziął pod lupę X5 M.

Zdiagnozowano zbyt duży prześwit, za miękkie nastawy oraz ograniczony rozstaw kół. Poprawienie bawarskiej fabryki nie było trudne. H&R zredukowało prześwit X5 M o 35 mm. W tym celu na przednią oś zamontowano akcesoryjne sprężyny. Z tyłu zmodyfikowano mocowania pneumatycznego zawieszenia.

Tuner podkreśla, że obniżony prześwit nie zaburza charakterystyki pracy pozostałych elementów – z amortyzatorami czy łącznikami stabilizatorów włącznie. Dodał jednak X5 M charakteru. Muskularny SUV pięknie przysiadł. Na szybciej pokonywanych zakrętach docenimy obniżony środek ciężkości. Właściwości jezdne można poprawić także podkładkami dystansowymi, które zwiększają rozstaw kół. Do X5 H&R proponuje dyski o grubości 6-60 mm.

Tradycyjnie już H&R nie zleciło zewnętrznej firmie elektronicznego tuningu jednostki napędowej. 575 KM i 720 Nm z podwójnie doładowanego 4.4 V8 uznano za całkowicie satysfakcjonujące.

Podobne

Test_BMW_225xe_widok z tyłu

225xe – rodzinny van z genami BMW i8

Dodatkowy silnik elektryczny potrafi znacząco zmienić charakter auta. Przekonaliśmy się o tym podczas testu 225xe – rodzinnego vana z genami BMW i8. BMW serii 2 Active Tourer został wprowadzony na rynek w 2014 roku. Rodzinny van, który w bazowej wersji ma napęd na przednią oś oraz trzycylindrowe silniki, wzbudził wiele kontrowersji. Rynek jednak dobrze przyjął samochód o typowych dla BMW ponadprzeciętnych…

BMW 1600 GT Cabrio. Jedyne takie!

Istnieją samochody, na widok których oczy ze zdumienia przecierają oczy nawet pracownicy fabrycznych muzeów. Jednym z nich jest BMW 1600 GT Cabrio. Wyprodukowano tylko dwa prototypy, a do dziś przetrwał jeden z nich. Historia BMW 1600 GT jest ciekawa i niezwykle zawiła. Smukła, utrzymana we włoskim stylu linia nadwozia nie kojarzy się z modelami bawarskiej…