BMW X5 LM (V12 Le Mans) na Nürburgring - WIDEO - Trends Magazines

BMW X5 LM (V12 Le Mans) na Nürburgring – WIDEO

X5 LM Nürburgring

W 2000 roku BMW postanowiło zbudować najszybszego SUV-a świata. Bazą do jego przygotowania było produkowane od kilku miesięcy X5 E53.  Pod maskę trafiło 6.0 V12, które spisywało się na medal w bolidach startujących w 24-godzinnych wyścigach Le Mans. Prace nad BMW X5 Le Mans trwały cztery miesiące.

Jednostka wciśnięta do X5 LM produkuje okrągłe 700 KM. Kierowcy wyścigowego BMW V12 LMR mieli do dyspozycji „jedynie” 580 KM. Wyciśnięcie dodatkowej mocy było możliwie, gdyż X5 LM nie podlega sportowym regulaminom, a co za tym idzie – nie musi posiadać zwężek w układzie dolotowym.

X5 LM w Zielonym Piekle

W połowie 2001 roku Hans-Joachim Stuck zabrał BMW X5 LM na północną pętlę Nürburgringu. Doświadczony kierowca wykręcił imponujący czas 7:49:93. To rezultat o 26 sekund lepszy od odnotowanego przez BMW Z8 – wówczas najszybszego seryjnie produkowanego BMW na „Ringu”. Warto dodać, że czas X5 LM wciąż robi piorunujące wrażenie. W 2010 roku 450-konne BMW M3 E92 GTS pokonało 20,8-kilometrowe okrążenie w czasie 7:48.

X5 LM na Nürburgring – WIDEO

 

Podobne

Tuning silnika M50B25. Jak uzyskać 500 KM?

Motor M50B25 pozostaje jednym z najbardziej solidnych, a do tego podatnych na tuning silników BMW - blok wytrzymuje znaczne przyrosty mocy. Najprostszym sposobem na uzyskanie dodatkowych koni jest „uturbienie” jednostki. Niewątpliwie świetnie do tego nadaje się jeden z najlepszych silników BMW - popularna 2,5-litrówka M50B25. Przypominamy w związku z tym artykuł z BMW TRENDS 2/2007.…

Ktoś przesadził na hamowni z tym BMW M4. Ta moc to potęga!

Właściciele już seryjnie mocnych aut często czują niedosyt i dokładają kolejne konie mechaniczne do swoich pojazdów. Jednostka S58 w BMW M4 potrafi naprawdę sporo znieść, a dowodem na to jest to zielone M4, które dosłownie eksplodowało na hamowni! Linia mocnych BMW ze znaczkiem M (tym prawdziwym M, nie takim co można dokleić do 320d), znalazła…