BMW X5 LM (V12 Le Mans) na Nürburgring - WIDEO - Trends Magazines

BMW X5 LM (V12 Le Mans) na Nürburgring – WIDEO

X5 LM Nürburgring

W 2000 roku BMW postanowiło zbudować najszybszego SUV-a świata. Bazą do jego przygotowania było produkowane od kilku miesięcy X5 E53.  Pod maskę trafiło 6.0 V12, które spisywało się na medal w bolidach startujących w 24-godzinnych wyścigach Le Mans. Prace nad BMW X5 Le Mans trwały cztery miesiące.

Jednostka wciśnięta do X5 LM produkuje okrągłe 700 KM. Kierowcy wyścigowego BMW V12 LMR mieli do dyspozycji „jedynie” 580 KM. Wyciśnięcie dodatkowej mocy było możliwie, gdyż X5 LM nie podlega sportowym regulaminom, a co za tym idzie – nie musi posiadać zwężek w układzie dolotowym.

X5 LM w Zielonym Piekle

W połowie 2001 roku Hans-Joachim Stuck zabrał BMW X5 LM na północną pętlę Nürburgringu. Doświadczony kierowca wykręcił imponujący czas 7:49:93. To rezultat o 26 sekund lepszy od odnotowanego przez BMW Z8 – wówczas najszybszego seryjnie produkowanego BMW na „Ringu”. Warto dodać, że czas X5 LM wciąż robi piorunujące wrażenie. W 2010 roku 450-konne BMW M3 E92 GTS pokonało 20,8-kilometrowe okrążenie w czasie 7:48.

X5 LM na Nürburgring – WIDEO

 

Podobne

Family guy, czyli BMW F11 530d w stylu stance

Przygoda Mateusza z BMW zaczęła się w 2010 roku, gdy wspólnie z narzeczoną kupił pierwsze auto. Było to E46 touring, który modyfikowali przez prawie cztery lata. Początkowo na sprężynach obniżających, a później na gwincie i spasowanych szerokich dziewiętnastkach. Ten styl zdecydowanie najmocniej przypadł im do gustu. Po sprzedaży E46 w 2014 roku, czekając na narodziny…

Niemiec zaparkował nowe BMW X6. Taki widok zastał rankiem

Wydawałoby się, że kradzież kół to tylko wspomnienie Polski lat 90. Mamy rok 2022, a takie sytuacje niestety wciąż się zdarzają, o czym przekonał się niemiecki właściciel BMW X6.  Dzisiejsze SUVy i generalnie nowe samochody wyjeżdżają z fabryki przeważnie z dużymi kołami. W autach klasy premium oczywiście chodzi o wygląd, dlatego właściciele drogich aut często…