BMW wyprodukowało już 2 miliony Serii 7 - Trends Magazines

BMW wyprodukowało już 2 miliony Serii 7

Z niemieckiej fabryki Dingolfing wyjechała „siódemka” z numerem 2 000 000. Flagowy model BMW znalazł od początku produkcji aż tylu nabywców. 

BMW Serii 7 od zawsze wyznaczało trendy stylistyczne oraz nowinki technologiczne, które potem są wykorzystywane w modelach niższego segmentu. Tak było od początku istnienia flagowego modelu, czyli od 1977 roku. Wówczas w tej samej fabryce w Dingolfing wyjechały pierwsze egzemplarze BMW 7 E23

Dziś na rynku obecna jest już siódma generacja BMW Serii 7. Naszpikowana jest najnowocześniejszą technologią, a wraz ze standardową „siódemką” po raz pierwszy pojawiło się w pełni elektryczne i7. Właśnie taki model otrzymał numer 2 000 000. Jubileuszowy egzemplarz to elektryczne i7 xDrive60. Auto otrzymało czarny lakier, a wnętrze wykończono wegańską skórą o barwie koniakowej.

BMW i7 xDrive60 napędzają dwa silniki elektryczne. Łącznie generują one moc 544 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 745 niutonometrów. Nielekkie, bo ważące 2715 kg auto rozpędza się do setki w czasie 4,7 sekundy. Na pokładzie znajdują się akumulatory o pojemności 101,7 kWh, które zapewniają zasięg do 625 kilometrów. Cena BMW i7 w polskich salonach startuje od 650 000 złotych.

Fabryka w Dingolfing to największa spośród ponad 30 tego typu lokalizacji BMW na całym świecie. Wyjeżdżają stąd egzemplarze Serii 4, Serii 5, Serii 7, Serii 8 oraz iX. Rocznie montowanych jest tu około 250 000 samochodów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Szlachetny rodowód BMW E36 323ti

BMW serii 3 w wersji compact bywa uważane za ubogiego krewnego większych aut z Bawarii. Oznaczenie wybranego przez Adriana modelu 323ti wskazuje jednak, że auto ma naprawdę szlachetny rodowód. BMW 2002TI oraz 2002Tii pobudzały wyobraźnię sportowo nastawionych kierowców, zanim zaczęła się epoka M3. E36 compact napędzany silnikiem M52B25 to pierwszy własny samochód Adriana. Wcześniej jeździł…

BMW E28 Touring od przodu

BMW E28 Touring? Nietypowy projekt z Polski

Mateusz miał już w swoim garażu "rekina" E28, ale czegoś mu brakowało i chciał stworzyć coś wyjątkowego. Ponieważ jest blacharzem, nie było dla niego problemu przerobić seryjnego sedana w auto o nadwoziu kombi.  BMW E28 wychodziło seryjnie tylko w nadwoziu sedan. Producent podejmował stworzenie Touringa na bazie Serii 7 E23, ale nigdy w "piątce". Niektórzy…