Z niemieckiej fabryki Dingolfing wyjechała „siódemka” z numerem 2 000 000. Flagowy model BMW znalazł od początku produkcji aż tylu nabywców.
BMW Serii 7 od zawsze wyznaczało trendy stylistyczne oraz nowinki technologiczne, które potem są wykorzystywane w modelach niższego segmentu. Tak było od początku istnienia flagowego modelu, czyli od 1977 roku. Wówczas w tej samej fabryce w Dingolfing wyjechały pierwsze egzemplarze BMW 7 E23.
Dziś na rynku obecna jest już siódma generacja BMW Serii 7. Naszpikowana jest najnowocześniejszą technologią, a wraz ze standardową „siódemką” po raz pierwszy pojawiło się w pełni elektryczne i7. Właśnie taki model otrzymał numer 2 000 000. Jubileuszowy egzemplarz to elektryczne i7 xDrive60. Auto otrzymało czarny lakier, a wnętrze wykończono wegańską skórą o barwie koniakowej.
BMW i7 xDrive60 napędzają dwa silniki elektryczne. Łącznie generują one moc 544 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 745 niutonometrów. Nielekkie, bo ważące 2715 kg auto rozpędza się do setki w czasie 4,7 sekundy. Na pokładzie znajdują się akumulatory o pojemności 101,7 kWh, które zapewniają zasięg do 625 kilometrów. Cena BMW i7 w polskich salonach startuje od 650 000 złotych.
Fabryka w Dingolfing to największa spośród ponad 30 tego typu lokalizacji BMW na całym świecie. Wyjeżdżają stąd egzemplarze Serii 4, Serii 5, Serii 7, Serii 8 oraz iX. Rocznie montowanych jest tu około 250 000 samochodów.