Miłośnicy sojowego latte i czipsów z jarmużu rzucą się na nowe BMW. A to ze względu na wnętrze - Trends Magazines

Miłośnicy sojowego latte i czipsów z jarmużu rzucą się na nowe BMW. A to ze względu na wnętrze

BMW_i3s

BMW i Mini ogłosili, że kończą z wykorzystywaniem skóry do obicia wnętrz nowych modeli. Teraz materiały użyte do foteli i boczków będą wegańskie. 

Bawarski koncern ogłosił, że do 2050 roku osiągną 100 proc. neutralności węglowej przez cały cykl „życia” wyprodukowanego przez nich samochodu. Cel jest ambitny i już teraz podejmowane są pierwsze znaczące decyzje. Pierwsze zmiany zobaczymy we wnętrzach nowych BMW i Mini. 

Któż nie lubi zapachu skóry w nowym aucie i miękkiego w dotyku materiału na fotelach, boczkach, czy desce rozdzielczej. Te luksusy już niedługo znikną w nowych BMW i zostaną zastąpione wegańskimi materiałami. Oczywiście Niemcy zapewniają, że wnętrza BMW oraz Mini zachowają charakter premium, a przy tym uda się ograniczyć emisję CO2 o około 85 proc.

Zmiana ta obejmie praktycznie wszystkie elementy wnętrza łącznie z kierownicą, tapicerką i deską rozdzielczą. BMW podkreśla, że niezależnie od użytych materiałów wszystkie elementy wnętrza będą odporne na zużycie i zabrudzenia oraz wizualnie mają przypominać naturalną skórę.

Mimo, że zmiana może wydawać się radykalna, w BMW nie jest to nowość. Przy produkcji tapicerki do modelu i3 wykorzystywano chociażby przetworzone puszki aluminiowe i plastikowe butelki. Natomiast „skórzaną” produkowano z… liści oliwnych. 

Bawarczycy informują, że od 2023 r. w ich samochodach materiały pochodzenia zwierzęcego będą znajdować się tylko w niezbędnych do produkcji elementach np. w lakierach (lanolina) lub topnikach do lakierów (wosk pszczeli).

2 komentarze

  1. „Przy produkcji tapicerki do modelu i3 wykorzystywano chociażby przetworzone puszki aluminiowe i plastikowe butelki. Natomiast „skórzaną” produkowano z… liści oliwnych.”

    Bzdury piszesz… w i3 skóra jest naturalna, a do jej barwienia używane były jedynie naturalne barwniki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Prototyp BMW, który wyprzedził epokę

Rekreacyjny charakter, zwiększony prześwit, 170-konny silnik, lekkie poszycie z tworzyw sztucznych i odporny na skręcanie szkielet ze stali. Wszystko to sprawiało, że prototyp BMW Z1 Coupé zdecydowanie wyprzedzał swoją epokę. W drugiej połowie 1985 roku ruszyły prace nad BMW Z1 – roadsterem ze 170-konnym silnikiem 2.5 R6, stalowym szkieletem nadwozia oraz wykonanym z tworzywa poszyciem,…

Tuning BMW E36 328iC widok z tyłu

Unikatowy, pneumatyczny kabriolet BMW E36 328iC

Jak zmienić kabriolet w unikatowe auto? Niełatwo. Trudno jest znaleźć odpowiedni samochód, gdy ma się spore wymagania. Damian szukał auta z lat 90. z silnikiem o mocy przynajmniej 170 KM i w nienagannym stanie technicznym. Przeglądając liczne portale aukcyjne mógł zdecydować się samochody różnych marek. Wybrał jednak leciwe E36 z bogatym wyposażeniem i atrakcyjnymi kołami…