BMW rezygnuje z subskrypcji za grzane fotele. Ale to nie koniec opłat - Trends Magazines

BMW rezygnuje z subskrypcji za grzane fotele. Ale to nie koniec opłat

W zeszłym roku Internet płakał ze śmiechu, gdy BMW poinformowało o pomyśle cyklicznych opłat za niektóre funkcje w samochodzie. Minął rok i Niemcy wycofali się z tego pomysłu. Choć subskrypcje pozostaną dla innych funkcji.

Producenci co rusz szukają nowych sposobów na zarobienie dodatkowych pieniędzy. BMW wpadło na pomysł, że będzie pobierać cykliczne opłaty za niektóre funkcje, np. podgrzewanie foteli. Kierowca miał do wyboru płacić za nie tylko w okresach zimowych. Brzmi logicznie, ale przecież podczas zamawiania auta musiał dodać do opcji podgrzewane fotele, a potem dodatkowo za nie płacić. W efekcie klienci w ogóle z tego nie korzystali.

Oczywiście internauci drwili z kontrowersyjnego pomysłu Niemców, powstały liczne memy, a nawet producenci innych marek zaczęli się naśmiewać. Teraz zdaje się, że BMW poszło po rozum do głowy i rezygnuje z subskrypcji, choć nie całkowicie.

W opcjach dodatkowych pozostaną pakiety usług serwisowych, czy aktualizacji oprogramowania (np. nowe mapy). Niektórzy twierdzą też, że producenci będą montować fotele z matą grzewczą, ale bez funkcji ich włączania, jeśli podczas konfiguracji klient tego nie zamówi. W efekcie fotele będą wyposażone w funkcje grzania, ale ta pozostanie nieaktywna. Podobnie może być z tempomatem, zwykłym lub aktywnym. 

Może nasuwać się pytanie – dlaczego producenci aut tak kombinują? Można ich tłumaczyć tym, że produkcja samochodów jest coraz droższa, a co za tym idzie zysk mniejszy i jest to sposób na szukanie dodatkowych pieniędzy. Nowe auta i tak są bardzo drogie i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Pojawiają się także głosy, że nad niemiecką motoryzacją krążą czarne chmury, a na rynku zaczynają przodować Chińczycy. Czy jednak jest tak źle, że producenci muszą uciekać się do tak absurdalnych form dodatkowego zysku?

Koniecznie daj znać, co o tym myślisz na forum BMW Klub Polska!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning-VW-Garbus-widok z góry

160 km/h zabytkowym Garbusem i to nie koniec możliwości!

Volkswagen Garbus jest modelem wyjątkowym, z bogatą przeszłością, należy do najbardziej znanych i rozpoznawalnych samochodów świata. Jego historię zapoczątkowało porozumienie, jakie 17 stycznia 1934 r. podpisali konstruktor Ferdinand Porsche i ówczesny rząd niemiecki, dotyczące zaprojektowania niedrogiego „samochodu dla ludu”. Tak narodziło się auto, które do dziś ma wielu miłośników, nie tylko wśród amatorów zabytkowych modeli.…

e36 pickup 3 osie

Druciarstwo: 3-osiowy pickup na bazie BMW E36

Tuning na świecie ma wiele twarzy. Zobaczcie BMW E36 pick-up z Indonezji. Auto w 2019 było wystawione na sprzedaż za około 6 tys. Euro. Kupilibyście? Cztery koła to za mało To chyba jedyne na świecie BMW z trzema osiami. Jakby się zastanowić, to żadne inne BMW z tyloma rzędami kół nie przychodzi mi do głowy...…