BMW podaje nieprawdziwe dane techniczne? Nowe XM odwiedziło hamownię - Trends Magazines

BMW podaje nieprawdziwe dane techniczne? Nowe XM odwiedziło hamownię

BMW okrzyknęło model XM najmocniejszym BMW w historii marki. Faktycznie 653 KM i 800 Nm robi wrażenie, ale okazuje się, że te wartości są nieprawdziwe. 

Nowe BMW XM to nie tylko najmocniejszy model w historii, ale prawdopodobnie też najcięższy – waży ponad 2700 kg. Astronomiczne wartości postanowiono sprawdzić na hamowni. Wynik? Wartości są zaniżone, co już miało kiedyś miejsce chociażby w przypadku modelu M4 CSL

Jak się okazuje, nowoczesne samochody nie są łatwe do zmierzenia na hamowni, bowiem różne tryby jazdy, które sterują mocą silnika pokazują niejednoznaczne wartości. Podjęto jednak próbę zmierzenia nowego BMW XM, wyniki są dość zaskakujące. 

Maksymalne wartości, które widzimy na nagraniu to 614.84 KM oraz 771.65 Nm momentu obrotowego. To wynik zmierzony na kołach, co według autora powoduje utratę ok. 20% realnej mocy. To by oznaczało, że BMW XM charakteryzuje się mocną ok. 768 KM i 965 Nm. W porównaniu do fabrycznych 653 KM i 800 Nm robi wrażenie. 

Warto dodać, że auto nie było w pełni naładowane podczas próby, co również może mieć wpływ na ostateczne wartości. 

Z drugiej strony w ofercie jest również limitowana wersja Red Label, która ma moc aż 750 KM i 1000 Nm!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Niemcy przyjeżdżają tankować do Polski

Turystyka paliwowa w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Wprowadzone 1 lutego obniżki na stacjach benzynowych zachęciły naszych zachodnich sąsiadów do zapełniania baków ich aut.  Nic dziwnego. Według portalu "e-petrol" średnia cena benzyny 95 w Polsce wynosi 5,19 zł, a oleju napędowego - 5,28 zł. Jak podaje "Global Petrol Prices" w Niemczech za litr benzyny 95…

Niepozornie szybkie BMW E30 – galeria zdjęć

Zadbane BMW E30 u wielu osób wywołuje podziw. Klasyczne i niezmodyfikowane modele zadają szyku wszędzie tam, gdzie się pojawią. Jednak prezentowane, białe E30 Przemka pod płaszczykiem klasycznej linii skrywa "mały" bonus. Ponad 200-konny, zmodyfikowany, 3-litrowy silnik zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy oraz świetne czasy przyspieszeń. "Sleeper" idealny?