BMW podaje nieprawdziwe dane techniczne? Nowe XM odwiedziło hamownię - Trends Magazines

BMW podaje nieprawdziwe dane techniczne? Nowe XM odwiedziło hamownię

BMW okrzyknęło model XM najmocniejszym BMW w historii marki. Faktycznie 653 KM i 800 Nm robi wrażenie, ale okazuje się, że te wartości są nieprawdziwe. 

Nowe BMW XM to nie tylko najmocniejszy model w historii, ale prawdopodobnie też najcięższy – waży ponad 2700 kg. Astronomiczne wartości postanowiono sprawdzić na hamowni. Wynik? Wartości są zaniżone, co już miało kiedyś miejsce chociażby w przypadku modelu M4 CSL

Jak się okazuje, nowoczesne samochody nie są łatwe do zmierzenia na hamowni, bowiem różne tryby jazdy, które sterują mocą silnika pokazują niejednoznaczne wartości. Podjęto jednak próbę zmierzenia nowego BMW XM, wyniki są dość zaskakujące. 

Maksymalne wartości, które widzimy na nagraniu to 614.84 KM oraz 771.65 Nm momentu obrotowego. To wynik zmierzony na kołach, co według autora powoduje utratę ok. 20% realnej mocy. To by oznaczało, że BMW XM charakteryzuje się mocną ok. 768 KM i 965 Nm. W porównaniu do fabrycznych 653 KM i 800 Nm robi wrażenie. 

Warto dodać, że auto nie było w pełni naładowane podczas próby, co również może mieć wpływ na ostateczne wartości. 

Z drugiej strony w ofercie jest również limitowana wersja Red Label, która ma moc aż 750 KM i 1000 Nm!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW serii 5 LONG CHINA

Na rynek trafia przedłużone BMW serii 5 LCI. Gdzie można je kupić?

Po wprowadzeniu na rynek nowego BMW serii 5 w lipcu 2020 r., teraz swoją premierę ma wersja przeznaczona na rynek chiński podczas targów Auto China 2020 w Pekinie. Nowe BMW serii 5 jest również dobrze przygotowane na rynek chiński pod względem łączności i obsługi. Chińscy klienci tradycyjnie przywiązują dużą wagę do aspektów komfortu. Ponieważ wizualna…

Jest decyzja ws. silników spalinowych. Istnieje pewna furtka

Na forum Unii Europejskiej Rada padła ostateczna decyzja zakazująca sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi. Przeciwko głosowała jedynie Polska. Jest jednak pewna ugoda, która wciąż umożliwi produkcję tradycyjnych samochodów. Po decyzji UE, mającej na celu redukcję emisji CO2 nowych aut osobowych i dostawczych o 100 proc. od 2035 roku, oburzyły się Niemcy. Wydawało się, że…