BMW podaje nieprawdziwe dane techniczne? Nowe XM odwiedziło hamownię - Trends Magazines

BMW podaje nieprawdziwe dane techniczne? Nowe XM odwiedziło hamownię

BMW okrzyknęło model XM najmocniejszym BMW w historii marki. Faktycznie 653 KM i 800 Nm robi wrażenie, ale okazuje się, że te wartości są nieprawdziwe. 

Nowe BMW XM to nie tylko najmocniejszy model w historii, ale prawdopodobnie też najcięższy – waży ponad 2700 kg. Astronomiczne wartości postanowiono sprawdzić na hamowni. Wynik? Wartości są zaniżone, co już miało kiedyś miejsce chociażby w przypadku modelu M4 CSL

Jak się okazuje, nowoczesne samochody nie są łatwe do zmierzenia na hamowni, bowiem różne tryby jazdy, które sterują mocą silnika pokazują niejednoznaczne wartości. Podjęto jednak próbę zmierzenia nowego BMW XM, wyniki są dość zaskakujące. 

Maksymalne wartości, które widzimy na nagraniu to 614.84 KM oraz 771.65 Nm momentu obrotowego. To wynik zmierzony na kołach, co według autora powoduje utratę ok. 20% realnej mocy. To by oznaczało, że BMW XM charakteryzuje się mocną ok. 768 KM i 965 Nm. W porównaniu do fabrycznych 653 KM i 800 Nm robi wrażenie. 

Warto dodać, że auto nie było w pełni naładowane podczas próby, co również może mieć wpływ na ostateczne wartości. 

Z drugiej strony w ofercie jest również limitowana wersja Red Label, która ma moc aż 750 KM i 1000 Nm!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW X3 M E83 4

SUV na bazie M3 E46? Tak, oto BMW X3 M E83

W czasach pierwszego X3 mało kto jeszcze myślał, że SUVy mogą być sportowe, choć to słowo jest na stałe wpisane w ich nazwę. Dziś BMW X3 M nikogo nie dziwi, ale brakuje tam kultowej wolnossącej jednostki S54. Ten gość znalazł na to rozwiązanie.  Obecne BMW X3 M, czyli sportowa wariacja na temat tego SUVa klasy…

Więcej niż kombi E36 328i Touring i E46 320D Touring

Wielu fanów marki BMW nie zgadza się na określanie wersji nadwoziowej Touring mianem kombi. Może to wynikać z historii bawarskiej firmy – pierwszymi samochodami noszącymi to oznaczenie były 1600, 2000 i 2002 z zaprojektowanymi przez Giovanniego Michelottiego nadwoziami łączącymi cechy coupé i hatchbacka. Linię Touringów reprezentowaną przez E36 i E46, którymi przyjechali na naszą fotograficzną…