BMW podaje nieprawdziwe dane techniczne? Nowe XM odwiedziło hamownię - Trends Magazines

BMW podaje nieprawdziwe dane techniczne? Nowe XM odwiedziło hamownię

BMW okrzyknęło model XM najmocniejszym BMW w historii marki. Faktycznie 653 KM i 800 Nm robi wrażenie, ale okazuje się, że te wartości są nieprawdziwe. 

Nowe BMW XM to nie tylko najmocniejszy model w historii, ale prawdopodobnie też najcięższy – waży ponad 2700 kg. Astronomiczne wartości postanowiono sprawdzić na hamowni. Wynik? Wartości są zaniżone, co już miało kiedyś miejsce chociażby w przypadku modelu M4 CSL

Jak się okazuje, nowoczesne samochody nie są łatwe do zmierzenia na hamowni, bowiem różne tryby jazdy, które sterują mocą silnika pokazują niejednoznaczne wartości. Podjęto jednak próbę zmierzenia nowego BMW XM, wyniki są dość zaskakujące. 

Maksymalne wartości, które widzimy na nagraniu to 614.84 KM oraz 771.65 Nm momentu obrotowego. To wynik zmierzony na kołach, co według autora powoduje utratę ok. 20% realnej mocy. To by oznaczało, że BMW XM charakteryzuje się mocną ok. 768 KM i 965 Nm. W porównaniu do fabrycznych 653 KM i 800 Nm robi wrażenie. 

Warto dodać, że auto nie było w pełni naładowane podczas próby, co również może mieć wpływ na ostateczne wartości. 

Z drugiej strony w ofercie jest również limitowana wersja Red Label, która ma moc aż 750 KM i 1000 Nm!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Klasycznymi piątkami przez świat. Nie lada wyzwanie

Sześć osób tworzących zespół 5ever postanowiło trzema piątkami E34 520i wziąć udział w Allgäu Orient Rallye, czyli niemieckim odpowiedniku polskiego Złombola. W imprezie można wziąć udział przynajmniej 20-letnim samochodem o wartości poniżej 1111,11 euro bądź motocyklem, którego 1 ccm silnika kosztował w przeliczeniu mniej niż 11,11 euro. Na taką samą kwotę wyceniono maksymalny koszt noclegu…

Tuning-VW-Golf-3-GTI-widok z tyłu

Ten VW Golf 3 GTI to ponadczasowy projekt

Premiera Golfa mk3 GTI spotkała się z chłodnym przyjęciem. Przedstawiciel trzeciego pokolenia legendarnego małego sportowego mk1 zdawał się jego przeciwieństwem - miał niezbyt mocny silnik i stosunkowo ciężkie nadwozie.   Poszukiwany ABF Wersja GTI Golfa 3 z dwulitrowym silnikiem o mocy 115 KM przegrywała pod każdym względem z najmocniejszymi odmianami poprzedniej generacji. Spora różnica wagi…