BMW oszukuje w danych technicznych? Kierowca nowego M4 CSL pojechał na hamownię - Trends Magazines

BMW oszukuje w danych technicznych? Kierowca nowego M4 CSL pojechał na hamownię

Znane są przypadki, gdy producenci samochodów podają wartości, nie do końca zgadzające się z rzeczywistością. Podobnie było w przypadku tego BMW M4 CSL, którego właściciel postanowił wybrać się na hamownię i sprawdzić, na ile dane katalogowe są prawdziwe. 

BMW M4 CSL to najszybsze auto w historii bawarskiej marki, przynajmniej jeśli chodzi o okrążenie toru Nurburgring. Samochód pokonał okrążenie w 7:20.2. M4 CSL pokonuje pierwszą „setkę” w 3,6 s, a druga pojawi się na zegarach po niespełna 10,5 s. Założono też kaganiec elektroniczny do 307 km/h.

Jeśli chodzi o wartości mocy i momentu obrotowego, liczby również robią wrażenie. Doładowany silnik R6 krzesa katalogowo 550 KM i 650 Nm. Jeden z pierwszych właścicieli tego auta postanowił sprawdzić, czy te wartości mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Zabrał więc nowe BMW na hamownię. Tam, zamiast 550 koni mechanicznych na wykresie pojawił się wynik aż 604 koni mechanicznych. Moment obrotowy również okazał się wyższy i wyniósł 720 niutonometrów.

To miłe, że BMW daje właścicielom M4 CSL „bonus” w postaci dodatkowej mocy. Ciekawe, czy wszystkie egzemplarze charakteryzują się większymi wartościami. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning-VW-Golf-3-GTI-widok z tyłu

Ten VW Golf 3 GTI to ponadczasowy projekt

Premiera Golfa mk3 GTI spotkała się z chłodnym przyjęciem. Przedstawiciel trzeciego pokolenia legendarnego małego sportowego mk1 zdawał się jego przeciwieństwem - miał niezbyt mocny silnik i stosunkowo ciężkie nadwozie.   Poszukiwany ABF Wersja GTI Golfa 3 z dwulitrowym silnikiem o mocy 115 KM przegrywała pod każdym względem z najmocniejszymi odmianami poprzedniej generacji. Spora różnica wagi…

VW EOS tuning

VW EOS z przodem Scirocco R!

Prezentowany Eos to nie pierwszy Volkswagen przerobiony przez Kamila i prezentowany na łamach VW TRENDS. Jego poprzedni projekt na bazie Passata B5 pokazywaliśmy wcześniej, jednak Kamil po raz kolejny postanowił udowodnić, że do kompleksowej przebudowy nadają się również bardziej współczesne modele producenta z Wolfsburga. Czarny Eos trafił do Kamila jako kompletnie seryjny egzemplarz z dość…