BMW nie rezygnuje z manualnych skrzyń biegów - Trends Magazines

BMW nie rezygnuje z manualnych skrzyń biegów

Kiedyś manualne skrzynie biegów były podstawowym wyposażeniem auta, a „automaty” ekskluzywnym. Teraz wszystko się zmieniło i w samochodach segmentu premium ręczne przekładnie odchodzą do lamusa. Jednak BMW twierdzi, że tak szybko nie zrezygnuje z „manuali”. 

Widać, że bawarska marka chce kojarzyć się z prawdziwą motoryzacją. Do takich wniosków można dojść po kilku oświadczeniach firmy. Na przykład, BMW informowało o tym, że chce utrzymać silniki spalinowe jak najdłużej przy życiu. Kolejną sprawą jest fakt, że elektryfikacja niektórych modeli postępuje dość wolno, biorąc pod uwagę chociażby nowe M2. Ważnym aspektem jest też ciągłe korzystanie z manualnych skrzyń biegów. 

Przy takim rozwiązaniu BMW chce pozostać jeszcze przez długi czas. Jednak „manuale” mają być wkrótce dostępne tylko w sportowych modelach BMW M. Dlaczego? Jak tłumaczy Frank van Meel, szef sportowej dywizji M, w wywiadzie dla Autocar: „ Z technicznego punktu widzenia nie ma powodów, by je ratować. Są cięższe, wolniejsze i zużywają więcej paliwa. Ale klienci i fani naprawdę je kochają. Manualne skrzynie zapewniają jedność z autem, która pozwala kierowcom zademonstrować, że potrafią oswoić bestię ”.

Manualne skrzynie biegów w BMW mają być więc zarezerwowane dla „purystów” i modele wyposażone w tę przekładnię będą wkrótce należeć do rzadkości. Może więc dojść do tego, że klienci, którzy zdecydują się na ręczną skrzynię będą musieli dopłacić. Świat stanął na głowie…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Koniec aut spalinowych w Polsce?

Podczas Konferencji Narodów Zjednoczonych w Sprawie Zmian Klimatu w Glasgow (COP26), m.in. Polska podpisała deklarację zakończenia sprzedaży samochodów spalinowych. Ma to nastąpić najpóźniej w 2035 roku.  Kres motoryzacji jaką znamy jest szybszy niż myślimy. Tu nie chodzi już tylko o naciski ekologów, ale o konkretne decyzje i działania, które mają doprowadzić do zakazu rejestracji nowych…

HISTORIA: BMW 315 – odpowiedni model we właściwym czasie

Nie był pierwszym modelem BMW z 6-cylindrowym silnikiem oraz charakterystycznymi nerkami. Ze względu na rozsądnie skalkulowane ceny model 315 stał się jednak przebojem. W latach 1934 ‒ 1937 został sprzedany w liczbie blisko 10 tysięcy sztuk. BMW długo szukało swojego miejsca na rynku. Koncern rozpoczął produkcję samochodów od produkcji licencyjnych wersji Austina 7, którą uruchomiono…