BMW nie rezygnuje z manualnych skrzyń biegów - Trends Magazines

BMW nie rezygnuje z manualnych skrzyń biegów

Kiedyś manualne skrzynie biegów były podstawowym wyposażeniem auta, a „automaty” ekskluzywnym. Teraz wszystko się zmieniło i w samochodach segmentu premium ręczne przekładnie odchodzą do lamusa. Jednak BMW twierdzi, że tak szybko nie zrezygnuje z „manuali”. 

Widać, że bawarska marka chce kojarzyć się z prawdziwą motoryzacją. Do takich wniosków można dojść po kilku oświadczeniach firmy. Na przykład, BMW informowało o tym, że chce utrzymać silniki spalinowe jak najdłużej przy życiu. Kolejną sprawą jest fakt, że elektryfikacja niektórych modeli postępuje dość wolno, biorąc pod uwagę chociażby nowe M2. Ważnym aspektem jest też ciągłe korzystanie z manualnych skrzyń biegów. 

Przy takim rozwiązaniu BMW chce pozostać jeszcze przez długi czas. Jednak „manuale” mają być wkrótce dostępne tylko w sportowych modelach BMW M. Dlaczego? Jak tłumaczy Frank van Meel, szef sportowej dywizji M, w wywiadzie dla Autocar: „ Z technicznego punktu widzenia nie ma powodów, by je ratować. Są cięższe, wolniejsze i zużywają więcej paliwa. Ale klienci i fani naprawdę je kochają. Manualne skrzynie zapewniają jedność z autem, która pozwala kierowcom zademonstrować, że potrafią oswoić bestię ”.

Manualne skrzynie biegów w BMW mają być więc zarezerwowane dla „purystów” i modele wyposażone w tę przekładnię będą wkrótce należeć do rzadkości. Może więc dojść do tego, że klienci, którzy zdecydują się na ręczną skrzynię będą musieli dopłacić. Świat stanął na głowie…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Nowe MINI Cooper S 2024 20

Nowe MINI Cooper ma nowy wygląd i silniki, ale czy zachował styl?

To już piąta generacja kultowego MINI, które teraz debiutuje w nowej formie. Stylistyki wciąż nie można pomylić z żadną inną, ale nowe MINI Cooper wciąż będzie tak samo fajne, jak poprzednicy? Do oferty trafiają MINI Cooper C i MINI Cooper S. Brytyjska marka podzieliła na etapy debiut nowego modelu. W ubiegłym roku na rynku pojawił…

274,1 km/h kombi z dieslem pod maską. Rekord BMW F10

274,1 km/h – dokładnie tyle osiągnęło zmodyfikowane przez G-Power M550d. Czy to nadal jest najszybszy Touring z dieslem w historii BMW? Sercem samochodu pozostał potrójnie doładowany diesel o pojemności trzech litrów. Wpięty w wiązkę elektryczną moduł D-Tronik 5 V1 zoptymalizował charakterystykę pracy turbin i wtryskiwaczy, zamieniając wyjściowe 381 KM i 750 Nm w monstrualne 435 KM i 850…