Łukasz Gotkiewicz to jeden z naszych czytelników. Jego projektem jest BMW E46 330ci „clubsport” + turbo z 2004 roku. Modyfikacje, które dotychczas przeprowadził to:
- Silnik M54b30, obecne doładowanie 1.05b 456 KM 574 Nm przy odcince 6 tys. obrotów,
czasy według urządzenia racelogic 0-100 4,8s (problemy z trakcją – złe warunki), 100-200 8,6 s. – odprężony w pełni metalową uszczelką pod głowicą (bez przekładek) - głowica przeszła całkowity przegląd i remont: nowe uszczelniacze zaworowe, docierane zawory, planowanie, sprawdzanie na szczelność itd – blok z głowicą skręcony na szpilkach 11mm od FTWl motorsport
- z kolektora ssącego usunięte wszystko co zbędne łącznie z ori odmą
- termostat na 80 stopni naszego pomysłu
- Hamulce: Przód – 8 tłoczkowe zaciski brembo zapożyczone z Audi r8, nawiercana tarcza zimmerman. Tył – 4 tłoczkowe zaciski brembo zapożyczone z Porsche cayman, nawiercana tarcza zimmerman.
- Zawieszenie / układ napędowy: zawieszenie gwintowane ISC RACING z 32 stopniową regulacją twardości
- customowy mechanizm LSD czyli szpera 45% od FTWL Motorsport
- Koła: Felgi – raczej już kultowy 3 – częściowy Work Meister s1 r18, przód 9j, tył 10,5, opony Michelin ps4, tył federal 595rsr
- Dolot: customowy sportowy kolektor ssący – cały dolot wyspawany z kwasiaka o średnicy 2,5 cala ze zmniejszoną ilością sylikonów do minimum
- IC FMIC 450x300x76mm – BOV HKS SKV automat – całość skręcona miękkimi opaskami -większa przepustnica
- dodatkowa chłodnica oleju.
- Wydech: turbina to sprawdzony turbonetics 60-2 o kompaktowym żeliwie i muszli ssącej oraz sporych wirnikach i łożyskach kulkowych chłodzony wodą
- kolektor wydechowy 3w1 Down Mount
- wydech 3 cale po całości z puszką końcową, elastozłączem i 2 x vbadem -WG 50mm ze screamer pipem
- Układ paliwowy: wtryski siemens 360ccm
- pompa ori bosch 040
- Elektronika: ecumaster det3 w trybie Fuel implant
- wskaźniki „uszy Shreka” za kierownicą: boost + egt
- układ zapłonowy na świecach denso
- usunięte sondy
- usunięty przepływomierz
- manual boost controller
- Sprzęgło: lekkie koło jednomasowe + tarcza z okładziną kewlarową i dociskiem mocniejszym od sachsa performance,`a pracującym bardzo miękko pod pedałem, a wszystko to współpracuje z 6b skrzynią biegów
- Audio: wymienione głośniki + subwoofer + wzmacniacz od AudioSystem ( wygłuszone drzwi, nowe przewody itp.)
- Wizualnie / inne: pakiet dokładek i spojlerów od maxtondesign, tylni spojler ori bmw – przyciemnione przednie lampy „krzyżami” od ftwl Motorsport.
- rozpórka kielichów przednich od wiechers
- kierownica obszyta skórą preforowaną + alcantara / mieszki również obszyte alcantarą, wszystko przeszyte nićmi z barwy „m”.
BMW E46 po zakupie:
BMW E46 po modyfikacjach:
Więcej zdjęć na Instagramie: gut7_e46_turbo
- Chcesz zaprezentować nam swoje BMW? Wyślij nam wiadomość, poprzez FP BMW Trends, ze zdjęciami i opisem według powyższego schematu, a my opublikujemy je na łamach naszej strony. Najciekawsze projekty trafiają do „20 projektów naszych Czytelników i Fanów” do kolejnych numerów czasopisma BMW Trends, a 2 najlepsze projekty przedstawiamy w formie obszernego artykułu.