Nowe BMW M8- Trzy dekady oczekiwania - PREMIERA - Trends Magazines

Nowe BMW M8- Trzy dekady oczekiwania – PREMIERA

W 1989 podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie świat mógł zobaczyć samochód, który skradł serca wszystkich fanów BMW. Było to BMW serii 8 typoszeregu E31.  I choć nigdy nie doczekaliśmy się E31 M8, to prace nad takim samochodem trwały. Powstał nawet jeden prototyp, który został pokazany światu dopiero w 2010. Samochód miał pod maską silnik V12 podobny do tego w Mclarenie F1. 

W 2019, 30 lat od prezentacji pierwszej „ósemki” BMW oficjalnie pokazuje M8. Nie jeden, a aż 6 modeli. Są to odpowiednio wersja M8 i M8 Competition Coupe, dwa analogiczne modele Cabrio oraz chyba najbardziej interesująca odmiana nadwoziowa, czyli M8 i M8 Competition Gran Coupe. Zapraszamy na przegląd danych technicznych i galerię zdjęć.

Dane techniczne modelu Gran Coupe:

BMW M8 Moc: 441 kW / 600 KM, maks. moment obrotowy:
750 Nm

BMW M8 Competition Moc: 460 kW / 625 KM, maks. moment obrotowy: 750 Nm 

Silnik: wysokoobrotowy 4,4-litrowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo. Układy chłodzenia i zasilania olejem zaprojektowane do użytku na torze. Sportowy układ wydechowy z elektronicznie sterowanymi klapami.

Napęd: ośmiobiegowa krzyna M Steptronic z napędem na wszystkie koła Drivelogic i M xDrive połączonym z Active M Differential. Wybór trzech trybów: 4WD, 4WD Sport i 2WD z napędem na tylne koła i wyłączoną kontrolą stabilności jazdy.
Osiągi: od 0 do 100 km / h (62 mph) w 3,3 sekundy (BMW M8 Gran Coupe) / 3,2 sekundy (BMW M8 Competition Gran Coupe).

Zawieszenie: M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, układ kierowniczy M Servotronic. DSC (dynamiczna kontrola stabilności), w tym tryb dynamiczny M.

Hamulce: układ hamulcowy z konfigurowalnością dla M. Dwa ustawienia dotyku pedału: skoncentrowany na komfort lub bardziej bezpośredni.


Zamów prenumeratę

M- Power: Nowy przycisk Setup daje bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego. Dwie ogólne opcje konfiguracji skomponowane przez kierowcę można wybrać za pomocą przycisków M na kierownicy.

Podobne

BMW kontra Ferrari

Bardzo lubimy wyścigi carwow. Często zaskakują nas wynikami i dają do myślenia... Tym razem na linii startu stanęły trzy potężne samochody klasy GT. W niebieskim narożniku jest BMW M8 Competition (4.4 V8: 625 KM, 750 Nm, AWD). W czarnym narożniku włoska legenda- Ferrari GTC4 Lusso (6.3 V12: 690 KM, 692 Nm, AWD). Stawkę uzupełnia grafitowy…

BMW E24 John Player Special

Ekscentryczny body-kit do BMW 6 typoszeregu E24

Znaleźliśmy w sieci sprzedawcę, który oferuje dość unikatowy body-kit do BMW E24. Podczas, gdy większość środowiska uznaje głównie dodatki niemieckich firm jak Alpina, czy AC Schnitzer, to istnieją również inne drogi modyfikacji E24 zgodne z epoką jego powstania. Kontrowersyjne body Jedną z takich dróg jest instalacja wyścigowego body "John Player Special". Tak przygotowane BMW E24…