W 1989 podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie świat mógł zobaczyć samochód, który skradł serca wszystkich fanów BMW. Było to BMW serii 8 typoszeregu E31. I choć nigdy nie doczekaliśmy się E31 M8, to prace nad takim samochodem trwały. Powstał nawet jeden prototyp, który został pokazany światu dopiero w 2010. Samochód miał pod maską silnik V12 podobny do tego w Mclarenie F1.
W 2019, 30 lat od prezentacji pierwszej „ósemki” BMW oficjalnie pokazuje M8. Nie jeden, a aż 6 modeli. Są to odpowiednio wersja M8 i M8 Competition Coupe, dwa analogiczne modele Cabrio oraz chyba najbardziej interesująca odmiana nadwoziowa, czyli M8 i M8 Competition Gran Coupe. Zapraszamy na przegląd danych technicznych i galerię zdjęć.
Dane techniczne modelu Gran Coupe:
BMW M8 Moc: 441 kW / 600 KM, maks. moment obrotowy:
750 Nm
BMW M8 Competition Moc: 460 kW / 625 KM, maks. moment obrotowy: 750 Nm
Silnik: wysokoobrotowy 4,4-litrowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo. Układy chłodzenia i zasilania olejem zaprojektowane do użytku na torze. Sportowy układ wydechowy z elektronicznie sterowanymi klapami.
Napęd: ośmiobiegowa krzyna M Steptronic z napędem na wszystkie koła Drivelogic i M xDrive połączonym z Active M Differential. Wybór trzech trybów: 4WD, 4WD Sport i 2WD z napędem na tylne koła i wyłączoną kontrolą stabilności jazdy.
Osiągi: od 0 do 100 km / h (62 mph) w 3,3 sekundy (BMW M8 Gran Coupe) / 3,2 sekundy (BMW M8 Competition Gran Coupe).
Zawieszenie: M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, układ kierowniczy M Servotronic. DSC (dynamiczna kontrola stabilności), w tym tryb dynamiczny M.
Hamulce: układ hamulcowy z konfigurowalnością dla M. Dwa ustawienia dotyku pedału: skoncentrowany na komfort lub bardziej bezpośredni.
M- Power: Nowy przycisk Setup daje bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego. Dwie ogólne opcje konfiguracji skomponowane przez kierowcę można wybrać za pomocą przycisków M na kierownicy.