Nowe BMW M8- Trzy dekady oczekiwania - PREMIERA - Trends Magazines

Nowe BMW M8- Trzy dekady oczekiwania – PREMIERA

W 1989 podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie świat mógł zobaczyć samochód, który skradł serca wszystkich fanów BMW. Było to BMW serii 8 typoszeregu E31.  I choć nigdy nie doczekaliśmy się E31 M8, to prace nad takim samochodem trwały. Powstał nawet jeden prototyp, który został pokazany światu dopiero w 2010. Samochód miał pod maską silnik V12 podobny do tego w Mclarenie F1. 

W 2019, 30 lat od prezentacji pierwszej „ósemki” BMW oficjalnie pokazuje M8. Nie jeden, a aż 6 modeli. Są to odpowiednio wersja M8 i M8 Competition Coupe, dwa analogiczne modele Cabrio oraz chyba najbardziej interesująca odmiana nadwoziowa, czyli M8 i M8 Competition Gran Coupe. Zapraszamy na przegląd danych technicznych i galerię zdjęć.

Dane techniczne modelu Gran Coupe:

BMW M8 Moc: 441 kW / 600 KM, maks. moment obrotowy:
750 Nm

BMW M8 Competition Moc: 460 kW / 625 KM, maks. moment obrotowy: 750 Nm 

Silnik: wysokoobrotowy 4,4-litrowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo. Układy chłodzenia i zasilania olejem zaprojektowane do użytku na torze. Sportowy układ wydechowy z elektronicznie sterowanymi klapami.

Napęd: ośmiobiegowa krzyna M Steptronic z napędem na wszystkie koła Drivelogic i M xDrive połączonym z Active M Differential. Wybór trzech trybów: 4WD, 4WD Sport i 2WD z napędem na tylne koła i wyłączoną kontrolą stabilności jazdy.
Osiągi: od 0 do 100 km / h (62 mph) w 3,3 sekundy (BMW M8 Gran Coupe) / 3,2 sekundy (BMW M8 Competition Gran Coupe).

Zawieszenie: M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, układ kierowniczy M Servotronic. DSC (dynamiczna kontrola stabilności), w tym tryb dynamiczny M.

Hamulce: układ hamulcowy z konfigurowalnością dla M. Dwa ustawienia dotyku pedału: skoncentrowany na komfort lub bardziej bezpośredni.


Zamów prenumeratę

M- Power: Nowy przycisk Setup daje bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego. Dwie ogólne opcje konfiguracji skomponowane przez kierowcę można wybrać za pomocą przycisków M na kierownicy.

Podobne

3D-Design-BMW-G21-3-Series-Touring-tuning

Efektowany tuning serii 3 po japońsku

Najnowsze BMW serii 3 można modyfikować na wiele sposób. Dostępne są M-pakiety, akcesoria z gamy M Performance, jak również części przygotowane przez niezależnych tunerów – chociażby renomowaną japońską firmę 3DDesign. Stacjonująca w Yokohamie manufaktura wyspecjalizowała się w produkcji części dla najbardziej wymagających klientów. Część z nich powstaje z włókna węglowego, a zaprojektowane z myślą o…

VW Passat B8 po liftingu. Prawie autonomiczna limuzyna

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie (7-17 marca) Volkswagen zaprezentuje odświeżoną wersję Passata B8. W maju w kilku krajach Europy rozpocznie się jego przedsprzedaż,  a nowy model na rynku pojawi się we wrześniu. W nowym Passacie zostanie po raz pierwszy zastosowany system „Travel Assist”. Sygnowany marką IQ.DRIVE umożliwia on częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h.…