Nowe BMW M8- Trzy dekady oczekiwania - PREMIERA - Trends Magazines

Nowe BMW M8- Trzy dekady oczekiwania – PREMIERA

W 1989 podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie świat mógł zobaczyć samochód, który skradł serca wszystkich fanów BMW. Było to BMW serii 8 typoszeregu E31.  I choć nigdy nie doczekaliśmy się E31 M8, to prace nad takim samochodem trwały. Powstał nawet jeden prototyp, który został pokazany światu dopiero w 2010. Samochód miał pod maską silnik V12 podobny do tego w Mclarenie F1. 

W 2019, 30 lat od prezentacji pierwszej „ósemki” BMW oficjalnie pokazuje M8. Nie jeden, a aż 6 modeli. Są to odpowiednio wersja M8 i M8 Competition Coupe, dwa analogiczne modele Cabrio oraz chyba najbardziej interesująca odmiana nadwoziowa, czyli M8 i M8 Competition Gran Coupe. Zapraszamy na przegląd danych technicznych i galerię zdjęć.

Dane techniczne modelu Gran Coupe:

BMW M8 Moc: 441 kW / 600 KM, maks. moment obrotowy:
750 Nm

BMW M8 Competition Moc: 460 kW / 625 KM, maks. moment obrotowy: 750 Nm 

Silnik: wysokoobrotowy 4,4-litrowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo. Układy chłodzenia i zasilania olejem zaprojektowane do użytku na torze. Sportowy układ wydechowy z elektronicznie sterowanymi klapami.

Napęd: ośmiobiegowa krzyna M Steptronic z napędem na wszystkie koła Drivelogic i M xDrive połączonym z Active M Differential. Wybór trzech trybów: 4WD, 4WD Sport i 2WD z napędem na tylne koła i wyłączoną kontrolą stabilności jazdy.
Osiągi: od 0 do 100 km / h (62 mph) w 3,3 sekundy (BMW M8 Gran Coupe) / 3,2 sekundy (BMW M8 Competition Gran Coupe).

Zawieszenie: M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, układ kierowniczy M Servotronic. DSC (dynamiczna kontrola stabilności), w tym tryb dynamiczny M.

Hamulce: układ hamulcowy z konfigurowalnością dla M. Dwa ustawienia dotyku pedału: skoncentrowany na komfort lub bardziej bezpośredni.


Zamów prenumeratę

M- Power: Nowy przycisk Setup daje bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego. Dwie ogólne opcje konfiguracji skomponowane przez kierowcę można wybrać za pomocą przycisków M na kierownicy.

Podobne

Diesel BMW M47 i N47. Zmiana na gorsze?

Dwulitrowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny ze stajni BMW to jedna z najciekawszych propozycji w segmencie. Jego zalety to ponadprzeciętne osiągi i niskie spalanie. Nie ma jednak róży bez kolców. BMW słynie z dobrych silników, przeważnie są to jednak rzędowe motory sześciocylindrowe lub widlaste o większej liczbie cylindrów. Podobnie ma się rzecz z jednostkami wysokoprężnymi. O ile…

BMW ALPINA na Tokio Motor Show – B3 sedan i inne – PREMIERA

Za kilka dni Tokyo Motor Show - wystawa o bogatej tradycji dla ALPINY - otworzy swoje podwoje dla odwiedzających z całego świata. Najważniejsze wydarzenia na naszej wystawie: Ekskluzywna światowa premiera BMW ALPINA B3 Limuzyna, która uzupełnia naszą rodzinę B3 po prezentacji Touring podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Alpina nie ogłosiła jeszcze konkretnej specyfikacji tego…