BMW M7 CSL?? Powstało takie w Polsce! - Trends Magazines

BMW M7 CSL? Powstało takie w Polsce!

Dywizja BMW M brała na warsztat przeróżne modele – począwszy od serii 1 i 2, przez kultowe 3 i 5, a także X3 czy X5. Ale nigdy nie powstała topowa „siódemka” właśnie w wersji sportowej. Aż do teraz. Co ciekawe, taki projekt powstał w Polsce. 

Niektórzy mogą się sprzeczać, bo przecież mamy BMW M760Li, ale ten samochód to jedynie bardzo mocna „siódemka” z oporządzeniem od specjalistów z M Gmbh.

Nigdy jednak nie powstał samochód, od podstaw stworzony przez sportowy dział BMW, a w katalogu nie widniał model o nazwie M7. Teraz taki pojazd powstał w Polsce, choć w zasadzie z Serią 7 łączy go tylko karoseria i to też nie do końca. 

Ten samochód jest nam dobrze znany, bo gościliśmy go kiedyś na łamach BMW TRENDS. 

Adam Kunc, polski kierowca wyścigowy, szef serwisu Auto Classic Service oraz ekspert od marki BMW postanowił udowodnić, że limuzyną też można się ścigać. Jego BMW M7 CSL powstało jako auto czysto wyścigowe i z luksusową limuzyną oprócz nazwy nic go nie łączy. 

Wyścigówka powstała na bazie BMW E23 z 1977 roku i co ciekawe, jego nadwozie zostało przerobione na coupe. Usunięto dwoje drzwi i poszerzono tył. Na tylną klapę zawędrował spoiler. Dużym problemem tego auta była jego masa. Gruba blacha, duża ilość wygłuszeń nie służy pojazdom wyścigowym. Właściciel postanowił odchudzić auto jak najbardziej się da. Efekt? 1250 kg. 

Pod maskę zawędrował silnik z BMW M5 E39, więc mamy do czynienia z jednostką S62B50. Seryjnie 5-litrowe V8 krzesa 400 KM i 500 Nm. Taka moc w połączeniu z niską masą musi dawać piorunujące efekty. 

Jak brzmi ten nietypowy projekt? Posłuchajcie sami:

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kierowco, pilnuj punktów karnych. Będzie trudniej się ich pozbyć

4 czerwca 2018 r. wchodzą w życie zmiany dotyczące punktów karnych. Kierowca, który przekroczy próg 24 punktów karnych nie straci automatycznie uprawnień. Zostanie skierowany na specjalne szkolenie. Udział w nim pozwoli na zachowanie "prawka". W pierwszej chwili może się więc wydawać, że będzie trudniej o utratę prawa jazdy. Faktycznie stanie się tak, ale tylko przy…

Dwa przeglądy w roku przy aucie z przebiegiem powyżej 160 tys km?

Na to pozwala państwom członkowskim unijna dyrektywa. Wszystko w imię czystości emisji spalin. Czy dwa przeglądy w roku dla aut z dużym przebiegiem to nie przesada?  Jak informuje Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, dyrektywa 2014/45/UE daje państwom członkowskim możliwość nałożenia obowiązku przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego pojazdu, którego dotyczy jeden z warunków zawartych w unijnych przepisach.…