Ostatnią rzeczą, jaką można powiedzieć o BMW M5 Touring to to, że ma mało mocy. Ale do takich właśnie wniosków doszedł szwajcarski tuner dAHLer pokazując swoją interpretację BMW M5 Touring.
To raczej Audi jest znane z produkcji mocnych kombi, ale ostatnia premiera BMW pokazała, że bawarczycy wracają do gry w tym segmencie i mają się świetnie. W 2022 roku, po raz pierwszy od ponad 30 lat BMW pokazało model M3 Touring. Ten wariant nadwozia został również reaktywowany w obecnej generacji swojego większego brata M5 – 25 lat po zakończeniu legendarnego E61 M5 z jego wysokoobrotowym silnikiem V10.
Nowe BMW M5 Touring G99 jest wyposażony w hybrydowy napęd plug-in, który generuje do 727 KM i 1000 Nm dzięki połączeniu 4,4-litrowego silnika S68 biturbo V8 z fabrycznym silnikiem elektrycznym.
Moc, moc i jeszcze raz osiągi
To imponujące osiągi, ale oczywiście nie szczyt możliwości – co pokazuje właśnie dAHLer Competition. Szwajcarscy specjaliści prezentują swoje gruntownie przebudowane M5 Touring. Modyfikacje obejmują oczywiście zwiększenie mocy ośmiocylindrowego silnika o „kilka” koni mechanicznych i niutonometrów, zwiększając całkowitą moc układu do 830 KM i 1130 Nm! Jak zwykle w przypadku dAHLer Competition, modernizacja jest zgodna z normą emisji spalin Euro 6d.
Ta ostatnia dotyczy również połączenia z opcjonalnie dostępnym wlotem powietrza z włókna węglowego i kompletnym
układem wydechowym ze stali nierdzewnej. Układ kończy się czarnymi, podwójnymi rurami wydechowymi o średnicy 108 lub 114 milimetrów. Opcjonalnie dostępny jest pilot zdalnego sterowania do sterowania klapami dwukomorowymi. To musi potężnie brzmieć!
Dla tych, którym nie wystarcza „zwykły” pakiet ulepszeń Stage 1, przygotowywana jest już aktualizacja Stage 2, która obejmuje zdjęcie kagańca w postaci ogranicznika prędkości maksymalnej. 300 km/h nie powinno tu stanowić problemu.
W BMW M5 Touring dAHLer poprawiono też prowadzenie
Jeśli chodzi o zawieszenie, zespół dAHLera przygotował kilka opcji dla M5 Touring. Podstawowym rozwiązaniem są sportowe sprężyny „built by dAHLer”, które obniżają topowe kombi o 25 milimetrów z przodu i 15 milimetrów z tyłu, dzięki czemu koła są ustawione w jednej linii z błotnikami zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Bardziej zmienną alternatywą jest zawieszenie coilover. Umożliwia ono nie tylko indywidualną regulację wysokości, ale także dostrojenie tłumienia w fazie dobicia i odbicia, a także w zakresie dużych i małych prędkości.
Szwajcarski dAHLer oferuje również własne felgi aluminiowe do M5: pokazany tutaj Touring jest wyposażony w kute felgi CDC2.
Są one specjalnie zaprojektowane do obecnych modeli M i dlatego idealnie pasują również do M5.
Wymiary kutych felg to imponujące 10,5 x 22 cale i 11,0 x 22 cale, a pasujące do nich opony mają rozmiar 285/30R22 i 295/30R22.
Aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy wygląd M5 Touring, trzyczęściowy przedni spojler z włókna węglowego to idealny wybór. Jest on dostępny z lakierem bezbarwnym lub lakierem, w zależności od wymagań klienta.
Na koniec, oferta obejmuje również elementy wykończenia wnętrza, takie jak dywaniki „dAHLer Competition Line”, sportową kierownicę z alcantary oraz emblemat dAHLer na konsoli środkowej. Przy okazji – wszystkie wymienione ulepszenia są dostępne nie tylko dla modelu G99 M5 Touring, ale także dla odpowiadającej mu limuzyny G90.