BMW M5 E34 Touring z silnikiem McLarena F1 istnieje? - Trends Magazines

BMW M5 E34 Touring z silnikiem McLarena F1 istnieje?

To auto nigdy nie było widziane oficjalnie, ale pojawiły się mrzonki, że kultowe M5 E34 Touring z silnikiem od McLarena F1 może znajdować się w tajnych garażach BMW.

Kiedy Gordon Murray zabierał się za tworzenie McLarena F1 w latach 90., potrzebował mocnego, niezawodnego silnika. Stworzenie takiego od podstaw kosztuje majątek, dlatego Murray postanowił zgłosić się po pomoc do BMW. A Ci, jak wiadomo to specjaliści od silników.

Pomogli mu i tak powstała jednostka BMW S70/2. Motor nie był wprost oparty na najmocniejszej wówczas w BMW M70. Silnik, który później znalazł się w McLarenie to raczej połączenie dwóch silników S50B30 z modelu BMW M3 (3.0 210 kW / 286 KM) pierwszej fazy 1992-1995 z systemem VANOS.

Aby jednak odpowiednio przetestować silnik, nie wystarczyły testy laboratoryjne i trzeba było go włożyć pod maską auta. Ale jakiego? Jak twierdzi dawny dyrektor ds. testów drogowych McLarena – David Clark, silnik S70 trafił do… BMW M5 E34 w wersji kombi. 

Chris Harris w jednym z odcinków Top Gear, potwierdził informacje Clarka o istnieniu tajemniczego projektu. Podobno Clark jeździł tym autem – stwierdził że to „skandaliczna rzecz” (ang. outrageous thing). 

Według Brytyjczyka BMW nadal trzyma wyjątkowe E34 w swoich garażach, ale raczej nie chce chwalić się tym publicznie. 

A wy jak myślicie – czy BMW M5 E34 Touring z silnikiem McLarena F1 faktycznie istnieje?

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Finał DMP w Poznaniu. Kto zwyciężył?

W miniony weekend w Poznaniu zakończyły się Driftingowe Mistrzostwa Polski. Na starcie ostatniej rundy stanęło ponad 60 kierowców z 6 państw, którzy rywalizowali w trzech klasach. Pomimo zmiennej pogody, impreza się udała, a rywalizacja trwała do samego końca.  W klasie PRO Oleksij Holownia z Ukrainy (BMW M2 F22) przyjechał do Poznania jako lider klasyfikacji, ale…

Niemcy chcą ograniczeń prędkości na autobahnach?

Brak ograniczeń prędkości na niemieckich autostradach został wprowadzony przez rząd Niemiec Zachodnich w 1952 roku. Teraz okazuje się, że wielu Niemców chce powrotu ograniczeń na wszystkich odcinkach autostrad.  W sondażu przeprowadzonym przez Deutsche Welle, 60% obywateli opowiedziało się za ograniczeniem prędkości na autostradach do 130 km/h, a tylko 38% było za pozostawieniem dotychczasowych przepisów. Odsetek…