BMW M5 2024 - hybryda i 750 KM - Trends Magazines

BMW M5 2024 – hybryda i 750 KM

Nadchodząca generacja BMW M5 będzie najmocniejszą w historii – to niemal pewne. Niestety, dla fanów marki mamy złą wiadomość, bowiem nowe auto będzie hybrydą. 

BMW M5 zawsze podnosiło poprzeczkę w kwestii osiągów, połączonych z komfortem codziennego użytkowania. Nie inaczej będzie w przypadku nadchodzącej generacji, która będzie najmocniejszą w historii. Nie uniknęła także elektryfikacji, ale to już dzisiaj nic zaskakującego. Takie czasy. 

Trwają drogowe testy nowej serii 5 i najwyraźniej BMW testuje równolegle także M5, które zapewne zadebiutuje nieco później niż zwykła odmiana. Nowe M5 stylistycznie będzie nawiązywać do obecnej generacji, pojawi się charakterystyczny grill oraz wąskie światła LED, podobne do tych z odświeżonej „trójki”. Z tyłu widzimy poszerzony zderzak, którego zwieńczeniem będzie (zapewne) karbonowy dyfuzor oraz cztery rury wydechowe. 

Chodzą plotki, że pod maską ma pracować jednostka 4.4 V8, wsparta motorem elektrycznym. Jednostka ma być „przeszczepiona” z nadchodzącego modelu XM. Szacowana moc to aż 750 KM i 1000 Nm. Pomimo spodziewanej większej masy, nowe BMW M5 będzie najszybszym i najmocniejszym M5 w historii. Ciężko sobie to wyobrazić, biorąc pod uwagę, że obecne M5 CS przyspiesza do setki w 2.8 s. 

Premiera nowego BMW M5 spodziewana jest na przyszły rok, a auto ma trafić do salonów w 2024 roku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Dobieramy hamulce do BMW – cz. I

Kierowcy z doświadczeniem w sporcie motorowym wiedzą, że sztuką nie jest nabranie prędkości, tylko jej skuteczne wytracenie. Kluczową rolę w tym procesie odgrywają tarcze i klocki hamulcowe. Silniki nowoczesnych aut, jak choćby BMW,  zapewniają fantastyczne osiągi. Jeszcze 30 lat temu czasy sprintu do 100 km/h na poziomie niecałych 10 s były wyróżnikami usportowionych wersji. Auta, które były w stanie uporać się z tym zadaniem…

Lotnicze silniki BMW. Od tego wszystko się zaczęło

Rzędowa szóstka BMW. Dlaczego jest otoczona taką legendą? Mało kto wie, że takim układem cylindrów dysponował pierwszy w historii marki silnik. Projektujący silnik Max Friz, który stworzył nie mniej kultowego dwucylindrowego boksera dla motocykli BMW, postawił na układ sześciu rzędowych cylindrów, gdyż gwarantował on równomierną i pozbawioną wibracji pracę w całym zakresie obrotów. Jednostka IIIa…