BMW M3 Touring 2022 - czy tak będzie wyglądać? - Trends Magazines

BMW M3 Touring 2022 – czy tak będzie wyglądać?

Na razie nie dane było nam doczekać najostrzejszej wersji BMW Serii 3 w rodzinnym nadwoziu, czyli M3 Touring. Nie wiadomo też, czy takowe pojawi się w obecnej generacji, ale jeśli tak, to tak właśnie mogłoby wyglądać.

Jakiś czas temu pokazywaliśmy wam M3 F31, zrobione przez prywatnego inwestora w Wielkiej Brytanii. Jeśli chodzi o najnowszą generację, nie zostało jeszcze potwierdzone, czy pojawi się pierwsze w historii M3 Touring. Trwają co prawda testy drogowe takiego pojazdu, ale oprócz domniemań i plotek niewiele wiadomo. 

Czego możemy być niemal pewni to to, że pod maską znajdzie się silnik z obecnego M3/M4, czyli turbodoładowane R6 o mocy ok. 500 KM. Jeżeli będzie też wersja Competition i CS to możemy spodziewać się odpowiednio 510 KM i 530 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma wynosić: 4,2 s dla M3 Touring, 3,9 s dla M3 Competition Touring i 3,6 s dla M3 CS Touring.

Pierwszy M-Touring w historii Serii 3, ale nie pierwszy w BMW

Przypomnijmy, że pierwsze kombi ze znakiem M (nie liczymy doklejonych emblematów do praktycznie każdej E36 i E34 jeżdżących w Polsce) powstało w 1992 roku w postaci BMW M5 E34. To auto wywołało niemałe zamieszanie, kiedy osiągami zbliżyło się do ówczesnego Porsche 911. Kolejną sensacją był drugi Touring z dywizji BMW M, zaprezentowane w 2007 roku M5 Touring E61. Pod maską pracował wyścigowy silnik V10. 

Warto dodać, że BMW było bliskie stworzeniu M3 Touring w 2000 roku. Wtedy powstał prototyp na bazie E46 z wolnossącą jednostką o pojemności 3,2 litra, czyli kultowym S54M32. 

Konrad Maruszczak

Render: Magnus Concept

Podobne

BMW zmienia nazwy modeli

Przed nami spore zmiany w motoryzacji, które nie ominą także BMW. Zapowiadana Neue Klasse przyniesie także nowe nazewnictwo do obecnych modeli.  Zmiana nazw modeli samochodów to nic nowego wśród producentów, choć czasami zmiany nie wychodzą na dobre. Weźmy za przykład Audi, które wprowadziło nową nomenklaturę do oznaczeń silników. Kiedyś sprawa była prosta - 2.0 TFSI,…

HISTORIA: BMW 635 CSi – Wyścigowy rekin

Idealny samochód wyścigowy powinien być mocny i lekki. W uzyskiwaniu dobrych rezultatów pomaga też opływowa karoseria i nisko położony środek ciężkości. Kompletem torowych atutów może poszczycić się BMW 635 CSi. Luksusowe coupé ze stajni BMW nadają się nie tylko do zadawania szyku na nadmorskich bulwarach. W 1971 roku koncern przedstawił E9 w wersji 3.0 CSL,…