Na razie nie dane było nam doczekać najostrzejszej wersji BMW Serii 3 w rodzinnym nadwoziu, czyli M3 Touring. Nie wiadomo też, czy takowe pojawi się w obecnej generacji, ale jeśli tak, to tak właśnie mogłoby wyglądać.
Jakiś czas temu pokazywaliśmy wam M3 F31, zrobione przez prywatnego inwestora w Wielkiej Brytanii. Jeśli chodzi o najnowszą generację, nie zostało jeszcze potwierdzone, czy pojawi się pierwsze w historii M3 Touring. Trwają co prawda testy drogowe takiego pojazdu, ale oprócz domniemań i plotek niewiele wiadomo.
Czego możemy być niemal pewni to to, że pod maską znajdzie się silnik z obecnego M3/M4, czyli turbodoładowane R6 o mocy ok. 500 KM. Jeżeli będzie też wersja Competition i CS to możemy spodziewać się odpowiednio 510 KM i 530 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma wynosić: 4,2 s dla M3 Touring, 3,9 s dla M3 Competition Touring i 3,6 s dla M3 CS Touring.
Pierwszy M-Touring w historii Serii 3, ale nie pierwszy w BMW
Przypomnijmy, że pierwsze kombi ze znakiem M (nie liczymy doklejonych emblematów do praktycznie każdej E36 i E34 jeżdżących w Polsce) powstało w 1992 roku w postaci BMW M5 E34. To auto wywołało niemałe zamieszanie, kiedy osiągami zbliżyło się do ówczesnego Porsche 911. Kolejną sensacją był drugi Touring z dywizji BMW M, zaprezentowane w 2007 roku M5 Touring E61. Pod maską pracował wyścigowy silnik V10.
Warto dodać, że BMW było bliskie stworzeniu M3 Touring w 2000 roku. Wtedy powstał prototyp na bazie E46 z wolnossącą jednostką o pojemności 3,2 litra, czyli kultowym S54M32.
Konrad Maruszczak
Render: Magnus Concept